Page 15 - TRACTION 124
P. 15

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ



               Το παρόν αφιέρωµα έχει ιδιαίτερη αξία, όχι γιατί µαθαίνουµε καλύτερα έναν ακόµα    AΥΤΟN ΤΟΝ ΜΗΝΑ
               άνθρωπο που αφιέρωσε τη ζωή του στην αυτοκίνηση αλλά, για να είµαστε πιο ακριβείς,
               έναν άνθρωπο που αποτέλεσε σηµείο αναφοράς στον παγκόσµιο µηχανοκίνητο αθλητι-  03.06.2012
               σµό. Κυρίως δε µε το σλόγκαν που άφηνε να αιωρείται από τις δηµιουργίες του!  Πεθαίνει στο Μονακό ο Roy Francesco
               Χωρίς δυσκολία, θα µπορούσαµε δίπλα στο όνοµά του, να παραθέσουµε το motto «Ο   Salvadori, Βρετανός οδηγός αγώνων
               άνθρωπος που απολάµβανε να “ταπεινώνει” τους δυνατούς»!                και διευθυντής οµάδας. Γεννήθηκε στο
               Με το όνοµά του να φιγουράρει ανάµεσα στους µεγάλους δηµιουργούς του χώρου   Dovercourt, Essex, από γονείς ιταλικής
               του αυτοκινήτου, ο εικονιζόµενος δηµιούργησε τον µύθο του µέσω της αντισυµβατικής   καταγωγής. Αγωνίστηκε στη Formula 1 από το 1952 µέχρι
               ζωής του. Πάντα στην αναζήτηση της δράσης, της απόλυτης επίδοσης και του πάθους για   το 1962 οδηγώντας για τις οµάδες Cooper, Vanwall, BRM,
               διάκριση, η ζωή του πραγµατικά µοιάζει µε παραµύθι, για αυτό και η οµώνυµη εταιρεία   Aston Martin και Connaught. Επίσης, συµµετείχε και σε
               που ίδρυσε ετοίµασε προς τιµήν του µια πολύ σύντοµη ταινία, που όµως περικλείει όλο   άλλα είδη αγώνων, ενώ κέρδισε το 1959 τις 24 Heures du
               το πνεύµα του ιδρυτή της µάρκας του. Γεννήθηκε στην Αυστρία στις 15 Νοεµβρίου 1908   Mans σε Aston Martin µε τον συνοδηγό Carroll Shelby.
               κατά την εποχή της Αυστροουγγρικής Αυτοκρατορίας, αλλά αργότερα πολιτογραφήθη-
               κε ως Ιταλός πολίτης, και τότε άλλαξε το πρώτο του όνοµα στο ιταλικό του ισοδύναµο.   11.06.2008
               Ως έφηβος εργάστηκε για την Castagna στην Ιταλία (1925-27), σχεδιάζοντας σασί   Χάνει τη ζωή του σε ηλικία 70 ετών, σε
               µοτοσυκλέτας και ποδηλάτου. Στη γενέτειρα του Βιέννη, το 1918, µόλις σε ηλικία 10   ατύχηµα σε αγώνα µε ιστορικά αυτοκίνη-
               χρόνων, κέρδιζε µε το πατίνι του σε αγώνες παιδιά πολύ µεγαλύτερα και δυνατότερα   τα στη Νότιο Αφρική, ο Ove Andersson,
               από εκείνον. Το µυστικό του όπλο; Η δερµάτινη ζώνη του παντελονιού του χρησιµοποιή-  Σουηδός οδηγός αγώνων, ιδρυτής του
                                        θηκε για την επένδυση των τροχών, επιτρέποντας   Toyota Team Europe (TTE) και γνωστός µε το παρατσούκλι
                                        στην πρώτη του «αγωνιστική» κατασκευή να   Paven («ο Πάπας»). Ο πατέρας του αγόρασε µια µοτοσυκλέ-
                                        έχει πολύ µικρότερη αντίσταση κύλισης από τον   τα 98 cc και ο Andersson είπε ότι εκεί ήταν που ερωτεύτηκε
                                        ανταγωνισµό.                      για πρώτη φορά την ταχύτητα και τα µηχανήµατα. Το 1958
                                        Κάθε τι δεδοµένο είναι µια πρόκληση για τον   ολοκλήρωσε την υποχρεωτική στρατιωτική του θητεία µε
                                        ίδιο. Tο 1934, διαβάζοντας στην εφηµερίδα   την ειρηνευτική δύναµη των Ηνωµένων Εθνών στη Λωρίδα
                                        ότι δεν υπάρχει ταχύτερο µέσο από το Orient   της Γάζας. Επιστρέφοντας στην πατρίδα του προσπάθησε να
                                        Express, πεισµώνει να αποδείξει το αντίθετο. Με   επανενταχθεί στον ΟΗΕ, αλλά χωρίς επιτυχία. Ένας φίλος τον
               QUIZ                     την τρίκυκλη µοτοσυκλέτα που κατασκεύασε   ενθάρρυνε να συµµετάσχει σε ένα ράλι, στο οποίο τερµάτισε
                                        αντιµετωπίζει το τρένο σε µια διαδροµή 1.300   στην έκτη θέση. Ο ΟΗΕ του πρόσφερε τελικά την ευκαιρία
               χλµ. από τη Βιέννη στην Οστάνδη και, µπροστά στα έκπληκτα µάτια του κοινού, καθυπο-  να υπηρετήσει στο Κονγκό, αλλά το απέρριψε για να επικε-
               τάσσει το θρυλικό και µέχρι τότε ανίκητο Orient Express. Το πάθος του να µην αφήνει σε   ντρωθεί στην καριέρα του στο ράλι.
