Γιατί τα sedan δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα;

Όπως μπορεί να έχετε παρατηρήσει τα sedan μοντέλα δεν έχουν υαλοκαθαριστήρα πίσω και αυτό μόνο τυχαίο δεν είναι. Ας δούμε γιατί συμβαίνει.

Βρείτε μας στο

Ένα ερώτημα που μπορεί να έχει απασχολήσει κάποιους από εσάς, όπως και εμένα είναι “γιατί τα sedan δεν έχουν υαλοκαθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ;”. Και μπορεί να μην ισχύει για όλα τα sedan μοντέλα (υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις), είναι όμως μία πραγματικότητα για την συντριπτική πλειοψηφία τους.

Τι ισχύει όμως; Γιατί τελικά οι εταιρείες επιλέγουν να μην εξοπλίζουν τα sedan αλλά και τα coupe μοντέλα τους με πίσω υαλοκαθαριστήρα, από την στιγμή που τα αντίστοιχα hatchback τον έχουν ως στάνταρ;

Διαβάστε επίσης: Να γιατί όλες οι Porsche έχουν αριστερά τον διακόπτη μίζας

Ψάχνοντας αλλά και ρωτώντας ανθρώπους εταιρειών, σε διάφορες παρουσιάσεις αυτοκινήτων, κατέληξα στο ότι δεν υπάρχει ένας μόνο λόγος που τα sedan και τα coupe δεν έχουν πίσω υαλοκαθαριστήρα.

Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα λοιπόν έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του αμαξώματος και κατ’ επέκταση την αεροδυναμική αλλά και την χρησιμότητα του υαλοκαθαριστήρα σε τέτοιου είδους αμαξώματα.

Έρευνα: Πως και γιατί επιλέγουμε νέο αυτοκίνητο

Ο επιπλέον όγκος που έχουν τα sedan στο πίσω μέρος, προστατεύει το πίσω παρμπρίζ από το “σπρέι” που προκαλούν οι τροχοί όταν βρέχει, αλλά και από την βρωμιά γενικότερα που έρχεται από στροβιλισμούς του αέρα (αυτό συμβαίνει στην περίπτωση των hatchback που συνήθως έχουν και πιο κάθετα τοποθετημένο πίσω παρπμπρίζ), ενώ η αεροδυναμική των sedan συνήθως λειτουργεί με τέτοιο τρόπο που ο αέρας καθαρίζει ελαφρώς την επιφάνεια του πίσω παρμπρίζ, σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

Ακόμη ένας λόγος είναι πως στα sedan το πίσω καπό ανοίγει και το παρμπρίζ μένει σταθερό. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να ανοίγει χωρίς εμπόδια το καπό του πορτπμπαγκάζ. Σε κάποια μοντέλα η ύπαρξη υαλοκαθαριστήρα θα εμπόδιζε το άνοιγμα του πίσω καπό. Εξάλλου και ο σχεδιασμός του παρμπρίζ είναι τέτοιος που σε κάποιες περιπτώσεις θα απαιτούσε δύο υαλοκαθαριστήρες (όπως στο εμπρός παρμπρίζ).

Τέλος, είναι θέμα αισθητικής. Τα περισσότερα τμήματα σχεδιασμού των εταιριών αυτοκινήτου δεν είναι διαθέσιμα να θυσιάσουν την εμφάνιση ενός sedan ή ενός coupe αυτοκινήτου για την χρηστικότητα που θα προσφέρει ο πίσω υαλοκαθαριστήρας, έστω και αν αρκετές φορές, όσοι οδηγούμε sedan θα θέλαμε να υπάρχει για να έχουμε ένα πιο καθαρό παρμπρίζ (κυρίως όταν κάνουμε όπισθεν).

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr