8+1 συμβουλές για να μειώσετε την κατανάλωση

Η κατανάλωση του καυσίμου είναι ένα μείζον θέμα στις μέρες μας. Ας δούμε εννέα χρήσιμες συμβουλές που θα μας βοηθήσουν να αυξήσουμε την αυτονομία...

Βρείτε μας στο

Βρισκόμαστε σε μία εποχή που η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών αδιαφορεί για το «πόσα πιάνει» και ενδιαφέρεται αποκλειστικά για το «πόσο καίει». Ας δούμε εννέα χρήσιμες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μειώσετε την κατανάλωση του οχήματος σας.

1. Μειώστε το βάρος
Κατά την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου γίνεται πραγματικός αγώνας για τη μείωση του συνολικού βάρους. Τα επιπλέον κιλά αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου, συνεπώς θα πρέπει να αδειάσετε το περιττό βάρος. Η ομπρέλα θαλάσσης, για παράδειγμα, δε χρειάζεται να μείνει στο πορτμπαγκάζ μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.

2. Πίεση ελαστικών 
Πέρα από το αυξημένο βάρος, «εχθρός» της οικονομίας είναι και οι αυξημένες τριβές. Κάτι τέτοιο θα συμβεί σε περίπτωση που μειωθεί η πίεση του αέρα στα ελαστικά. Τα τσεκάρουμε ανά τακτά διαστήματα σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή.

3. Χρήση κλιματισμού
Είναι λογικό το aircondition ή ο αυτόματος κλιματισμός να αυξάνουν την κατανάλωση σε μικρές ταχύτητες. Όταν, όμως, κινούμαστε στον αυτοκινητόδρομο με μεγάλη ταχύτητα συμφέρει περισσότερο η χρήση του διότι τα ανοιχτά παράθυρα καταστρέφουν την αεροδυναμική του οχήματος. Εκτός αυτού, είναι και ασφαλέστερο, αφού ο οδηγός απαλλάσσεται από τον θόρυβο που του αποσπά την προσοχή. Περισσότερα για την ορθή χρήση του μπορείτε να διαβάσετε πατώντας εδώ.

4. Επιλέγουμε το καύσιμο που προτείνει ο κατασκευαστής
Σίγουρα έχετε ακούσει για την βενζίνη 100 οκτανίων, ή το ενισχυμένο πετρέλαιο. Σε αποδοτικούς κινητήρες πρέπει να το επιλέγουμε, αλλά αυτό θα το κρίνει ο κατασκευαστής και όχι εμείς. Επιλέγουμε, λοιπόν, το κατάλληλο καύσιμο.

5. Επιλέγουμε το ιξώδες λιπαντικού που προτείνει ο κατασκευαστής
Για το ιξώδες του λιπαντικού έχουμε μιλήσει και στο παρελθόν. Οι εσωτερικές τριβές του κινητήρα μεταβάλλουν την κατανάλωση καυσίμου και σε αυτό συμβάλλει σημαντικά το λιπαντικό. Ανοίγουμε το εγχειρίδιο, λοιπόν, και επιλέγουμε τα λιπαντικά σύμφωνα με τις υποδείξεις του κατασκευαστή.

6. Δεν αμελούμε το service του οχήματος
Μπορεί η αναβολή του προγραμματισμένου service να μας απαλλάσσει προσωρινά από πρόσθετο κόστος μετακίνησης, αλλά η κατανάλωση συνδέεται με την κατάσταση του οχήματος. Τα φθαρμένα μπουζί, ένα παλιό φίλτρο αέρα ή ακόμα και ένα κατεστραμμένος αισθητήρας Λάμδα αρκούν για την εκτόξευση της κατανάλωσης.

7. Στροφές λειτουργίας και φορτίο κινητήρα
Κινούμαστε σε μία ανηφορική διαδρομή. Τι είναι προτιμότερο; Γκάζι στο πάτωμα με χαμηλές στροφές στον κινητήρα ή κατέβασμα μίας σχέσης ώστε να «ζωντανέψει» το μοτέρ; Σωστή απάντηση είναι ασφαλώς η δεύτερη. Η κατανάλωση είναι ανάλογη και με το φορτίο του κινητήρα. Φροντίζουμε, λοιπόν, να ταξιδεύουμε με την κατάλληλη σχέση και, όταν απαιτείται δύναμη από το μοτέρ, να επιλέγουμε την ταχύτητα που θα κάνει τον κινητήρα να λειτουργεί στο φάσμα στροφών που είναι αυξημένη η ροπή.

8. Προλαμβάνουμε καταστάσεις
Βλέπετε στο βάθος το φανάρι να γίνεται πορτοκαλί. Τι καλύτερο από το να αφήσετε το πόδι από το γκάζι και το αυτοκίνητο να ρολάρει με την κατανάλωση στο μηδέν μέχρι να ακινητοποιηθεί; Η οικονομική οδήγηση εξαρτάται και από το στυλ οδήγησης και το μόνο σίγουρο είναι ότι αν οδηγείτε επιθετικά θα δείτε την αυτονομία να μειώνεται αισθητά.

9. Δεν επιλέγουμε ποτέ «νεκρά»
Σε μία κατηφόρα επιλέγουμε πάντα την κατάλληλη σχέση και κινούμαστε με αυτήν. Το αυτοκίνητο μπαίνει σε φάση «fuel cut off» και δεν ψεκάζεται καύσιμο. Στο παρελθόν είχαμε ξανά αναφερθεί εκτενώς στο συγκεκριμένο θέμα και, πατώντας εδώ, μπορείτε να το διαβάσετε.