Page 50 - TRACTION 117
P. 50
RACING
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
ΤΟ TALBOT-SUNBEAM 90 ΕΙΧΕ ΜΙΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΑ ΡΑΛΙ ΤΗ ∆ΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ’50.
∆ΙΕΤΕΛΕΣΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟΜΑΧΟ «ΟΠΛΟ», ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΑ ΧΕΡΙΑ
Το να τερµατίζει κάποιος δεύτερος στο Ράλι Μόντε Κάρλο ϊκό στην όψη – όχηµα ήταν ένα από τα πιο δηµοφιλή και
µε ένα αυτοκινητάκι 70 ίππων, µε τα σηµερινά δεδοµέ- ενδιαφέροντα βρετανικά µοντέλα. Το Sunbeam-Talbot 90
να, φαντάζει σαν κάτι εντελώς αδιανόητο και απολύτως παραγόταν από την αυτοκινητοβιοµηχανία των αδελφών
ηρωικό. Για το 1952, όµως, ένα τέτοιου µεγέθους και Rootes και ήταν διαθέσιµο ως τετράθυρο σεντάν ή δίθυρο
σηµασίας ανδραγάθηµα ήταν στα όρια του εφικτού. Αρκεί κουπέ. Εφοδιαζόταν µε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα
να είχε κάποιος µαζί του την τύχη ώστε να αποφύγει τα 2.267 κ.εκ. σε συνδυασµό µε ένα κιβώτιο ταχυτήτων τεσ-
κάθε είδους απρόοπτα που θα τον εξανάγκαζαν σε εγκα- σάρων σχέσεων. Κατασκευαζόταν σε διάφορες εκδόσεις
τάλειψη. Και, κυρίως, αρκεί να είχε στο τιµόνι κάποιον στη Βρετανία την περίοδο 1948-1954, ενώ από το 1954
πραγµατικά χαρισµατικό οδηγό. Όπως τον – sir σήµερα έως το 1957 βαφτίστηκε Sunbeam Mk III – χωρίς το
– Stirling Moss. «Talbot», ένα επώνυµο που ήταν µέρος της κληρονοµιάς
Το 1952, λοιπόν, ο Moss κατάφερε να τερµατίσει στη µιας παλαιότερης βιοµηχανίας, την οποία είχαν εξαγορά-
δεύτερη θέση του φηµισµένου αγώνα οδηγώντας ένα σει προπολεµικά οι Rootes. Σε µετρήσεις επιδόσεων από
Sunbeam-Talbot 90. Είναι παροιµιώδης η εµµονή του µε- τα περιοδικά του ’52, το Sunbeam-Talbot 90 σηµείωνε
γάλου αυτού Βρετανού πιλότου να αγωνίζεται αποκλειστι- λίαν αξιόλογες τιµές: τελική ταχύτητα 137,1 χλµ./ώρα,
κά και µόνο µε αυτοκίνητα που είχαν κατασκευαστεί στην 0-100 σε 20,2 δευτερόλεπτα. Και όποιος τολµήσει να τις
πατρίδα του. Κι εκείνη την εποχή αυτό το – κάπως αρχα- θεωρήσει αστείες, ας το δηλώσει στον sir Stirling Moss.