Δοκιμή Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V 129 PS

Δοκιμάζουμε το υβριδικό Suzuki Vitara με τον βενζινοκινητήρα 1.4 λτ. και την υβριδική τεχνολογία, στην δικίνητη έκδοσή του.

Βρείτε μας στο

Το νέο Suzuki Vitara είναι πλέον γνωστή ποσότητα στους δρόμους της χώρας μας, όχι όμως στη νέα του εκδοχή με τη υβδριδική τεχνολογία 48V. Εδώ στο traction.gr έχουμε οδηγήσει την τετρακίνητη εκδοχή του, η οποία μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις, ενώ πλέον ήρθε η ώρα να δούμε και την αντίστοιχη δικίνηση έκδοσή του. Το Suzuki Vitara εδώ και πέντε χρόνια, απο τότε δηλαδή που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά σε αυτή την γενιά του, έχει βελτιωθεί σημαντικά. Έχει αλλάξει πολύ από τότε που την γνώρισα στην Πορτογαλία στην πανευρωπαϊκή του παρουσίαση και αν και αυτό δεν φαίνεται εμφανισιακά, οδηγικά και τεχνολογικά απέχει αρκετά από εκείνο το… πρώιμο μοντέλο της νέας εποχής του Vitara. Ένα Vitara που εγκατέλψει την προσέγγιση off-road animal για να ακολουθήσει την τάση της εποχής που θέλει τα SUV πιο… ασφάλτινα.

Φρεσκαρισμένο αισθητικά
Το ανανεωμένο Suzuki Vitara το οδηγήσαμε πριν από περίπου έναν χρόνο και από τότε δεν έχει αλλάξει. Όπως και τότε, έτσι και τώρα, το μοντέλο της δοκιμής μας έχει διατηρήσει τα χαρακτηριστικά που το έκαναν γνωστό και εφοδιάζεται με τον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, τη νέα μάσκα εμπρός και τους νέους LED προβολείς. Αλλαγές υπάρχουν και στο πίσω μέρος, οι οποίες πάντως είναι πιο δυσδιάκριτες, καθώς εντοπίζονται στα νέα κρύσταλλα των φώτων και στον ελαφρώς ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα. Φυσικά η διχρωμία με την μαύρη οροφή δεν περνά απαρατήρητη, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις χρωμιωμένες μπάρες οροφής. Το μήκος του ανανεωμένου Suzuki Vitara είναι στα 4.175 χλστ. το πλάτος στα 1.775 χλστ. και το ύψος στα 1.610 χλστ. Το μεταξόνιό του έχει μήκος 2.500 χλστ. ενώ η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 185 χλστ. (τιμές ίδιες με αυτές της τετρακίνητης έκδοσης).

Αναβάθμιση ουσίας
Τα ίδια ισχύουν και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Και σε αυτό το Suzuki Vitara έχουν περάσει οι αλλαγές της ανανεωμένης έκδοσης. Έτσι παρουσιάζεται αναβαθμισμένο εκεί όπου πραγματικά το είχε ανάγκη. Πλέον, το σκληρό πλαστικό στο άνω μέρος του ταμπλό έχει αντικατασταθεί από μαλακό υλικό, πολύ πιο ευχάριστο στην όψη και στην αφή, ενώ η συναρμογή σε πείθει για την ανθεκτικότητά της στον χρόνο. Στις πόρτες τα πάνελ των θυρών παραμένουν σκληρά. Ο πίνακας οργάνων είναι ανασχεδιασμένος και στο κέντρο του έχει έγχρωμη οθόνη η οποία προβάλει ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού αλλά και της τετρακίνησης και πλέον και του υβριδικού συστήματος (φόρτιση, στάθμη ενέργειας μπαταρίας κλπ). Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής 7,0 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ λίγο πιο κάτω είναι τα χειριστήρια του κλιματισμού, ο οποίος συνοδεύεται από οθόνη υγρών κρυστάλλων για τις απαραίτητες ενδείξεις θερμοκρασίας και κατεύθυνσης του αέρα. Εργονομικά, αν εξαιρέσουμε το κουμπί για τις ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιού το οποίο βρίσκεται στο ταμπλό και απαιτεί να πάρεις το χέρι σου από το τιμόνι για να το πατήσεις, δεν υπάρχουν ατέλειες. Η χωρητικότητα της καμπίνας δεν έχει αλλάξει σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις. Τέσσερα άτομα θα βολευτούν άνετα, ενώ ο μεσαίος επιβάτης στο πίσω κάθισμα θα ενοχληθεί ελαφρώς από το τούνελ μετάδοσης, ανάμεσα στα πόδια του. Χώροι για αντικείμενα υπάρχουν αρκετοί, οι τσέπες στα πάνελ των εμπρός θυρών είναι μεγάλες, ενώ στα πάνελ των πίσω θυρών υπάρχει θήκη για μεγάλο μπουκάλι. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 375 λίτρα και μπορεί να φτάσει στα 1.120 λίτρα με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, το οποίο είναι διαιρούμενο σε αναλογία 60:40. Στοιχείο σημαντικό καθώς παραμένει ως έχει χωρίς να έχει επηρεαστεί από την ύπαρξη υβριδικού συστήματος/μπαταριών.

Το Vitara της νέας εποχής
Αν κάποτε κάποιος άκουγε Vitara υβριδικό και δικίνητο θα σε έλεγε ιερόσυλο! Πλέον όμως οι καιροί άλλαξαν. Όσοι έχετε στο μυαλό σας το Vitara ως off road animal (περιλαμβάνω και τον εαυτό μου σε αυτούς, έχοντας στην κατοχή μου παλιότερα ένα Vitara) να το ξεχάσετε. Το ιαπωνικό SUV στην τελευταία του, τέταρτη γενιά έγινε πιο… ασφάλτινο από ότι ήταν στο παρελθόν. Και αυτό το καταλαβαίνεις από τα πρώτα χιλιόμετρα. Καλή πολύ καλή ποιόττηα κύλισης, ανάλογη απόσβεση κραδασμών από τα αμορτισέρ και άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού αλλά και από τις αντιδάσεις της ανάρτησης (γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) στη μεταφορά βάρους, από το αμάξωμα (απότομες αλλαγές πορείας, βίαια φρένα, ακαριαία επιτάχυνση). Και όλα αυτά με τη χρήση υβριδικής τεχνολογίας που έφερε καλύτερη και προοδευτικότερη απόκριση στο γκάζι και πιο φυσική αίσθηση από το ρελαντί. Στα επιμέρους οδηγικά στοιχεία, το τιμόνι του είναι γρήγορο και άμεσο με καλή αίσθηση χωρίς μάλιστα να περνά κραδασμούς στα χέρια του οδηγού στα κακοτράχαλα κομμάτια, ενώ ο επιλογέας ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση κατά το κούμπωμα και δεν “κομπιάζει” στις γρήγορες αλλαγές. Όσον αφορά τα φρένα του, η δύναμή τους ικανοποιεί, ενώ το ίδιο ισχύει και για την αίσθησή τους. Έτσι αποτελεί την χρυσή τομή στην κατηγορία των compact SUV καθώς καταφέρνει να παντρέψει ιδανικά την κίνηση εκτός δρόμου με την κίνηση στην άσφαλτο. Εκτός δρόμου; Θα πάτε όσο το επιτρέπει η απόσταση των 185 χλστ. από το έδαφος. Αλλά χωρίς τετρακίνηση και με αυτά τα ελαστικά το εκτός δρόμου μάλλον περιορίζεται σε βατό χωματόδρομο, άντε και σε λίγο πιο κακοτράχαλο. Αλλά προφανώς όποιος επιλέξει την συγκεκριμένη έκδοση δεν θα το κάνει για λόγους off-road ικανοτήτων.

Ρεαλιστικά… οικονομικότερο!
Πάμε όμως στο μοτέρ και συγκεκριμένα στο υβριδικό σύνολο που είναι και ο πρωταγωνιστής στην συγκεκριμένη περίπτωση και η αφορμή εξάλλου για την οποία ξαναδοκιμάζουμε το συγκεκριμένο μοντέλο. Το Vitara Hybrid λοιπόν έχει και πάλι κάτω από το καπό του τον 1.4 λτ. BoosterJet βενζινοκινητήρα ο οποίος όμως σε αυτή την εφαρμογή δεν αποδίδει 140 ίππους αλλά 129 και πάλι στις 5.500 σ.α.λ. Και για να είμαι ειλικρινής μαζί σας δεν κατάλαβα καμία διαφορά. Ίσα ίσα που εκτίμησα την παραπάνω ροπή η οποία πλέον από 220 Nm πήγε στα 235 Nm από τις 2.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Πιο πολύ όμως εκτίμησα τη μέση κατανάλωση. Εντάξει δεν έπιασα τα 4,6 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές CO2 111 γρ./χλμ.) που λέει ο κατασκευαστής κατά NEDC, αλλά κινήθηκα με 6,0 λίτρα/100 χλμ. Τιμή ικανοποιητική και με τον κλιματισμό να δουλεύει διαρκώς. Όπως φαίνεται λοιπόν το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα κάνει καλά την δουλειά του και αποδεικνύει πως πλέον η Suzuki είναι αυθεντία σε τέτοιου είδους συστήματα. Όσον αφορά τις επιδόσεις του, για το 0-100 χλμ./ώρα το υβριδικό Vitara χρειάζεται 9,5 δλ. (10,2 δλ. θέλει το τετρακίνητο) και η τελική του ταχύτητα είναι στα 190 χλμ./ώρα.

Για το τέλος αφήσαμε την τιμή του. Το Suzuki Vitara Hybrid ξεκινά από την έκδοση GL στην τιμή των 18.570 ευρώ. Η GL+ πάντως θα έλεγα πως είναι η ιδανική αγορά καθώς στα 19.770 έχεις πρακτικά τα πάντα! Συγκεκριμένα στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα εξής: Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, Αυτόματος κλιματισμός, Προβολείς τεχνολογίας LED / Πίσω φώτα LED, Προβολείς ομίχλης, Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, Adaptive Cruise Control, Ράγες οροφής μαύρου χρώματος, Έγχρωμη οθόνη LCD 4,2’’ στον πίνακα οργάνων, Dual Sensor Brake Support, Ζάντες αλουμινίου 17’’, Ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, Ράγες οροφής ασημί χρώματος, Οθόνη 7 ιντσών / Κάμερα οπισθοπορείας / Smartphone Linkage, Σκούρα φιμέ κρύσταλλα πίσω, δερμάτινη επένδυση τιμονιού
Κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, Θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες. Αν θέλετε ακόμη πλουσιότερο εξοπλισμό υπάρχει η έκδοση GLX με 22.540 ευρώ και η GLX Sunroof (με ηλιοροφή) στα 23.040 ευρώ.

Πιο κάτω ακολουθεί το video του μοντέλου από την επίσημη παρουσίασή του στο τηλεοπτικό TractioN.