Page 9 - TRACTION 18
P. 9

ΚΑΝΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ




               ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ ΜΕ ΕΞΟΓΚΩΜΑΤΑ;

                                                       ∆υστυχώς… Το να κλείνει τρύπες
                                                       στον δρόµο µία δηµοτική αρχή ή
                                                       ένας υπεργολάβος της, δεν είναι   ΠΕΖΟ∆ΡΟΜΙΑ -
                                                       τόσο απλή υπόθεση όσο ακούγε-
                                                       ται. Χρειάζεται τέχνη, στοιχειώδη   ΠΑΓΙ∆ΕΣ;
                                                       νοηµοσύνη και φυσικά µεράκι. Συ-
                                                       χνά απουσιάζουν και τα τρία… Οι   Γεµάτος ο τόπος… Ένα µεγάλο δείγµα
                                                       περισσότεροι τεχνίτες ή «τεχνίτες»   το ότι το πρόβληµα στη χώρα µας
                                                       ή εργάτες, γεµίζουν την τρύπα µε   δεν είναι µόνο οικονοµικό, αλλά και
                                                       άσφαλτο και στη συνέχεια τη φορ-  κοινωνικό και βαθιά θεσµικό, είναι η
                                                       τώνουν µε µία ακόµα δόση από     εγκατάλειψη της επιδιόρθωσης των
                                                       πάνω. Αν τους ρωτήσεις για ποιον   αυτονόητων. Το εικονιζόµενο κατε-
                λόγο δηµιουργούν «καρούµπαλα» στους δρόµους, θα πάρεις την αφελή απάντηση: «Γιατί   στραµµένο κάλυµµα φρεατίου στο Πα-
                θα την πατήσουν τα αυτοκίνητα και θα ισιώσει…». Φυσικά, αυτό ποτέ δεν γίνεται, γιατί η   γκράτι παρέµεινε έτσι για σχεδόν πέντε
                άσφαλτος στεγνώνει αµέσως και εκεί που οι αναρτήσεις των αυτοκινήτων υπέφεραν από   µήνες. Πιθανόν ακόµα και τώρα (τέλη
                τις τρύπες, τώρα υποφέρουν από σαµαράκια. Κρίµα…                        Ιουνίου) να είναι έτσι. Κάποιοι, που θα
                                                                                        έπρεπε να περπατάνε στα πεζοδρόµια
               ΠΟΤΕ ΘΑ ΣΥΜΜΟΡΦΩΘΟΥΜΕ ΜΕ ΤΙΣ ΛΕΑ;                                        και να ελέγχουν για τυχόν προβλή-
                                                                                        µατα και ανάγκες επισκευών, απλά
               Πιθανόν να γινόµαστε κουραστικοί, µιας                                   δεν κουνιούνται από τις θέσεις τους. Ή
               και επαναλαµβανόµαστε. Οι δεξιές λωρί-                                   βαριούνται. Ή απλά δεν υπάρχουν. Και
               δες στους αυτοκινητοδρόµους, γνωστές ως                                  όσοι χρειάζεται πραγµατικά να περπα-
               Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), έχουν                                    τήσουν στα πεζοδρόµια, εκθέτουν την
               δηµιουργηθεί για να χρησιµοποιούνται από                                 προσωπική τους ασφάλεια σε κίνδυνο.
               περιπολικά, σωστικά συνεργεία, πυροσβε-                                  Ειδικά, άτοµα µε κινητικά προβλήµα-
               στικά οχήµατα και φυσικά ασθενοφόρα.                                     τα, ηλικιωµένα άτοµα ή µητέρες µε
               Όχι για να προσπερνάτε ή για να πηγαίνετε                                καροτσάκια.
               κάπως γρηγορότερα από τους άλλους.
               Και τώρα το καλοκαίρι, που θα γεµίσουµε
               τους δρόµους για τα «µπάνια του λαού», ας
               σταµατήσουµε να χρησιµοποιούµε τις ΛΕΑ.
               Πειθαρχία και σεβασµός χρειάζεται…

               «ΧΩΜΑΤΕΡΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ»;
                                                  Τι απογοήτευση… Αδειάζουµε ό,τι µπορούµε
                                                  µακριά από το σπίτι µας, αρκεί να µην το
                                                  έχουµε στα πόδια µας. Έτσι, βρίσκουµε ένα
                                                  ωραίο παρτέρι στον δρόµο και αδειάζουµε
                                                  το µπετόν που µας περίσσεψε. Ή ό,τι άλλο εν
                                                  πάση περιπτώσει… Το χειρότερο είναι όταν
                                                  τις αήθεις αυτές ενέργειες τις κάνουν και οι
                                                  εργολάβοι των εθνικών οδών. Όπως αυτός,
                                                  που στο ύψος της Φιλαδέλφειας στην Ε.Ο.
                                                  Αθηνών - Λαµίας άδειασε το περίσσευµα τις
                                                  µπετονιέρας στο προστατευτικό διάζωµα,
                                                  πάνω στις καλλωπιστικές δάφνες. Οι οποίες,
                                                  παρ’ όλα αυτά, αντιστέκονται. Ντροπή.



                                                                                                      TRACTION MAGAZINE 09
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14