Έρευνα: Χειρότερα από θερμικούς κινητήρες ρυπαίνουν τα ελαστικά

Τα ελαστικά με τη φθορά τους ρυπαίνουν σημαντικά το περιβάλλον, σε κάποιες περιπτώσεις πολύ περισσότερο και από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης!

Βρείτε μας στο
ελαστικά έρευνα ρύπανση περιβάλλον

Με τους κινητηρες εσωτερικής καύσης να έχουν μειώσει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό τους ρύπους που εκπέμπουν, το ενδιαφέρον τώρα φαίνεται να στρέφεται σε άλλα μέρη ενός οχήματος που συντελούν στην περιβαλλοντική ρύπανση, με τα ελαστικά να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας.

Οι προδιαγραφές ρύπων για έναν θερμικό κινητήρα είναι πλέον πολύ αυστηρές και η συμμόρφωση των κατασκευαστών για την εξέλιξη ενός μοτέρ αποτελεί μονόδρομο. Αυτό τη στιγμή που παρόμοιες προδιαγραφές για τους κατασκευαστές ελαστικών και το πόσο μπορούν να ρυπαίνουν τα προϊόντα τους, λάμπουν δια της απουσίας τους.

Η Emissions Analytics είναι μια εταιρία που εξιδεικεύεται στις μετρήσεις παγκοσμίως για τις επιπτώσεις των ρύπων στον πραγματικό κόσμο με τις έρευνες της να αφορούν τόσο τα επιβατικά όσο και τα επαγγελματικά οχήματα και όχι μόνο τους ρύπους που εκπέμπουν οι κινητήρες τους.

Σύμφωνα με αρχική έρευνα που πραγματοποίησε η εν λόγω εταιρία, τα ελαστικά μπορεί να μολύνουν το περιβάλλον πάνω από 1.000 φορές χειρότερα σε σχέση με την ρύπανση που προέρχεται από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου και αναφορικά με τα εκπεμπόμενα σωματίδια. Η έρευνα αναφέρεται στα αιωρούμενα σωματίδια (PM) των ρύπων που δεν προέρχονται από συστήματα εξαγωγής (Non-exhaust emissions NEE) και αφορούν όχι μόνο τα ίδια τα ελαστικά, αλλά και τα φρένα (τακάκια), την άσφαλτο και τη φθορά της κατά τη χρήση, όπως και τη σκόνη που “αναδιανέμεται” στον αέρα σε κάθε πέρασμα.

Χρησιμοποιώντας ένα μικρομεσαίο οικογενειακό hatchback που έφερε καινούρια ελαστικά σωστά φουσκωμένα, οι ερευνητές της Emissions Analytics μέτρησαν εκπομπές σωματιδίων της τάξης των 5,8 γραμμαρίων άνα χιλιόμετρο. Το συγκεκριμένο νούμερο μπορεί και να μην σας λέει τίποτα από μόνο του. Λέει ωστόσο τα πάντα αν το συγκρίνουμε με το αντίστοιχο επιτρεπτό όριο για τις εκπομπές σωματιδίων από εξάτμιση ενός τελευταίας τεχνολογίας αυτοκινήτου που είναι 0,0045 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, ήτοι σχεδόν 1.290 φορές χαμηλότερα! Προφανώς πρόειται για μια αρχική έρευνα με ένα πολύ μικρό δείγμα για ανάλυση, τα αποτελέσματα όμως δεν παύουν να σοκάρουν.

Η εταιρία αναφέρει ότι οι ρύποι από τη φθορά των ελαστικών αναμένεται να αυξηθούν περισσότερο στο μέλλον με την αύξηση των πωλήσεων των SUVs αλλά και των ηλεκτρικών μοντέλων να συνεισφέρουν σε αυτό. Πώς; Και τα δύο λόγω του αυξημένου βάρους που παρουσιάζουν έναντι άλλων τύπων αυτοκινήτων που οδηγεί και στην ταχύτερη φθορά των ελαστικών.

Η Emissions Analytics αναφέρει ότι η προσοχή κοινού και ειδικών θα πρέπει να στραφεί σε αυτόν τον τύπο ρύπανσης στο μέλλον και στον περιορισμό της αναφέροντας παράλληλα πως θα πρέπει να θεσπιστούν προδιαγραφές και για την αγορά ελαστικών, ενώ για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων συστήνει προσπάθεια στον περιορισμό του βάρους των ηλεκτρικών και μη μοντέλων τους.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr