Επτά μοναδικά αυτοκίνητα της Seat που δεν γνωρίζατε

Βρείτε μας στο
Seat μοναδικά αυτοκίνητα

Η συλλογή των αυτοκινήτων “ειδικού σκοπού” της Seat είναι μεγάλη και η ισπανική εταιρία, που γιορτάζει φέτος 70 χρόνια ζωής, μας θυμίζει επτά από αυτά που κατασκεύασε κατά “παραγγελία” με σκοπό να εξυπηρετήσουν διαφορετικές ανάγκες. Ας τα γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.




Toledo Electric
Το 1992 ήταν μια χρονιά σταθμός για την Ισπανία, η οποία φιλοξένησε τότε στη Βαρκελώνη τους Ολυμπιακούς. Η Seat ως ο εγχώριος κατασκευαστής δημιούργησε τότε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση για το Toledo, η οποία ντύθηκε στα επίσημα χρώματα και έλαβε μέρος στους Ολυμπιακούς Αγώνες ως όχημα υποστήριξης, ως το επίσημο όχημα των Αγώνων. Το ηλεκτρικό Toledo συνόδευσε την ολυμπιακή φλόγα στα τελευταία μέτρα λίγο πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων, ενώ χρησιμοποιήθηκε και ως όχημα συνοδείας στο Μαραθώνιο που πραγματοποιήθηκε την τελευταία ημέρα. Έφερε 16 μεγάλες μπαταρίες μολύβδου που το έδιναν αυτονομία 55 χιλιόμετρα και λόγω αυτών το βάρος του ανέρχονταν στα 1.545 κιλά, έναντι των μόλις 1.015 κιλών της συμβατικής έκδοσης με κινητήρα εσωτερικής καύσης.


Toledo Podium

Τη χρονιά των Ολυμπιακών η ισπανική εταιρία δημιούργησε μια ακόμη ειδική έκδοση του Toledo “το αυτοκίνητο των πρωταθλητών”, όπως αναφέρει η ίδια. Το Toledo Podium παρήχθη σε μόλις 22 αντίτυπα, όσοι ήταν και οι Ισπανοί αθλητές που κέρδισαν μετάλλιο στους αγώνες. ξεχώριζε για την διχρωμία του αμαξώματος τους εξωτερικά, ενώ το εσωτερικό του είχε ντυθεί με κρεμ δερμάτινες επενδύσεις με το ξύλο να συμπληρώνει την εικόνα ως διακοσμητικό στοιχείο, ενώ εκτός από κινητό τηλέφωνο έφερε και φαξ ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα!


1400 Visitas

Το αυτοκίνητο των επισκεπτών! Με αυτό το ειδικό μοντέλο που βασιζόταν στο πρώτο Seat του 1956 ξεναγούνταν οι επισκέπτες του εργοστασίου της ισπανικής εταιρίας. Κατασκευάστηκε από το ίδιο προσωπικό που κατασκεύαζε το 1400 και όπως μπορείτε να δείτε και εσείς, σε σχέση με μοντέλο παραγωγής, είχε απολέσει τις πόρτες, τη μεσαία κολόνα αλλά και την οροφή του.


Savio

Το περίεργο στην όψη Savio που σαν σύλληψη ήταν μπροστά από την εποχή του βασιζόταν στο 600. Και αυτό χρησιμοποιήθηκε από τους Ισπανούς για να ξεναγούνται οι επισκέπτες στο εργοστάσιο της Seat. Την κομψότητα του την οφείλει στην Carrozzeria Savio που το σχεδίασε και το κατασκεύασε, από όπου και πήρε το όνομα του. Παρά το γεγονός ότι το μεταξόνιο του ήταν μόλις δύο μέτρα, το Savio έφερε τρεις σειρές καθισμάτων και μπορούσε να ελιχθεί με ευκολία ανάμεσα στις γραμμές παραγωγής του εργοστασίου. Ξεχώριζε και για τη γυάλινη οροφή του που μπορούσε να αφαιρεθεί με αποτέλεσμα το Savio να μετατρέπεται σε cabrio.


Panda “Papamóvil”

Το 1982 ο Πάπας Ιωάννης Πάυλος ο 2ο επισκέφτηκε την Ισπανία. Στο πρόγραμμα του περιλαμβανόταν και η επίσκεψη σε δύο διαφορετικούς ναούς, στα στάδια των Ρεάλ Μαδρίτης και της Μπαρτσελόνα. Και επειδή το δικό του όχημα δεν μπορούσε να περάσει μέσα από τις πύλες των σταδίων για να μπει στο γήπεδο, η Seat χρησιμοποίησε αυτό το Panda το οποίο κα προσάρμοσε στις απαιτήσεις της περίστασης. Επειδή μάλιστα δεν έφερε κανενός είδους θωράκιση, το λιλιπούτειο Papamóvil χρησιμοποιήθηκε μόνο εντός των σταδίων, με τον Πάπα να χρησιμοποιεί την μεταλλική υπερκατασκευή για να μπορεί να στέκεται και να χαιρετάει τα πλήθη.


Ibiza Rey

Το δεύτερο συνθετικό του ονόματος αυτού του Ibiza σημαίνει Βασιλιάς και μόνο τυχαίο δεν είναι. Το μοντέλο δημιουργήθηκε και δόθηκε στον Φίλιππο ΣΤ’ της Ισπανίας κατά την ενηλικίωση του. Έφερε φαρδύτερα πίσω φτερά και χρυσό χρώμα αλλά κινητήρα 100 ίππων με ψεκασμό που πέρασε στην παραγωγή δύο χρόνια αργότερα στην έκδοση SXi. Έφερε επίσης καθίσματα Recaro αλλά και διαφορετικό σποτ τιμόνι.


Leon CUPRA “Pies Descalzos”

Το “ξυπόλητο” Leon Cupra φέρει την “υπογραφή” της γνωστής τραγουδίστριας από την Κολομβία, Shakira. Το λιλά χρώμα του, το οποίο ήταν επιλογή της τραγουδίστριας, κοσμεί και την καμπίνα. Το μοντέλο δημιουργήθηκε για το ομώνυμο ίδρυμα της Λατινικής Αμερικής, το οποίο φροντίζει εκτοπισμένα παιδιά και φέρει και την υπογραφή της Shakira στην οροφή. Αν και με τις λιγότερες αλλαγές είναι ίσως το πιο σημαντικό από έξι ειδικά οχήματα που σας παρουσιάσαμε. Συνολικά δημιουργήθηκαν δύο με το ένα να δίνεται στο ίδρυμα, το οποίο έπειτα από λοταρία κατέληξε σε έναν μαθητή που είχε δωρίσει στο Pies Descalzos ένα ευρώ μέσω sms.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr