Mercedes Type S: Μεγάλη λευκή κυρία

Η Mercedes Type S του 1927 ήταν ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε για να σαρώσει τον ανταγωνισμό. Και αυτό έκανε, επιτυγχάνοντας ρεκόρ ακατάρριπτα έως και σήμερα.

Βρείτε μας στο

Ο πλήρης κατάλογος των αγώνων στους οποίους συμμετείχε – και κέρδιζε στην πλειονότητα των περιπτώσεων – είναι εξαιρετικά δύσκολο να συμπληρωθεί. Εξάλλου, από την εποχή της ενεργού δράσης και της κυριαρχίας της Mercedes S έχει περάσει σχεδόν ένας αιώνας, ενώ η σταδιοδρομία της έληξε πολύ γρήγορα. Αντικαταστάθηκε από ένα νέο, βελτιωμένο σπορ μοντέλο ύστερα από μόλις έναν χρόνο. Παρόλα αυτά το σοκ που είχε προκαλέσει το 1927 στις τότε κούρσες της Ευρώπης ήταν μεγέθους τεκτονικού σεισμού: Με 53 νίκες και 17 ρεκόρ ταχύτητας, η Type STyp» στα γερμανικά) είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, ένας αληθινός θρύλος. Περίοπτη θέση μεταξύ των θριάμβων που επέτυχε η S κατέχει βεβαίως ο πρώτος αγώνας που διοργανώθηκε ποτέ στο Νίρμπουργκρινγκ, τον Ιούνιο του 1927. Η Mercedes S, με τον μέγιστο Rudolf Caracciola στο τιμόνι, διέλυσε τον συναγωνισμό δαμάζοντας την ατελείωτη διαδρομή των 29 χιλιομέτρων.

Εξίσου σπουδαία ήταν όμως και η νίκη στην περιβόητη κούρσα στο ορεινό Πέρασμα του Κλάουζεν (Klausenpass), στις Ελβετικές Άλπεις. Παρά τη μεγάλη δυσκολία της στενής και φιδογυριστής διαδρομής, την ασύλληπτη καταπόνηση της μετάδοσης, τις παρενέργειες των υψομετρικών μεταβολών στη διάρκεια του αγώνα κ.λπ., ο Caracciola κέρδισε δια περιπάτου. Μάλιστα, το ρεκόρ που πέτυχε στους τρομακτικούς ορεινούς όγκους της Ελβετίας παραμένει ακατάρριπτο έως σήμερα – αφού βεβαίως κανείς δεν πέτυχε καλύτερο χρόνο ενόσω διοργανωνόταν η κούρσα στο Klausenpass, δηλαδή έως το 1934.

Η ανίκητη Type S στην εποχή της ήταν μια χειροποίητη, πολύ εξειδικευμένη (και πανάκριβη) κατασκευή. Το αρχικό σχέδιό της έφερε την υπογραφή του Ferdinand Porsche και βασίστηκε στο προηγούμενο μοντέλο, την Κ. Όμως, με τις απαραίτητες δυναμωτικές παρεμβάσεις, τα διογκωτικά κ.λπ. ο κυβισμός του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα ανέβηκε στα 6,8 λίτρα. Η ιπποδύναμη, με τη χρήση του υπερτροφοδότη, έφτανε τα 180 άλογα. Για συνολικό βάρος 1.300 κιλών. Καθόλου, μα καθόλου άσχημες αναλογίες.

mm
Δημοσιογράφος σε περιοδικά, εφημερίδες και ηλεκτρονικά ΜΜΕ από το 1990. Συνεργάτης της εκπομπής Traction από το πρώτο επεισόδιο, ομοίως και του Traction Magazine. Σπούδασε φιλοσοφία και ψυχολογία. Συγγραφέας των βιβλίων «Ayrton Senna A Deus I & II» και «Senna, Το πνεύμα της ταχύτητας». Στο ατύχημα του Niki Lauda ήταν 9 ετών.

E-mail: vtsakiroglou@traction.gr