Η τεχνολογία της Mercedes A-Class που έσωζε ζωές – Τι είναι ο κινητήρας “sandwich”

Μία τεχνολογία που εκτόξευσε την παθητική ασφάλεια! Δείτε σε ποια μοντέλα είδαμε την "ανορθόδοξη" τοποθέτηση κινητήρα και πως λειτουργούσε...
Mercedes A-Class

Η παθητική ασφάλεια των αυτοκινήτων ήταν και παραμένει προτεραιότητα για κάθε εταιρεία. Οι τεχνολογίες πολλές, άλλες “υιοθετήθηκαν” πλήρως και άλλες δοκιμάστηκαν χωρίς να ενσωματωθούν πλήρως. Αυτή τη φορά, θα γνωρίσουμε μία “άγνωστη” τεχνολογία της Mercedes, την οποία είδαμε στην A-Class πρώτης γενιάς και ονομάστηκε “sandwich”. Θα καταλάβετε τον λόγο μόλις αναλύσουμε περί τίνος πρόκειται.

Mercedes A-Class: Ανοίγοντας τον δρόμο για συστήματα ασφάλειας σε μικρές κατηγορίες

Στην πρώτη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου, λοιπόν, οι μηχανικοί της Mercedes αναζήτησαν έναν τρόπο για την βελτίωση της παθητικής ασφάλειας, κυρίως σε μετωπικές συγκρούσεις. Όπως είναι λογικό, σε τέτοιες περιπτώσεις, η μάζα του κινητήρα είναι πιθανό να μετατοπιστεί στην καμπίνα, μειώνοντας τον ζωτικό χώρο για τους εμπρός επιβάτες. Έτσι, αναζήτησαν την “πατέντα” που θα εμπόδιζε να συμβεί κάτι τέτοιο.

Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν έναν κινητήρα που λειτουργούσε σε κλίση 59 μοιρών, όπως μπορείτε να δείτε και στην κεντρική εικόνα. Ταυτόχρονα, το ύψος του αμαξώματος αυξήθηκε, ώστε να δημιουργηθεί χώρος κάτω από αυτό. Εκεί θα κατέληγε ο κινητήρας μαζί με το κιβώτιο σε μία ισχυρή σύγκρουση.

Η τεχνολογία “Sandwich” ήταν ιδιαίτερα επαναστατική στα τέλη της δεκαετία του ’90, όπου και λανσαρίστηκε. Ωστόσο, δεν απουσίαζαν και τα μειονεκτήματα. Για παράδειγμα, για να εγκατασταθεί έπρεπε να αυξηθεί σημαντικά το ύψος της θέσης οδήγησης, γεγονός που είναι απαγορευτικό για μεγάλο ποσοστό αυτοκινήτων, όπως για παράδειγμα τα sedan και τα hatchback. Ίσως να μπορούσε να ενσωματωθεί στα σύγχρονα SUV της εταιρείας, αλλά μην ξεχνάμε ότι οι κινητήρες αυτών τοποθετούνται και σε άλλα μοντέλα. Συνεπώς η τεχνολογία, αν και εντυπωσιακή, δεν προχώρησε.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Απλά και την ίδια στιγμή σωτήρια είναι τα προσκέφαλα που φέρουν τα σύγχρονα καθίσματα αυτοκινήτων. Δείτε τι κάνουν αλλά και πώς πρέπει να τα ρυθμίζουμε....
Στην προσπάθεια τους να εξαλείψουν το turbo lag, πολλές εταιρείες στράφηκαν στο turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Δείτε τι είναι και πως λειτουργεί......
Τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού βρίσκονται σε ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα, όμως, κατά τον EuroNCAP κάποιες εταιρείες τα καταφέρνουν καλύτερα από άλλες....
Η εταιρεία που έφερε πρώτη στον κόσμο στα αυτοκίνητά τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων παρουσίασε τη βελτιωμένη εκδοχή της που θα κάνει ντεμπούτο σε επόμενο...
Κορυφαίας ποιότητας δέρμα Nappa, μεγάλες ζάντες έως 23 ιντσών και πολύ περιορισμένη παραγωγή! Η ειδική έκδοση για δύο ξεχωριστές Mercedes......
Δείτε το επίσημο trailer του 24ου επεισοδίου της 26ης σεζόν του τηλεοπτικού TractioN, που θα προβληθεί αυτή την Κυριακή 8 Ιουνίου στις 14:10 στο Star....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Opel Corsa

Το best seller της Opel τώρα με πλουσιότερο εξοπλισμό… στην ίδια τιμή!

FIAT 600

To μοντέλο της FIAT που κλείνει 70 χρόνια ιστορίας – Πως το γιορτάζουν οι Ιταλοί

BYD ATTO 3

Το C-SUV των 204 ίππων τώρα με όφελος 7.000 ευρώ – Τελική τιμή στα 30.990 ευρώ