Πέντε ατμοσφαιρικοί κινητήρες που λατρέψαμε

Ποιοι είναι οι κορυφαίοι ατμοσφαιρικοί κινητήρες; Επιλέξαμε πέντε μοτέρ που δε θα ξεχάσουμε ποτέ και περιμένουμε τη δική σας πεντάδα...

Βρείτε μας στο

Ζούμε στην εποχή της καθολικής αποδοχής των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν εξαφανιστεί από τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Τις περισσότερες φορές, τους συναντάμε στη βάση της γκάμας των αυτοκινήτων πόλης. Ωστόσο, υπήρξαν κάποιοι κινητήρες «φυσικής αναπνοής» που δε θα ξεχάσω ποτέ.

Διαβάστε επίσης: Τα ιαπωνικά αυτοκίνητα που θα θέλαμε!

Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο κινητήρας του Honda S2000, γνωστός στους πάντες ως F20C. Είναι ένας τετρακύλινδρος κινητήρας χωρητικότητας 2.000 κ.εκ, ικανός να στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. Αποδίδει 240 ίππους στις 8.300 σ.α.λ., κάτι που μεταφράζεται στην εκπληκτική επίδοση ειδικής ισχύος της τάξης των 120 ίππων στο λίτρο. Βασικά χαρακτηριστικά που έκαναν τον F20C ανάρπαστο είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού (VTEC) και τα σφυρήλατα έμβολα.

Διαβάστε επίσης: Τι είναι και πως υπολογίζεται η σχέση συμπίεσης

Ακολουθεί ένας πιο εξωγήινος κινητήρας, με F1 καταβολές και διάταξη V10. Ο κινητήρας που τοποθετήθηκε στο Lexus LFA έχει χωρητικότητα 4,8 λίτρων. Αποδίδει 560 ίππους στις 8.700 σ.α.λ. Ταυτόχρονα μπορεί να στροφάρει έως και τις 9.500 σ.α.λ. Η συνταγή της επιτυχίας απαρτίζεται από πιστόνια ενισχυμένου αλουμινίου, με τις μπιέλες και τις βαλβίδες να έχουν κατασκευαστεί από τιτάνιο. Στη δημιουργία του συγκεκριμένου κινητήρα συνέβαλε και η Yamaha Motor.

Και αφού αναφερθήκαμε σε υψηλό στροφάρισμα, φεύγουμε από την Ιαπωνία και πάμε στο Audi R8. Είναι επίσης ατμοσφαιρικό, σε διάταξη V10 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών. Η χωρητικότητα του κινητήρα αγγίζει τα 5,2 λίτρα και η απόδοση φτάνει στους 620 ίππους στην κορυφαία έκδοση.

Μένουμε και πάλι σε γερμανικό έδαφος, αλλά αυτή τη φορά μεταφερόμαστε προς Βαυαρία. Ο λόγος; Ο τελευταίος των ατμοσφαιρικών BMW M3. Καταλάβατε ήδη ότι αναφερόμαστε στον V8 χωρητικότητας 4 λίτρων και 420 ίππων που βρίσκεται κάτω από το καπό της M3 Ε92. Ο S65B40, όπως είναι η κωδική ονομασία του, διακρίνεται για το μειωμένο βάρος, αφού μπλοκ και κυλινδροκεφαλές κατασκευάστηκαν από αλουμινένιο.

Για το τέλος αφήνουμε τον ισχυρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ferrari. Πρόκειται τον V8 4,5 λίτρων που συναντάμε στην 458 Speciale, ο οποίος αποδίδει 605 ίππους. Η ειδική ισχύς φτάνει στους 135 ίππους στο λίτρο και όμοια της δεν υπάρχει. Στροφάρει πάνω από τις 9.000 σ.α.λ. και η σχέση συμπίεσης αγγίζει το εξωπραγματικό 14:1.

Αυτοί είναι οι πέντε κινητήρες «φυσικής αναπνοής» βρίσκονται στην κορυφή της δικής μου λίστας. Ασφαλώς, η επιλογή είναι καθαρά υποκειμενική. Υπάρχουν κι άλλοι κορυφαίοι κινητήρες, όπως ο Busso V6 της Alfa Romeo. Βρείτε το σχετικό θέμα στην σελίδα μας στο facebook και πείτε μας ποιοι είναι οι δικοί σας πέντε αγαπημένοι ατμοσφαιρικοί κινητήρες.

Μπείτε στην σελίδα μας στο facebook και πείτε μας στο σχετικό post την δική σας πεντάδα και πάρτε μέρος στην ψηφοφορία μας στο story της σελίδας μας στο Instagram.