Mazda RX-7: 20 χρόνια χωρίς τον περιστροφικό «δαίμονα»

Ωδή στο αυτοκίνητο που μας έμαθε τι σημαίνει wankel κινητήρας. Ας θυμηθούμε το Mazda RX-7, τον περιστροφικό «δαίμονα» με ιαπωνικό διαβατήριο...

Βρείτε μας στο
mazda rx-7

Βρισκόμαστε αισίως στο 2020, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να εργάζονται σκληρά για τη μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης. Ωστόσο, πριν από 20 χρόνια σταμάτησε μια για πάντα η παραγωγή ενός θρυλικού μοντέλου, που αγνοούσε μεγέθη όπως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τα λίτρα/100 χλμ. Ο λόγος για το Mazda RX-7, ένα αυτοκίνητο μέσα από το οποίο γνωρίσαμε το μηχανολογικό θαύμα που ονομάζεται περιστροφικός κινητήρας.

Το Mazda RX-7 άρχισε να κατασκευάζεται το 1978 και η παραγωγή του ολοκληρώθηκε το 2002. Στη διάρκεια αυτών των ετών κατάφερε να γίνει το πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο με κινητήρα wankel. Ταυτόχρονα έγραψε ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με διακρίσεις σε πολλές διοργανώσεις.

Διαβάστε επίσης: Ο κινητήρας Wankel επιστρέφει αλλά… με τρόπο διαφορετικό

Σημαντικότερη στιγμή του, βέβαια, ήταν η πρώτη θέση στον αγώνα αντοχής του Le Mans το 1991. Εκείνη τη χρονιά, η ιαπωνική φίρμα συμμετείχε με το Mazda 787Β, ίσως το αγωνιστικό με την ομορφότερη «μελωδία» που ακούστηκε ποτέ σε πίστες. Εξοπλιζόταν με τετραρότορο κινητήρα 710 ίππων. Το αποτέλεσμα ήταν να γίνει το μοναδικό όχημα με περιστροφικό μοτέρ που κέρδισε τέτοιου είδους αγώνα.

Στις «πολιτικές» εκδόσεις, η ιστορία του Mazda RX-7 ξεκίνησε με την έκδοση FB. Πισωκίνητο, οριακά πάνω από 1.000 κιλά και με τον κινητήρα 12Α να αποδίδει από 100 έως 130 ίππους από δύο ρότορες. Η επιτυχία ήταν από την αρχή δεδομένη και το συγκεκριμένο μοντέλο έγινε γρήγορα μία από τις πιο «fun to drive» επιλογές.

Felix Wankel: Ο αυτοδίδακτος μηχανικός που έμεινε στην ιστορία!

Χρειάστηκαν 7 χρόνια μέχρι να έρθει η δεύτερη γενιά, η οποία έμεινε γνωστή ως FC. Το νέο Mazda RX-7 ήταν πιο δυνατό, με το 13Β μοτέρ να είναι αρχικά ατμοσφαιρικό με 150-180 ίππους. Λίγο αργότερα, βέβαια, προστέθηκε twin-scroll turbo που αύξησε την ισχύ του διρότορου στους 200 ίππους.

Η τρίτη και τελευταία γενιά, γνωστή σε όλους ως FD παρουσιάστηκε το 1992. Η σχεδίαση του νέου μοντέλου ήταν επιβλητική και ο κινητήρας απέκτησε 239 ίππους. Έτσι, το ιαπωνικό αυτοκίνητο ήταν σε θέση να επιταχύνει στα 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 5,3 δευτερόλεπτα.

Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, οι περιστροφικοί κινητήρες δε φημίζονταν για τον «πράσινο» χαρακτήρα τους. Οι Ιάπωνες μηχανικοί είχαν άλλες προτεραιότητες κατά την εξέλιξη των Wankel μοτέρ. Έτσι, το 1996 ήρθε το τέλος για το Mazda RX-7 στην αγορά της Ευρώπης.

Λίγα χρόνια αργότερα, το 2002, η παραγωγή του θρυλικού μοντέλου σταμάτησε μια για πάντα. Ο περιστροφικός «δαίμονας» παραμένει το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο του πλανήτη με wankel κινητήρα. Ο αριθμός των πωλήσεων δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης επ’ αυτού. Συνολικά από το εργοστάσιο της Hiroshima βγήκαν 811.634 αντίτυπα.

Κλείνουμε με ένα video από το αγωνιστικό Mazda 787Β και τον ανατριχιαστικό ήχο του περιστροφικού κινητήρα. Save the rotary…