Page 50 - TRACTION 123
P. 50

RACING




                                                                                        RETRO





























                           από τόν βασιλη τσακιρογλου
                          Με ενα όνόΜα πόυ πιό σκληρόπυρηνικα αγωνιστικό δεν γινόταν,
                               τό Citroen Visa Mille Pistes στα 80s τα εβαλε Με τα θηρια
                              τόυ GrouP B. και εχασε – αλλα αυτό δεν εχει καΜια σηΜασια

                                Η ομολογκασιόν, δηλαδή η πιστοποίηση ότι δικαιούται να λάβει μέρος στο Πα-
                                γκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, εκδόθηκε για το Citroen Visa Mille Pistes τον Μάρ-
                                τιο του 1984. Επρόκειτο, όπως προδίδει το όνομά του, για μια υπερ-ενισχυμένη
                                και παραφουσκωμένη τετρακίνητη εκδοχή του τίμιου Visa, ειδικά για το ΠΠΡ της
                                εποχής. Στην οποία εποχή κυριαρχούσαν τα περιβόητα τέρατα του Group B, αυ-
                                τοκίνητα με κτηνώδη δύναμη και θανάσιμα – δυστυχώς κυριολεκτικά – υψηλές
                                επιδόσεις.
                                Αντιθέτως, το Visa κατέβαινε στην αρένα των… σαρκοβόρων με τους μόλις 145
                                ίππους από τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1.360 κ.εκ. Υπήρχαν βέβαια δύο
                                40άρια καρμπιρατέρ Weber, τα οποία φρόντιζαν να τροφοδοτούν αφειδώς το
                                μικρό Visa, η διαφορά δυναμικότητας όμως από τους πρωταγωνιστές ήταν τε-
                                ράστια.
                                Παρ’ όλα αυτά, το Visa Mille Pistes κατάφερνε να κερδίζει τις εντυπώσεις – και
                                μάλιστα κατευθείαν με την παρθενική του εμφάνιση. Έκανε το ντεμπούτο του στο
                                Ράλι Σαφάρι του 1984, έναν εξαιρετικά σκληρό και δύσκολο αγώνα, όπου, προς
                                μεγάλη έκπληξη ακόμη και της ίδιας της Citroen, τερμάτισε στην 13η θέση της
                                γενικής κατάταξης και πρώτο στην κλάση του. Έκτοτε, έδρεψε κι άλλες δάφνες,
                                όπως στο Ράλι Βρετανίας (RAC) την ίδια χρονιά, στο Σουηδικό το ’86 και το ’87,
                                στο Ράλι Πορτογαλίας το ’87 και στις 1.000 Λίμνες το ’88.
                                Αν μη τι άλλο, πάντως, το Visa άφησε ένα αποτύπωμα στην ιστορία των ράλι
                                πολύ μεγαλύτερο από ό,τι θα δικαιολογούσαν οι όποιες επιτυχίες του. Κι αυτό
                                διότι αυτοί που το βάπτισαν είχαν μεγάλη έμπνευση. Το ράλι «Mille Pistes» δι-
                                οργανωνόταν για αρκετά χρόνια στη νότια Γαλλία. Οπότε το γρήγορο Visa ήταν
                                ένα αυτοκίνητο ράλι με όνομα από αγώνα ράλι.
   45   46   47   48   49   50   51   52