B16A: O θρυλικός κινητήρας που γνώρισε στον κόσμο το VTEC

H οικογένεια κινητήρων "Β16" της Honda θα μείνει για πάντα στις μνήμες μας ως εκείνη που έφερε στον κόσμο το "μαγικό" σύστημα VTEC.

pornohub
sex videos
mallu sex blonde girlfriend wants to fuck point of view.
Βρείτε μας στο
Honda Β16A κινητήρας VTEC

Λογικά δεν πρέπει να υπάρχει φίλος των τεσσάρων τροχών που να μην έχει ακούσει έστω για το VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) της Honda, το σύστημα που μεταβάλλει το βύθισμα και τον χρονισμό των βαλβίδων σε ένα μοτέρ μέσω αλλαγής στο προφίλ των εκκεντροφόρων. Ένα σύστημα που έφερε την επανάσταση στην απόδοση των ατμοσφαιρικών κινητήρων όταν παρουσιάστηκε, αφού από μικρές χωρητικότητες η ιπποδύναμη ενός μοτέρ μπορούσε να φτάσει σε δυσθεώρητα μέχρι τότε επίπεδα. Παράλληλα αυτό γινόταν χωρίς το μοτέρ να καταναλώνει μεγαλύτερες ποσότητες βενζίνης στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα λειτουργίας, εκεί όπου οι εκκεντροφόροι βυθίζουν τις βαλβίδες του με ένα ηπιότερο προφίλ, προσφέροντας έτσι κέρδος και με τον πιο μεστό τρόπο λειτουργίας του.

Διαβάστε επίσης: Το… αξέχαστο Honda CRX και το “μαγικό” VTEC

Το VTEC έκανε την εμφάνιση του στα τέλη της 10ετίας του ’80, σε μια εποχή που η Honda έδειχνε τα τρανταχτά τεχνολογικά της διαπιστευτήρια και στη Formula 1, όπου ήταν ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής εκείνης της περιόδου.

Έχοντας μπει στην παραγωγή έξι χρόνια νωρίτερα σε ελαφρώς διαφορετική μορφή για τη sport μοτοσυκλέτα CBR400 (σ.σ. ως REV -Revolution-Modulated Valve Control), το VTEC, μια εφεύρεση του Ιάπωνα μηχανικού Ikuo Kajitani, έκανε το τετράτροχο ντεμπούτο του το 1989 στην Ιαπωνία κάτω από το καπό του Honda Integra XSi. Μαζί με το VTEC η Honda παρουσίασε και την πρώτη γενιά κινητήρων “B” που έδιναν έμφαση στην απόδοση και έφεραν δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Ο B16A του Integra απέδιδε 160 ανακοινώσιμους και ατμοσφαιρικούς ίππους από μόλις 1,6 λίτρα χωρητικότητας φτάνοντας έτσι την ειδική απόδοση στους 100 ίππους/λίτρο. Ένα ασύλληπτο νούμερο για μικρό ατμοσφαιρικό κινητήρα ευρείας παραγωγής που φυσικά εντυπωσιάζει ακόμη και σήμερα. Στην Ευρώπη τον εν λόγω κινητήρα τον γνωρίσαμε καλύτερα μέσω του αξέχαστου CRX.

Το μοτέρ ξεχώριζε για της υπερετράγωνες διαστάσεις των κυλίνδρων του και τη δυνατότητα να ανεβάζει με όρεξη περισσότερες από 8.000 σ.α.λ. μέχρι να βρει κόφτη. Το γεγονός ότι ήταν κατασκευασμένος εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο ήταν ένας ακόμη λόγος που το έκανε να ξεχωρίζει εκείνη την εποχή. Ο B16A έγινε γρήγορα ένας από τους πλέον αγαπημένους κινητήρες για μετατροπές καθώς παρά την υψηλή του απόδοση αποδείχθηκε και κάτι παραπάνω από αξιόπιστος αλλά και δεκτικός στο πείραγμα. Βελτιωτές έχουν καταφέρει να ξεπεράσουν ακόμη και τους 1.500 ίππους, με χρήση υπερσυμπιεστή αλλά και τις… 11.000 σ.α.λ. (!) σε ατμοσφαιρικές μετατροπές.

Όλα τα παραπάνω μαζί ανάγουν τον B16 κινητήρα σε έναν από τα σημαντικότερα μοτέρ ευρείας παραγωγής που έχουν κατασκευαστεί και του δίνουν επάξια μια θέση στο πάνθεον των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

tamilsexstories
sex videos nice view on my hungry gaping pussy.
https:/www.auntysextube.com cream pie cravings.
mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr