Τι απέγινε το “ανάποδα” ανοιγόμενο καπό

Κάποτε τα αυτοκίνητα είχαν καπό το οποίο άνοιγε ανάποδα... Ή μήπως άνοιγε σωστά; Πάμε να δούμε τι έγινε και γιατί εξαφανίστηκε.

Βρείτε μας στο

Κάποτε, όχι πολλά χρόνια πριν, καμιά 30ετία μόνο… τα καπό των αυτοκινήτων άνοιγαν προς τα εμπρός και όχι προς την μεριά που είναι το παρμπμρίζ, όπως γίνεται σήμερα σε όλα τα αυτοκίνητα. Τι απέγινε όμως και τελικά άλλαξε δραματικά αυτή η επιλογή και πλέον δεν υιοθετείται από κανέναν κατασκευαστή;

Η αλήθεια είναι πως μέχρι το 1990 αρκετές εταιρείες επέλεγαν αυτό το άνοιγμα για τα καπό των αυτοκινήτων τους. Ήταν μια επιλογή που έρχονταν από τα παλιότερα αυτοκίνητα (που ήταν πιο εύκολο να ανοίξουν προς τα εμπρός (καθώς δεν υπήρχε το εμπόδιο του αμαξώματος), στα οποία μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις στο καπό ήταν ενσωματωμένα τα φώτα εμπρός και η μάσκα.

Ήταν μία επιλογή η οποία εκτός αυτού, ήταν και επιλογή ασφάλειας, καθώς ακόμη και με το καπό ανοικτό, δεν θα μπορούσε ο αέρας σε υψηλή ταχύτητα να το ανοίξει και να περιορίσει την ορατότητα του οδηγού και φυσικά να κάνει ζημιά στο ίδιο το αυτοκίνητο ή και να προβεί μοιραίο αν αποκολληθεί από το αυτοκίνητο και καταλήξει σε ένα άλλο κινούμενο όχημα.

Με τα χρόνια όμως, αυτή η επιλογή εγκαταλείφθηκε από τους κατασκευαστές, για διάφορους λόγους. Αυτοί είναι, η καλύτερη πρόσβαση στον χώρο του κινητήρα από το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου για εργασία και όχι από το πλάι και το γεγονός πως πλέον χωροταξικά, στο εμπρός μέρος δεν υπάρχει σε πολλές περιπτώσεις χώρος για να μπουν… μεντεσέδες για τη στήριξη του καπό προκειμένου να ανοίξει “ανάποδα”. Τέλος, σημαντικός παράγοντας είναι και το κόστος, καθώς ο μηχανισμός του ανοίγματος του καπό “ανάποδα” είναι πολυπλοκότερος και πιο ακριβός στην κατασκευή.

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου. Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos.

E-mail: mdiveris@traction.gr