Page 26 - TRACTION 119
P. 26
MOTO: BMW F900XR
Δυναμική είσοδος
«Τα όνειρά μου κόκκινα, τα όνειρά μου άσπρα, ρούχα μαζί που πλύθηκαν
κι έχουνε γίνει ροζ» άδει ο Γιάννης Μηλιώκας και κάπως έτσι η BWW έρχεται
να ντύσει τα όνειρα με τη νέα F 900 XR
Είναι νέα όσο και γνώριμη. Μοιάζει με όλα, με μοντέλα της ίδιας εταιρείας, BMW. Ατίθαση όσο και συνεργάσιμη, ικανή να κυνηγήσει και να αναμε-
με δημοφιλή μοντέλα του ανταγωνισμού και ανταγωνίζεται τα πάντα – τρηθεί με ό,τι βρεθεί στον δρόμο της. Αυτό το μπόλιασμα της ήπιας και
στην ευρέως διαδεδομένη και περιγραφόμενη κατηγορία των Adventure κόσμιας F 800 έχει ως αποτέλεσμα η F 900 XR να πλασάρεται μεν ως άνε-
Sports. Τα κάνει όλα εν ολίγοις. Όλα όσα χρειάζονται για να συζητηθεί και τη, φιλική και συνεργάσιμη, έτοιμη όμως να ικανοποιήσει και κάθε sport
να επιταχύνει την είσοδό της στην αγορά. διάθεση του οδηγού. Φιλόξενη προς τον οδηγό αλλά και τον συνεπιβάτη,
Είναι νέα αλλά μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα! Όμως το πιο σημαντικό έχει επιμεληθεί τη θέση του και, κυρίως, τη στάση του ώστε να αντέχει
είναι ότι ισχύουν και τα δύο! Εξηγούμε αμέσως. Η εντελώς νέα F 900 στις πολύωρες εξορμήσεις. Με τα μαρσπιέ χαμηλά δημιουργεί μια άνετη
XR παρουσιάστηκε στο σαλόνι του Μιλάνου και έκανε αμέσως αίσθηση, στάση, χωρίς ενοχλήσεις στα γόνατα.
ακινητοποιώντας κάθε περαστικό, που την έβλεπε γνώριμη αλλά προσπα- Το αιχμηρό ρύγχος έρχεται απ’ ευθείας από την XR 1000, στο πιο συμμα-
θούσε ταυτόχρονα να καταλάβει γιατί δεν τη γνωρίζει... ζεμένο, ενώ η ζελατίνα που φιλοξενεί ρυθμίζεται σε δύο θέσεις ως προς
Η επίθεση της BMW στη διαρκώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των το ύψος. Για περισσότερη προστασία στο ταξίδι ή καλύτερη εποπτεία του
Adventure Sports είναι μετωπική και προς κάθε κατεύθυνση. Αναβαθμίζει δρόμου σε καθημερινή χρήση.
ο
τη μεσαία κατηγορία μοτοσυκλετών στην γκάμα της και δηλώνει τις μελ- Ο κινητήρας, δικύλινδρος σε σειρά, με ανάφλεξη 270 , έχει μεγαλώ-
λοντικές της προθέσεις. Η μεσαία κατηγορία που και η ίδια μετατοπίζεται σει κατά τι, από τα 853 στα 895 cc, ώστε να αντιμετωπίσει τις ακόμη πιο
διαρκώς σε κυβισμό. Τα πάλαι ποτέ «μεσαία» μοντέλα των 600 έγιναν ασφυκτικές προδιαγραφές Euro5 που έρχονται για τα νέα μοντέλα μαζί
650, σύντομα πέρασαν στα 700 και 800. Κι ενώ η μετατόπιση γίνεται με με το 2020. Η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 105 ίππους στις 8.500 σ.α.λ.,
ρυθμούς παγόβουνου, η BMW επιχειρεί προσπέραση και δίνει γεύση δείχνοντας ότι στόχος δεν είναι να βάλει φωτιά στην άσφαλτο αλλά να
από το μέλλον. κερδίσει στη χρήση – και το πετυχαίνει με την αξιοσημείωτη ροπή των 92
Αναβαθμίζει μια μοτοσυκλέτα που βρισκόταν ήδη στην γκάμα της, την Nm, 2.000 σ.α.λ. χαμηλότερα.
μπολιάζει με μια από άλλη κατηγορία και δημιουργεί ένα υβρίδιο, που Με μια έξυπνη τρίπλα η BMW προσφέρει έκδοση και για την κατηγορία
μοιάζει ως το σύμπαν να συνωμοτούσε ώστε κάποια στιγμή να δημιουρ- διπλώματος Α2. Ο νόμος αναφέρει ότι η ιπποδύναμη μπορεί να μειωθεί
γηθεί! έως 50% προκειμένου να μπορεί να περάσει ως Α2, έχει δηλαδή όριο τα
Η F 900 XR βασίστηκε στις F 800 από τις οποίες δανείζεται το όνομα κατά 35Kw (46 ίππους). Κάτι που δεν θα μπορούσε να πετύχει η F 900 XR με τους
το ήμισυ, το πλαίσιο και τον κινητήρα. Αναμείχθηκε κατόπιν με την XR 105 ίππους. Οπότε έβγαλε και μία δεύτερη έκδοση, με 95 ίππους, που στην
1000, την υπεύθυνη για το υπόλοιπο ακρωνύμιο και τον νέο χαρακτή- περιορισμένη της εκδοχή (50%) αποδίδει όσο χρειάζεται για την Α2...
ρα. Μια μοτοσυκλέτα που αποτελούσε με τις επιδόσεις της τον φόβο και Το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 15,5 λίτρων, υποσχόμενο αυτονομία
τον τρόμο όχι μόνο στον ανταγωνισμό αλλά και εντός της οικογένειας της που ξεπερνά τα 300 χλμ., ενώ πλήρης είναι και ο εξοπλισμός. Κατά τη
συνήθεια της BMW, ο βασικός εξοπλισμός είναι μεν επαρκής, όμως όχι
πληθωρικός, ώστε να προκύπτει και προσιτή τιμή κτήσης. Από εκεί και
πέρα, όρεξη να έχει όποιος την επιλέξει: η λίστα με τα έξτρα είναι μακρά
και καλύπτει κάθε προσανατολισμό.
28 TRACTION MAGAZINE