Lancia Hyena: Πώς “καταστρέφεις” 24 Delta HF Intregrale με… στιλ

Μια σπάνια Lancia Hyena Zagato μπορεί να γίνει δική σας και να σας θυμίζει για πάντα τι κρύβεται κάτω από το αμφιλεγόμενο αμάξωμα της.

Βρείτε μας στο
Lancia Hyena Zagato

Το 4κίνητο coupe δημιουργήθηκε κατόπιν αιτήματος του Ολλανδού συλλέκτη και αναπαλαιωτή κλασικών αυτοκινήτων Paul V.J. Koot από τον σχεδιαστικό οίκο Zagato έχοντας ως βάση την Lancia Integrale HF Evoluzione II.

Δείτε εδώ τις έξι θρυλικές Lancia που βγήκαν σε δημοπρασία

Ο Koot, που διετέλεσε έπειτα και διευθυντικό στελέχος για τον Zagato, ήθελε μια coupe έκδοση της Integrale του και έστειλε τα δικά του σχέδια στους Ιταλούς. O Zagato συμφώνησε μαζί του και δημιούργησε την Hyena το 1992, κρατώντας από την Integrale τα πάντα εκτός από το αμάξωμα και το εσωτερικό της. Με το νέο της αμάξωμα να είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο και στο νέο εσωτερικό να κυριαρχούν τα ανθρακονήματα, ως υλικό κατασκευής και όχι διακόσμησης, η Hyena ήταν 120 κιλά ελαφρύτερη έναντι της Integrale, ενώ ο κινητήρας, με μικρές βελτιώσεις, απέδιδε 250 ίππους.

Διαβάστε επίσης: Lancia Delta HPE – Στην σκιά ενός θρύλου

Το κοινό δεν υποδέχτηκε αρνητικά την Hyena και οι Ιταλοί αποφάσισαν να προχωρήσουν στην περιορισμένη παραγωγή με στόχο τα 75 αυτοκίνητα. Η Fiat όμως δεν συμφώνησε με τα πλάνα του Zagato και αρνήθηκε να τους προμηθεύσει το σασί και τα μηχανικά μέρη της Integrale που ζητούσαν για να χτίσουν το coupe τους. Τότε ανέλαβε δράση ο ευκατάστατος Koot, ο οποίος αγόρασε ιδιωτικά Integrale, από τις εκθέσεις. Έπειτα και για λογαριασμό του Zagato, τις “έγδυνε” και τις έστελνε στους Ιταλούς!

Δείτε σε επίσημες εικόνες την αναβίωση της Lancia Stratos

Από τις 75 Hyena που είχαν προβλεφθεί, η παραγωγή σταμάτησε στις 24, με την πρώτη εκτίμηση να αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από αισιόδοξη λόγω και της ιδιαίτερα υψηλής τιμής που συναγωνιζόταν τις Porsche 911 εκείνης της εποχής.

Το σχήμα της Hyena, από τον Marco Pedracini του οίκου Zagato, είναι αναμφίβολα μοναδικό και προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση όταν παρουσιάστηκε, πριν από 30 ολόκληρα χρόνια. Πολλοί το μίσησαν και αρκετοί το αγάπησαν. Όλοι τους όμως έχουν στο μυαλό τους και το εμβληματικό σχήμα της Lancia Delta Integrale (από τα “χεράκια” του μεγάλου Giugaro η Delta) αλλά και τις 24 Ιταλίδες που χρειάστηκε να θυσιαστούν για να πάρουν τη θέση τους ισάριθμες… Ύαινες.

Από το μυαλό περνά παράλληλα και το πώς θα ήταν η Hyena αν ο Zagato υιοθετούσε μια πιο συντηρητική προσέγγιση κρατώντας τη σχεδίαση της Hyena πιο κοντά στο αυτοκίνητο που βασίζεται, με το “πρόσωπο” να προέρχεται από την Integrale και όχι από την επόμενη γενιά του ιταλικού hatchback. Όπως και η Lancia Delta Futurista της Automobili Amos, αλλά 28 χρόνια μετά. Δείτε τη στο τέλος της gallery.

Η συλλεκτική αξία της Hyena, όπως και να έχει, είναι αδιαμφισβήτητη. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από την Silvertstone Auctions η οποία, θα βγάλει μια στο σφυρί, την 9η από τις 24, εκτιμώντας παράλληλα το ποσό που θα συγκεντρωθεί στα 175.000-200.000 ευρώ. Όσοι πιστοί προσέλθετε.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr