Skoda: 30 χρόνια στο VW Group. Το χρονικό της επιτυχίας!

Πέρασαν 30 χρόνια από την στιγμή που Skoda και όμιλος VW υπέγραψαν την ίδρυση κοινής επιχείρησης για την παραγωγή αυτοκινήτων!

Βρείτε μας στο

Πριν από 30 χρόνια η Skoda πέρασε στην… αγκαλιά του ομίλου VW και από τότε μέχρι σήμερα πορεύεται μαζί του, δημιουργώντας αυτοκίνητα που έχουν γίνει τεράστιες εμπορικές επιτυχίες.

Συγκεκριμένα, ήταν 28 Μαρτίου το 1991, όταν σφραγίστηκε η συμφωνία των δύο πλευρών και από τότε η Skoda κατάφερε να εξάγει τα αυτοκίνητά της σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, ενώ έχει ξεπεράσει τις 1.000.000 παραδόσεις αυτοκινήτων.

Πάμε όμως να δούμε το χρονικό της επιτυχίας:
Το 1978 η Volkswagen υποβάλλει αίτηση στις αρχές της Τσεχοσλοβακίας για άδεια δοκιμής οχημάτων κατασκευασμένων από τη γερμανική μάρκα σε δρόμους της Τσεχοσλοβακίας.

5/1979 Ερευνητικές συνομιλίες για την πιθανή αγορά τακακιών φρένων και κινητήρων της σειράς Volkswagen EA 801 για οχήματα Skoda.

8/1985 Επανάληψη συνομιλιών μετά την έναρξη του Skoda Type 781 (το γνωστό μας Favorit). Συνάντηση των Υπουργών Εξωτερικών της Τσεχίας και της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στα κεντρικά γραφεία της Volkswagen στο Wolfsburg.

9/1986 Υποβολή συγκεκριμένης προσφοράς για κατασκευή κινητήρων EA 111 κατόπιν άδειας.

8/1987 Η παραγωγή του Skoda Favorit ξεκινά στο Mladá Boleslav.

9 – 11/1987 Η Volkswagen διεξάγει δοκιμές με ένα πρωτότυπο του μελλοντικού Skoda Favorit, με κινητήρες VW της σειράς EA 827 και EA 111.

03 – 10/1988 Η προγραμματισμένη συνεργασία για την παραγωγή κινητήρων EA 111 (1,05, 1,3-λίτρων) και EA 827 (1,4, 1,6, 1,8 λίτρων) μπαίνει στον… πάγο, κυρίως για οικονομικούς λόγους. Ωστόσο, η διεύθυνση του Ομίλου Volkswagen είναι πλέον εξοικειωμένη με τις λεπτομέρειες του νέου τσεχικού οχήματος.

Διαπραγματεύσεις για την ιδιωτικοποίηση και ένταξη στον Όμιλο Volkswagen
11/1989
Η «βελούδινη» επανάσταση στην Τσεχοσλοβακία φέρνει τέλος στην κομμουνιστική δικτατορία. Η χώρα προετοιμάζεται για δωρεάν εκλογές και ανοίγει το δρόμο για μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση.

1/1990 Ο Petr Hrdlička, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και εξέλιξης, στο εργοστάσιο αυτοκινήτων AZNP στο Mladá Boleslav, επικοινωνεί με τον Volkhard Köhler, Διευθυντή Εξωτερικής Συνεργασίας του Ομίλου Volkswagen. Προτείνει να συμμετάσχει η Volkswagen στην προτεινόμενη ιδιωτικοποίηση της Skoda.

2/1990 Στις 4 Φεβρουαρίου 1990, πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο της Πράγας, η πρώτη άτυπη συνάντηση μεταξύ των μελλών του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου Volkswagen, Carl H. Hahn και Volkhard Köhler με τον υπουργό Εξωτερικού Εμπορίου της Τσεχοσλοβακίας, Slavomír Stračár.

3/1990 Επανάληψη των συνομιλιών μεταξύ των τσεχοσλοβακικών αντιπροσώπων και της διοίκησης της Volkswagen. Στις 22 Μαρτίου, ο Carl H. Hahn και ο Volkhard Köhler επισκέφθηκαν το Mladá Boleslav για πρώτη φορά με μια αντιπροσωπεία από το Wolfsburg.

6/1990 Ξεκινά επισήμως η αναζήτηση στρατηγικού εταίρου: Η τσεχική κυβέρνηση ζητά σε οκτώ από τους αρχικούς 24 πιθανούς υποψηφίους και τέσσερις γνωστούς κατασκευαστές αυτοκινήτων να υποβάλλουν προσφορά.

8/1990 Η επιλογή ενός στρατηγικού εταίρου περιορίζεται στη συμμαχία Renault/Volvo και στον όμιλο Volkswagen. Η γερμανική εταιρεία σέβεται την επιθυμία της Τσεχικής πλευράς να προωθήσει την παραδοσιακή μάρκα Skoda, να διατηρήσει τη δική της ανάπτυξη στην Τσεχική Δημοκρατία και να συνεχίσει την παραγωγή της σειράς Favorit/Forman. Η Volkswagen υποβάλλει ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό πρόγραμμα.

12/1990 Σε ειδική συνάντηση της τσεχικής κυβέρνησης στις 9 και 10 Δεκεμβρίου, στον Όμιλο Volkswagen ανατίθεται η σύμβαση. Εκτός από το οικονομικό συμβούλιο της κυβέρνησης, το συνδικάτο στα εργοστάσια της Skoda και μια εξωτερική εταιρεία συμβούλων και ελεγκτών υποστηρίζει επίσης αυτήν την απόφαση. Στις 21 Δεκεμβρίου 1990, οι εταίροι υπέγραψαν τη συμφωνία συνεργασίας.

12/1990 Η κατάρρευση της κεντρικής οικονομίας και οι σημαντικές μειώσεις σε σημαντικές εξαγωγικές αγορές έπληξαν σκληρά την Skoda. Η εγχώρια αγορά, η οποία είναι πολύ σημαντική για την εταιρεία, καταρρέει σχεδόν εντελώς. Το 1990, η εταιρεία παρέδωσε μόνο περίπου 27.000 μονάδες αντί των αναμενόμενων 126.000 οχημάτων. Συνολικά, 187.181 οχήματα παράγονται στο Mladá Boleslav, το Vrchlabí και το Kvasiny το 1990.

28 Μαρτίου 1991 Την Πέμπτη 28 Μαρτίου 1991, ο Τσέχος Υπουργός Βιομηχανίας, Jan Vrba και ο Carl H. Hahn, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου Volkswagen, υπογράφουν τη σύμβαση για την ίδρυση κοινής επιχείρησης για την παραγωγή οχημάτων Skoda.

16 Απριλίου 1991 Μόλις εκπληρωθούν οι συμβατικές συμφωνίες, η Skoda θα γίνει η τέταρτη μάρκα στον Όμιλο Volkswagen παράλληλα με τις VW, Audi και SEAT.

10/1991 Στις 8 Οκτωβρίου, ο Γερμανός πρόεδρος Richard von Weizsäcker επισκέπτεται την πόλη Mladá Boleslav. Ήταν εκστρατεία για την ιδιωτικοποίηση του κατασκευαστή αυτοκινήτων από την άνοιξη του 1990.

11/1992 Το εποπτικό συμβούλιο του ομίλου Volkswagen εγκρίνει το επενδυτικό σχέδιο για την Skoda. Προβλέπει επενδύσεις 3,749 δισεκατομμυρίων γερμανικών μάρκων έως το 2000.

6/1994 Στις 16 Ιουνίου 1994, η Skoda παράγει το εκατομμυριοστό προσθιοκίνητο μοντέλο της.

10/1994 Κάνει ντεμπούτο το νέο Skoda Felicia, το πρώτο μοντέλο της τσέχικης μάρκας με εξαρτήματα από το Volkswagen Group.

9/1996 Ένα από τα πιο σύγχρονα εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ευρώπη ανοίγει στο Mladá Boleslav. Το πρώτο μοντέλο που κυλά από την γραμμή παραγωγής είναι το Skoda Octavia. Είναι το πρώτο μοντέλο Skoda που βασίζεται σε μια πλατφόρμα του Volkswagen Group.

05/2000 Η Volkswagen γίνεται ο μοναδικός ιδιοκτήτης της Skoda Auto.

12/2014 Η Skoda Auto παραδίδει για πρώτη φορά περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα παγκοσμίως

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr