Peugeot 206 WRC: Θρύλος τσέπης

Βρείτε μας στο

Ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα στη σύγχρονη ιστορία των ράλι έδρεψε τις δάφνες του ήσυχα και αποσύρθηκε χωρίς πάταγο. Ωστόσο, το σχήμα του Peugeot 206 WRC, ανορθόδοξο μεν αλλά χαρακτηριστικό, ήταν το διαβατήριο για την αιώνια δόξα.

Για έναν περίεργο λόγο, στην ερώτηση «ποιο είναι το καλύτερο αυτοκίνητο WRC των τελευταίων 20 ετών», σπανίως η απάντηση αφορά στο Peugeot 206. Κι αυτό είναι μια κατάφωρη αδικία, καθώς ο γαλλικός μίνι πύραυλος είναι ένα κανονικό άρμα θριάμβου που του αξίζει σεβασμός και θαυμασμός: Διότι όχι μόνο επανέφερε την Peugeot δυναμικά στο προσκήνιο των ράλι, αλλά και κατέκτησε τρία διαδοχικά πρωταθλήματα Κατασκευαστών στο WRC (2000 – 2002) και δύο παγκόσμιους τίτλους για τον Marcus Grönholm (2000 και 2002).

Το παράδοξο είναι, δε, ότι ο πανύψηλος – και εξαιρετικά γρήγορος – Φινλανδός, κατάφερε να βολευτεί στο μικροσκοπικό 206 και να ισοπεδώσει τον ανταγωνισμό. Μάλιστα, το 2002, όταν ο συμπαθέστατος Marcus στέφθηκε για δεύτερη φορά στην καριέρα του πρωταθλητής WRC, πολλοί συγκρίνανε την απόλυτη κυριαρχία PeugeotGrönholm εκείνης της περιόδου με την Ferrari του Michael Schumacher. Το 2002 οι Κόκκινοι έμοιαζαν να βρίσκονται σε κάποιον άλλο πλανήτη απόδοσης σε σχέση με τους υπόλοιπους και κάτι αντίστοιχο συνέβαινε και με την Peugeot στα ράλι.

Το 206 ήταν το ιδανικό όχημα προκειμένου οι Γάλλοι να πετύχουν το «ήρθαμε, είδαμε, νικήσαμε» με τον πιο πειστικό ή και απόλυτο τρόπο. Η επάνοδος της Peugeot στο WRC το 1999, ύστερα από απουσία 13 ετών, είχε σχεδιαστεί πολύ προσεκτικά. Το μικρό 206, όπως είναι φυσικό, είχε ελάχιστα κοινά με την πολιτική εκδοχή του – συγκεκριμένα μόνο τις λαβές των θυρών και ίσως ένα -δυο ακόμη επουσιώδη εξαρτήματα.

Το «πολεμικό» 206 φιλοξένησε στα μπάκετ του, εκτός από τον Marcus Grönholm, κορυφαίους πιλότους όπως οι Richard Burns, Didier Auriol, Francois Delecourt, Gilles Panizzi, Harri Rovanpera κ.ά. Το μυστικό της επιτυχίας του 206 WRC ήταν τα προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα της οδήγησης, ενώ καινοτόμος ήταν και η διάταξη κινητήρα και μετάδοσης. Το τετρακύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο, δίλιτρο μοτέρ των 300 ίππων ήταν τοποθετημένο εγκάρσια, με το σύστημα μετάδοσης συναρμοσμένο κατά τον διαμήκη άξονα. Και παρά τις αναμενόμενες παιδικές ασθένειες, όταν άρχισε να κερδίζει, το Peugeot 206 άφηνε πίσω του μόνο χειροκροτήματα και επιφωνήματα θαυμασμού.