“Καλώδια” στους δρόμους: Γιατί υπάρχουν; Ποια είναι η χρήση τους;

Καλώδια στους δρόμους. Σίγουρα τα έχετε δει και τα έχετε... πατήσει με το όχημά σας. Γιατί είναι εκεί όμως; Ποια είναι η χρησιμότητά τους;

Βρείτε μας στο

Ενδεχομένως να έχετε περάσει και εσείς με το όχημά σας πάνω από αυτά τα μαύρα “καλώδια” πατώντας τα. Αναρωτηθήκατε όμως γιατί υπάρχουν και ποια ακριβώς είναι η χρησιμότητά τους αλλά και πως δουλεύουν; Σε αυτό το άρθρο λοιπόν θα απαντήσουμε στα παραπάνω ερωτήματα.

Δείτε επίσης: Τα εργοστάσια του ομίλου VW σε όλο τον κόσμο και τι κατασκευάζουν

Ο λόγος λοιπόν για το μετρητή κυκλοφοριακού φόρτου. Αυτό είναι το μηχάνημα που συνοδεύει αυτά τα μαύρα “καλώδια” που… ξαπλώνουν στο οδόστρωμα. Πρόκειται για αεροθαλάμους, οι οποίοι στέλνουν ένα σήμα στον αισθητήρα της σχετικής μονάδας καταμέτρησης, που υπάρχει σε κουτί στην άκρη του δρόμου, στο οποίο και καταλήγουν. Το σήμα στέλνετε κάθε φορά που τροχοί περνούν πάνω από τους μαύρους αεροθαλάμους και τους πατάνε, καθώς δημιουργούν πίεση στον αέρα που είναι εγκλωβισμένος μέσα τους.

Διαβάστε επίσης: Γνωρίζετε τι σημαίνουν οι πινακίδες κυκλοφορίας στα αυτοκίνητά μας;

Πρόκειται για ένα φορητό σύστημα το οποίο μπορεί να τοποθετηθεί σε διάφορα σημεία του οδικού δικτύου. Αυτό γίνεται χωρίς πρότερη προειδοποίηση από τον δήμο ή την εκάστοτε υπηρεσία, καθώς κρίνεται σκόπιμο να μην γνωρίζει ο κόσμος την ύπαρξή του και να αποτραπεί έτσι η όποια σκόπιμη προσπάθεια “χειραγώγησης” της μέτρησης.

Η μέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου παρέχει τα απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να ληφθούν τα ανάλογα μέτρα. Συνήθως αυτές οι συσκευές καταμέτρησης τοποθετούνται περιστασιακά για κάποιες ημέρες, προκειμένου να συλλεχθούν οι σχετικές πληροφορίες.

Για παράδειγμα αν υπάρχουν παράπονα για υψηλή κυκλοφορία στον δρόμο κάποιας πόλης, τότε τοποθετούνται για σχετική καταμέτρηση και αναλόγως οι αρμόδιοι θα αποφασίσουν αν και ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν σε σήμανση, χάραξη δρόμου κλπ.

Επίσης, η καταμέτρηση του κυκλοφοριακού φόρτου είναι αυτή που καθορίζει και την κατάλληλη επιλογή της ποιότητας των υλικών διαγράμμισης, ώστε να ανταποκρίνονται σε διάρκεια ζωής στον ανάλογο κυκλοφοριακό φόρτο, καθορίζει την ρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών κλπ.

Φυσικά, εκτός από αυτό το είδος καταμετρητή, υπάρχουν και οι ασύρματοι, οι οποίοι προφανώς και δεν φαίνονται με καλώδια στους δρόμους και τοποθετούνται συνήθως σε στύλους ή σε γέφυρες.

Πιο κάτω ακολουθεί και video, σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr