Skoda Felicia: 25 χρόνια από το πρώτο μοντέλο Skoda του ομίλου VW

Η παραγωγή της Skoda Felicia ξεκίνησε στις 17 Οκτωβρίου 1994 στo Mlada Boleslav. Ας θυμηθούμε το πρώτο μοντέλο της Skoda, υπό την σκέπη του ομίλου VW.

Βρείτε μας στο

Πριν από 25 χρόνια η Skoda περνούσε ένα μεταβατικό στάδιο στην ζωή της και δύσκολες αποφάσεις έπρεπε να παρθούν. Μία από αυτές ήταν το πως θα είναι ο διάδοχος του Favorit, ενός μοντέλου που είχε πάει αρκετά καλά εμπορικά τότε.

Τελικά τη λύση έδωσε η Felicia που έγινε το πρώτο μοντέλο της τσεχικής μάρκας που αναπτύχθηκε υπό την αιγίδα του ομίλου Volkswagen. Η Felicia ξεπέρασε τις προσδοκίες εμπορικά, καθώς μέχρι το 2001 τα εργοστάσια Mlada Boleslav, Kvasiny και Vrchlabí είχαν κατασκευάσει περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια μονάδες Felicia και μάλιστα σε διάφορες εκδόσεις αμαξώματος. Συγκεκριμένα η Felicia πουλήθηκε στις εκδόσεις Hatchback, Combi, pickup, Vanplus και Fun.

Την εποχή εκείνη η Skoda, λίγο πριν την ένταξή της στον γερμανικό όμιλο είχε εκσυγχρονίσει οπτικά τα Favorit, Forman και Pick-Up. Παρουσιάζοντας όμως το Felicia βρέθηκε σε ένα κομβικό σημείο της ιστορίας της. 1.187 νέα κατασκευαστικά στοιχεία χρησιμοποιήθηκαν στην αναδιαμόρφωση του μοντέλου προκειμένου να είναι σύγχρονο τεχνολογικά, φρέσκο εμφανισιακά, με ευρύχωρο εσωτερικό και ελκυστική τιμή.

Η παραγωγή του μοντέλου ξεκίνησε με τα πρώτα 50 πρωτότυπα στο εργοστάσιο του Vrchlabí στις 5 Σεπτεμβρίου 1994. Η εμπειρία που αποκτήθηκε από την κατασκευή αυτών των οχημάτων βοήθησε στη βελτιστοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας της Felicia στο Mladá Boleslav. Την Δευτέρα 17 Οκτωβρίου το πρώτο μοντέλο παραγωγής κύλησε από τη γραμμή παραγωγής στις 10:20. Εννέα ημέρες αργότερα, στις 26 Οκτωβρίου του 1994, η Skoda παρουσίασε στο κοινό τρεις νέες hatchback Felicia που ζωγραφίστηκαν στα χρώματα της τσεχικής σημαίας.

Το πεντάθυρο hatchback ήταν 40 χιλιοστά μακρύτερο και 15 χιλιοστά πλατύτερο από το Favorit και διέθετε σημαντικά υψηλότερη στρεπτική ακαμψία, η οποία σε συνδυασμό με την αναθεωρημένη ανάρτηση και τους νέους τροχούς, μείωνε αισθητά τον εσωτερικό θόρυβο και αύξανε παράλληλα την άνεση κίνησης. Η παραγωγή και η συναρμολόγηση του νέου μοντέλου ανταποκρίνονταν επίσης σε αυστηρά πρότυπα ποιότητας, όπως αποδεικνύεται από την πιστοποίηση ISO 9002. Το τμήμα παραγωγής κινητήρων στο Mladá Boleslav ήταν το πρώτο εργοστάσιο της Skoda AUTO που κάλυπτε αυτές τις υψηλές απαιτήσεις.

Ο βασικός κινητήρας της Skoda Felicia ήταν ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.289 κ.εκ. που απέδιδε 54 ή 68 ίππους ανάλογα με την έκδοση. Επίσης υπήρχε ένας ισχυρότερος κινητήρας 1.6 MPI με 75 ίππους και ένας diesel 1.9 λίτρων με 64 ίππους.

Η Felicia είχε και πολλές πρωτιές όμως, για μοντέλο της Skoda. Για παράδειγμα ήταν το πρώτο μοντέλο της τσέχικης μάρκας με ABS, με έως τέσσερις αερόσακους, με κλιματισμό, υδραυλικό τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με δερμάτινη επένδυση και υπολογιστή ταξιδιού.

Για να τιμήσει την 100ή επέτειο από την ίδρυση της εταιρείας, η τσεχική μάρκα παρουσίασε επίσης μια πολυτελή έκδοση, το Felicia Laurin & Klement, το 1995. Ακολούθησαν και άλλες ειδικές εκδόσεις, όπως η Felicia Atlanta, με αφορμή τους θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 1996.

H Skoda όμως είχε και… αγωνιστικές ανησυχίες τις οποίες εξέφρασε με τη Felicia. Από το 1995 έως το 1997, ξεκίνησε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και κατάφερε να εξασφαλίσει την τρίτη θέση στην κατηγορία στην πρώτη της σεζόν. Το 1996, οι Σουηδοί Stiq Blomqvist / Benny Melander πήραν την τρίτη θέση στο αγγλικό RAC Rally και κατέκτησαν την πρώτη θέση στην κατηγορία των αυτοκινήτων κιτ μέχρι 2.0 λίτρα. Το 1997, η Skoda πήρε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία της με την Felicia στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Τον Φεβρουάριο του 1998 η Skoda παρουσίασε το facelift της Felicia. Η αναβάθμισή της περιελάμβανε επαναμορφωμένους σύγχρονους προβολείς και νέα μάσκα και υιοθέτησε στοιχεία από τη νέα τότε Octavia που είχε παρουσιαστεί λίγο καιρό πριν. Τον Ιούνιο του 2001, η σταδιοδρομία της Skoda Felicia έληξε μετά από παραγωγή 1.401.489 αυτοκίνητων. Ο διάδοχός της δεν ήταν άλλος από το γνωστό μας Fabia.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr