Page 50 - TRACTION 110
P. 50
RACING
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
ΤΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΤΗΣ JAGUAR ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ FORMULA 1 ΕΓΙΝΕ ΜΕ
ΤΗΝ ΠΑΝΕΜΟΡΦΗ R1 ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ∆ΥΝΑΤΟΥΣ ΟΙΩΝΟΥΣ. ΑΛΛΑ ΚΑΙ
ΜΕ ΤΑ ΠΛΕΟΝ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Εάν διοργανώνονταν ποτέ καλλιστεία αποτυχηµένων µονο- πόδι του), ο Βορειοϊρλανδός κόµπαζε ότι είναι ο «δεύτερος
θεσίων, το πρώτο αυτοκίνητο της Jaguar, το «παρθενικό» καλύτερος πιλότος στον κόσµο». Και µε αυτή την οίηση έπει-
όπως θα τολµούσαν να το βαπτίσουν όσοι έχουν τάση προς σε τους υπεύθυνους της Ford ότι ήταν ο ιδανικός για να γίνει
τη γλαφυρότητα, πιθανώς να έπαιρνε το στέµµα. Στ’ αλήθεια ο Νο.1 οδηγός της Jaguar. Υπενθυµίζεται ότι η Jaguar, εκείνη
επρόκειτο για µια αγωνιστική καλλονή – µε τα δεδοµένα της την περίοδο, ήταν η λουξ µάρκα της Ford και η εµπλοκή στη
εποχής, φυσικά. Ένα µονοθέσιο το οποίο κολακευόταν στον Formula 1 ήταν κανόνας για τις µεγάλες αυτοκινητοβιοµη-
υπέρτατο βαθµό από το υπέροχο, βαθύ πράσινο, χρώµα του. χανίες. Παρά τις τυµπανοκρουσίες πριν από την έναρξη του
Ωστόσο, η R1 όπως και όλες οι Jaguar που τη διαδέχτηκαν, πρωταθλήµατος, η R1 αποδείχθηκε ένα αργό και δύστροπο
έµειναν στην ιστορία των Grand Prix σαν τα σκάφη ενός µονοθέσιο, µε εγγενή προβλήµατα σχεδόν σε κάθε επιµέ-
οδυνηρού ναυαγίου. Με τη R1 η Jaguar έκανε µεγαλοπρεπή ρους τοµέα του. Παρά τις προσπάθειες που κατέβαλε για να
είσοδο στη Formula 1 για τη σεζόν του 2000, αφήνοντας να τη βελτιώσει ο πολύπειρος τεχνικός διευθυντής της Jaguar
δηµιουργηθούν υπέρµετρα µεγάλες προσδοκίες. Η «πράσινη Racing, Gary Anderson, το πρώτο αυτό µονοθέσιο απλώς
Ferrari» όπως ναρκισσιστικά αποκαλούσαν οι άνθρωποι της λειτούργησε σαν προάγγελος για το µέλλον συνολικά του
οµάδας το αυτοκίνητο, θα είχε την τιµή να οδηγείται από τον εγχειρήµατος. Μέσα σε πέντε χρόνια η Ford θα είχε πουλή-
Eddie Irvine. Έχοντας φτάσει σχεδόν έως την κατάκτηση του σει την Jaguar στη Red Bull και θα είχε αποχωρήσει κακήν
τίτλου το 1999 (όταν ο Michael Schumacher είχε σπάσει το κακώς από τη Formula 1.