Page 50 - TRACTION 118
P. 50

RACING




                                                                                        RETRO



































                   ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                  ΚΑΘΩΣ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΤΑΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΘΡΙΑΜΒΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΑΝ, ΤΟ 1990
                     Η BENETTON ΕΡΙΧΝΕ ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΝ Β190. Ο NELSON PIQUET ΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΕ ∆ΕΟΝΤΩΣ
                  Θα ήταν αξιοµνηµόνευτο το συγκεκριµένο µονοθέσιο   της Formula 1. Ως προς τον κινητήρα, χρησιµοποιούσε
                  της Benetton ούτως ή άλλως, και όχι µόνο διότι ήταν το   τον αξιόπιστο HBA4 της Ford, όπως πάντα περιποιηµένο
                  τελευταίο πριν από την «εποχή Schumacher». Η Β190   από την Cosworth.
                  ήταν αυτή που έδωσε στον Nelson Piquet, στη δύση της   O εν λόγω ατµοσφαιρικός V8 απέδιδε περί τους 650
                  καριέρας του και ήδη τρις παγκόσµιο πρωταθλητή, τη   ίππους και η χαµηλή κατανάλωσή του ήταν ικανό αντι-
                  δυνατότητα να κατακτήσει τις δύο προτελευταίες νίκες του   στάθµισµα για το σχετικό έλλειµµα ισχύος. Παρά την
                  σε Grand Prix. Επίσης, µια Benetton-Ford B190 οδηγού-  κυριαρχία της McLaren - Honda από το 1988 και εξής,
                  σε ο αξιαγάπητος Alessandro Nanini, έως τη στιγµή που η   η Benetton ήταν µία από τις αξιόµαχες οµάδες, εξού
                  πολλά υποσχόµενη σταδιοδροµία του στην F1 διακόπηκε   και ο Piquet, µια αληθινή «αλεπού» των αγώνων – και
                  βίαια από ένα φριχτό ατύχηµα. Ο γοητευτικός, µανιώδης   βεβαίως µία από τις πιο αµφιλεγόµενες και περίπλοκες
                  καπνιστής αλλά και γρήγορος Sandro, από εκείνη την   προσωπικότητες στην ιστορία της Formula 1 –, κατάφερνε
                  καταραµένη ηµέρα του 1990, όταν έπεσε το ελικόπτερο   να αξιοποιεί κάθε ευκαιρία. Ο Βραζιλιάνος νίκησε στην
                  στο οποίο επέβαινε, ζει κατ’ ουσίαν µε ενάµισι χέρι. Το   Ιαπωνία, σε εκείνο τον διαβόητο αγώνα όπου ο Senna
                  δεξί του άνω άκρο επανασυγκολλήθηκε ύστερα από   εµβόλισε τον Prost στην πρώτη στροφή της Suzuka.
                  11ωρη µικροχειρουργική επέµβαση και ανέκτησε συν τω   Μάλιστα, η Benetton έκανε τότε το 1-2, καθώς ο Piquet
                  χρόνω µερική κινητικότητα. Σε πρώτη φάση, όµως, είχε   τερµάτισε εµπρός από τον άλλο Βραζιλιάνο και προσωπι-
                  ακρωτηριαστεί.                                  κό του φίλο, τον Roberto Moreno. Ήταν η πρώτη νίκη του
                  Πάντως, η Benetton-Ford B190 ήταν ένα λίαν αξιόλογο   Piquet ύστερα από τρία χρόνια. Θα ακολουθούσαν άλλες
                  µονοθέσιο, σχεδιασµένο από τους Rory Byrne και John   δύο – πριν την τελευταία υπόκλιση ενός εντελώς αλλόκο-
                  Barnard, δύο εκ των κορυφαίων τεχνικών εγκεφάλων   του σπόρτσµαν και πλεϊµπόι.
   45   46   47   48   49   50   51   52