Έτσι γεννήθηκε ο θρύλος του Nissan GT-R

Όλα έχουν μια αρχή και εκείνη για το Nissan GT-R έγινε πριν από 51 χρόνια με τον "παππού" του σύγχρονου coupe επιδόσεων των Ιαπώνων, το Skyline 2000GT-R.

Βρείτε μας στο
Nissan Skyline 2000GT-R 1969

Ο Φεβρουάριος του 1969 ήταν ένας μήνας ορόσημο για τη Nissan. Μετά τη συγχώνευση της με την Prince Motors, οι Ιάπωνες συνδύασαν τις καλύτερες τεχνολογίες των δυο εταιριών και παρουσίασαν στο κοινό το Skyline 2000GT-R, ένα sedan υψηλών επιδόσεων που δημιουργήθηκε για να συμμετέχει σε αγώνες Τουρισμού.

Η σχεδίαση του νέου sedan των Ιαπώνων που δεν τραβούσε τα βλέμματα, συντέλεσε στη μετέπειτα γοητεία αυτού του λύκου που ντύθηκε πρόβατο, αφού κάτω από το σεμνό παρουσιαστικό του κρύβονταν οι τεχνολογίες και η γνώση που γεννήθηκε από το αγωνιστικό πρωτότυπο Prince R380. Οι σημαντικότερες από αυτές ήταν ο κινητήρας με τους δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους και τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο που προσαρμόστηκε για να μπορεί να τοποθετηθεί σε αυτοκίνητο δρόμου και η ανεξάρτητη ανάρτηση σε κάθε τροχό. Σύμφωνα με τη Nissan αυτός ήταν και ο πρώτος κινητήρας στον κόσμο με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής.

Ο V6 των 1.989 κ.εκ. με την κωδική ονομασία “S20” απέδιδε στην πολιτική του μορφή 160 ίππους και 177 Nm ροπής στις 7.000 και 5.600 σ.α.λ. αντίστοιχα με το βάρος να ανέρχεται στα μόλις 1.120 κιλά για το Skyline 2000GT-R (980 στην αγωνιστική του μορφή) που είχε μήκος 4.395 χλστ., πλάτος 1.610 χλστ. και ύψος 1.385 χλστ., ενώ το μεταξόνιο του ανερχόταν στα 2.640 χλστ.

Το αγωνιστικό ντεμπούτο του Skyline 2000GT-R έγινε μόλις τρεις μήνες μετά την παρουσίαση του, στις 3 Μαΐου 1969, στον αγώνα TS-b του JAF Grand Prix στο Fuji Speedway, με την τετράθυρη έκδοση. Η επιτυχία του ήταν άμεση αφού κατάφερε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρο στον πρώτο του κιόλας αγώνα! Τον Οκτώβριο του ίδιου έτους υιοθετήθηκε ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου το οποίο ανέβασε τη μέγιστη ισχύ του αγωνιστικού μοτέρ από τους 210 στους 230 ίππους στις 8.400 σ.α.λ., δίνοντας στο Skyline ένα ακόμη μεγαλύτερο πλεονέκτημα στους αγώνες.

Δύο χρόνια αργότερα, στον αγώνα του All Japan Suzuka Automobile (Μάρτιος του 1971), το hardtop GT-R προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου.

Η ιστορική 50η νίκη ήρθε στις 20 Μαρτίου του 1972, στον πρώτο γύρο του Fuji GC, του αγώνα ταχύτητας 300 χλμ. του Fuji. Λόγω των ισχυρών ανέμων και της βροχής, ο αγώνας μειώθηκε από τους 20 γύρους στους 12. Μέσα σε σύννεφα από σπρέι νερού, το αυτοκίνητο No. 15, ένα GT-R που οδήγησε ο K. Takahashi, πήρε την καρό σημαία και ταυτόχρονα μπήκε στο πάνθεον της ιστορίας των αγώνων αυτοκινήτου. Το GT-R που κυριάρχησε στους αγώνες τουρισμού στην Ιαπωνία, συγκέντρωσε συνολικά 52 νίκες στα τρία χρόνια της δράσης του.

Σήμερα η φήμη των Nissan GT-R είναι μεγάλη σε όλο τον κόσμο. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, ειδικά για τις νεότερες γενιές έχει παίξει η “συμμετοχή” του σε ταινίες δράσεις όπως η γνωστή σειρά “Fast and Furious” αλλά και οι εμφανίσεις του τόσο στο βιντεοπαιχνίδι Gran Turismo όσο και στο Need for Speed. Όπως γνωρίζουμε το DNA του πρώτου Skyline GT-R ευδοκιμεί μέχρι σήμερα στην σημερινή τεχνολογική ναυαρχίδα της ιαπωνικής εταιρίας, το GT-R.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr