Page 50 - TRACTION 116
P. 50

RACING




                                                                                        RETRO


































                                                                                       ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                  Η LIGIER ΤΟΥ 1996 ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΑΛΟΤΥΧΟ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ. ΠΑΡΑ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ
                          ΤΗΣ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΤΗ ΝΙΚΗ ΣΤΟ ΜΟΝΑΚΟ, ΣΕ ΕΝΑΝ ΑΓΩΝΑ ΠΟΥ ΕΩΣ
                                    ΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΕΦΤΑΣΑΝ ΜΟΛΙΣ ΤΡΙΑ ΜΟΝΟΘΕΣΙΑ


                  Φτάνοντας στο Μονακό για το Grand Prix του 1996 ή   κινητήρα. Ανέκαθεν αναποφάσιστη για το τι ακριβώς ήθε-
                  αλλιώς τον έκτο από τους 16 αγώνες του τότε πρωτα-  λε να κάνει στη Formula 1, η Honda είχε αποσυρθεί από
                  θλήµατος, ο Olivier Panis είχε µόλις έναν βαθµό και   το σπορ στο τέλος του 1992. Με έναν τρόπο όµως ήθελε
                  καµία απολύτως ελπίδα να αναδειχθεί νικητής. Ο Γάλλος   να παραµείνει, εξού και οι κινητήρες που παρείχε στη
                  πιλότος οδηγούσε για λογαριασµό της Ligier. Το µονο-  Ligier αναβαπτίστηκαν σε Mugen Honda. Όπως όριζαν
                  θέσιο JS43 µε τον κινητήρα της Mugen Honda ήταν µεν   οι προδιαγραφές ήταν 3λιτροι V10, µε περιεχόµενη γωνία
                  λίαν αξιοπρεπές, σε καµία περίπτωση όµως δεν είχε τα   72 µοιρών και απόδοση άνω των 700 ίππων.
                  προσόντα να επικρατήσει. Το κατεστηµένο εκείνης της πε-  Οδηγώντας αυτή τη Ligier, η οποία θα ήταν και η τελευ-
                  ριόδου στη Formula 1 συνέθεταν οι οµάδες της Williams,   ταία πριν η οµάδα µετονοµαστεί σε Prost, ο Olivier Panis
                  Ferrari και McLaren, θεωρητικώς µαζί µε τη Benetton, η   κατάφερε να επιζήσει από τις ολισθηρές συνθήκες του
                  οποία όµως δεν γνώριζε ακόµη ότι µαζί µε τον Michael   οδοστρώµατος και να µην προστεθεί στη µακρά λίστα
                  Schumacher θα έχανε σταδιακά και τον λόγο ύπαρξής της   όσων εγκατέλειψαν. Οι οποίοι, για την ακρίβεια, ήταν
                  στο σπορ.                                       όλοι οι πιλότοι εκτός των τριών πρώτων. Ο απροσδό-
                  Την JS43 είχε σχεδιάσει ο εξαίρετος Frank Dernie, µε τη   κητος θρίαµβος του συµπαθούς Panis ήταν η πρώτη και
                  βοήθεια του Andre de Cortanze. Από αυτή την αγγλο-  η τελευταία του προσωπική νίκη, η πρώτη για τη Ligier
                  γαλλική σύµπραξη είχε προκύψει ένα σασί µε πολύ καλή   ύστερα από 15 χρόνια. Κυρίως όµως ήταν η νίκη ενός
                  ισορροπία και µε την απαραίτητη ακαµψία ώστε να αντε-  Γάλλου πιλότου µε γαλλικό αυτοκίνητο, στο γαλλόφωνο
                  πεξέρχεται στους αυξηµένους κραδασµούς του ιαπωνικού   Μονακό. Κάτι που είχε να συµβεί 66 χρόνια.
   45   46   47   48   49   50   51   52