Page 50 - TRACTION 120
P. 50

RACING




                                                                                      RETRO























                           ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                                ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕ Η DAIMLER (MERCEDES)
                            ΓΙΑ ΤΟ ΓΑΛΛΙΚΟ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΤΟΥ 1914 ΗΤΑΝ Ο,ΤΙ ΠΙΟ ΠΡΟΩΘΗΜΕΝΟ
                                   ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΡΑΓΑΓΕΙ Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.
                                                   ΚΑΙ, ΦΥΣΙΚΑ, ΘΡΙΑΜΒΕΥΣΕ

                          Ο  προπολεµικός  κόσµος  δεν  ήταν  ακριβώς  ό,τι   ξαγόταν σε δηµόσιους δρόµους. Όπου δηµόσιοι
                          αφήνει  να  εννοηθεί  η  πολυσυζητηµένη  ταινία   δρόµοι ήταν κακοτράχαλες, χωµάτινες, κατά κύριο
                          «1917». Μιλώντας, βεβαίως, για τον Α’ Παγκό-  λόγο, διαδροµές.
                          σµιο Πόλεµο, η ανθρωπότητα δεν φερόταν απο-  Σε  αυτό  το  σκηνικό  εµφανίστηκε  η  οµάδα  της
                          κλειστικά και µόνο σαν να επρόκειτο να βιώσει την   Daimler-Motoren-Gesellschaft, ας πούµε η πρό-
                          έως τότε µεγαλύτερη ένοπλη σύρραξη στην Ιστο-  γονος της εταιρείας που σήµερα είναι γνωστή ως
                          ρία. Κάποιοι, ακόµη και µόλις µερικές εβδοµάδες   Mercedes-Benz. Απαρτιζόταν από πέντε αυτοκίνη-
                          πριν από την κήρυξη του µεγάλου πολέµου, ήταν   τα, τα οποία, βάσει κανονισµών, είχαν κινητήρα
                          απορροφηµένοι µε τη βελτίωση αγωνιστικών αυ-  χωρητικότητας  4,5  λίτρων.  Οι  3.100  στροφές/
                          τοκινήτων. Και η αγωνιστική Mercedes του 1914   λεπτό στους οποίους αποδιδόταν η µέγιστη ισχύς
                          ήταν ένα χειροποίητο «όπλο», ειδικής αποστολής,   των  106  ίππων  θεωρούνταν  αδιανόητα  υψηλή
                          προορισµένο να κατακτήσει τον επίζηλο τίτλο του   για τα δεδοµένα της εποχής. Πέραν αυτών των
                          νικητή στο γαλλικό Γκραν Πρι, τον Ιούλιο εκείνης   στοιχείων,  όµως,  οι  Γερµανοί  είχαν  ξεπεράσει
                          της σηµαδιακής χρονιάς.               κάθε όριο στα έως τότε τεχνικά δεδοµένα. Στα πέ-
                          Όταν κάποιος αναφέρεται σε «Γκραν Πρι» µε φό-  ντε αυτοκίνητα που παρατάχθηκαν στην εκκίνηση
                          ντο την ιστορική περίοδο πριν από τον Α’ Π.Π.,   του γαλλικού Γκραν Πρι το 1914 είχαν ενσωµα-
                          θα  πρέπει  να  διευκρινίζεται  ότι  οι  κούρσες  του   τωθεί επαναστατικές εφαρµογές, όπως µονοί και
                          τότε  δεν  έχουν  την  παραµικρή  συγγένεια  µε  τις   διπλοί  επικεφαλής  εκκεντροφόροι,  επικεφαλής
                          σύγχρονες. Την παραµικρή όµως… Τα αγωνιστικά   βαλβίδες  σε  διάταξη  V,  ηµισφαιρικοί  θάλαµοι
                          οχήµατα της εποχής ήταν κανονικοί βροντόσαυροι   καύσης,  δεσµοδροµική  κίνηση  των  βαλβίδων
                          στην όψη και τον όγκο, µε τερατώδη µοτέρ βιδω-  κ.ά. ∆ύο από τα αυτοκίνητα της DMG δεν τερ-
                          µένα σε πλαίσια κάρου και µε ρόδες ασορτί. Οι δε   µάτισαν, τα υπόλοιπα όµως κατέλαβαν τις τρεις
                          αγώνες ήταν µαραθώνιοι όπου η επιβίωση ήταν   πρώτες θέσεις. Ήταν ένας γερµανικός θρίαµβος,
                          το κατά κυριολεξίαν – και όχι µόνο µεταφορικώς   ο οποίος χειροκροτήθηκε από 200.000 Γάλλους
                          – ζητούµενο.                          φιλάθλους. Ο πόλεµος θα έπνιγε στο µίσος αυτές
                          Το γαλλικό Γκραν Πρι ήταν µια κούρσα συνολι-  τις υπερεθνικές εκδηλώσεις – ευτυχώς όµως όχι
                          κής απόστασης 750 χιλιοµέτρων και φυσικά διε-  για πάντα.
   45   46   47   48   49   50   51   52