               ησυχία τους «Γολιάθ», εκφράζεται µε τον καλύτερο τρόπο µετά την ίδρυση της εταιρείας
               του το 1949. Σε αυτήν κατασκευάζει τα καλύτερα κιτ βελτίωσης και αγωνιστικά που σπά-  15.06.1993
               νε το ένα ρεκόρ µετά το άλλο. Βασιζόµενος στο Fiat 500 δηµιουργεί µια σειρά «µικρών   Πεθαίνει στο Wimblenton από καρ-
               πυραύλων» που πιάνουν στον ύπνο για ακόµα µία φορά τον δυνατότερο ανταγωνισµό,   διακή προσβολή, σε ηλικία 45 ετών, ο
               ενώ παράλληλα, λόγω του χαµηλού κόστους, δίνουν την ευκαιρία σε µεγάλο µέρος   James Simon Wallis Hunt (Τζέιµς Χαντ),
               του κοινού να δοκιµάσει την τύχη και τις ικανότητές του στον χώρο των αγώνων. Τα λιλι-  Βρετανός οδηγός αγώνων, ο οποίος το
               πούτεια Fiat αποτελούν την καλύτερη βάση για να εξαντλήσει τη δηµιουργικότητά του   1976 αναδείχθηκε παγκόσµιος πρωταθλητής Formula 1 µε
               και το 1965, µετά την παρατήρησή του ότι το ανοικτό καπό του κινητήρα στο Fiat 850 TC   τη McLaren. Μετά την απόσυρσή του έγινε σχολιαστής αγώ-
               εκτός από την ψύξη βελτιώνει και την αεροδυναµική απόδοση του µοντέλου, δηµιουρ-  νων και επιχειρηµατίας. Ο Hunt ήταν αυτό που θα λέγαµε
               γεί το πρώτο αεροδυναµικό βοήθηµα που αφήνει τους στροβιλισµούς του αέρα και   «playboy» της εποχής και οι καταχρήσεις του άγγιζαν τα όρια
               τον ανταγωνισµό πίσω. Ο φιλοξενούµενός µας συνήθιζε να λέει ότι «είναι πολύ µεγάλη   της υπερβολής.
               η ικανοποίηση να ταπεινώνεις τα µεγάλα και ακριβά µοντέλα µε ένα πιο µικρό και
               αδύναµο αυτοκίνητο». Η ζωή του όλη, άλλωστε, στηρίχθηκε πάνω σε αυτό το πάθος, να   26.06.1964
               αγωνίζεται και, αντίθετα από κάθε λογική και κάθε πρόβλεψη, να κερδίζει φαινοµενικά   Γεννιέται στη Juvaskyla της Φινλανδίας
               πολύ ισχυρότερους αντιπάλους. Οι αγώνες και οι δηµιουργίες του µοιάζουν να ανακυ-  ο Tommi Antero Mäkinen, ή αλλιώς
               κλώνουν συνεχώς την ιστορία της µάχης του ∆αυίδ εναντίων του Γολιάθ. Χρησιµοποιώ-  «Turbo» όπως τον αποκαλούσαν στο
               ντας την αστείρευτη εφευρετικότητα του, είχε την ικανότητα να βρίσκει και το παραµικρό   WRC. Έχει κατακτήσει τέσσερις συνεχό-
               περιθώριο βελτίωσης σε κάθε είδους κατασκευή και να την εκµεταλλεύεται στο έπακρο,   µενες φορές τον παγκόσµιο τίτλο του WRC. Οδήγησε για τη
               αφήνοντας µε ανοιχτό το στόµα του ισχυρούς αντιπάλους του. Φιλοσοφία που διακρίνει   Lancia, Nissan, Mitsubishi και Subaru. Σήµερα είναι υπεύθυ-
               τις κατασκευές µε σήµα τον θρυλικό «Σκορπιό» µέχρι και σήµερα.  νος για το πρόγραµµα ράλι της Toyota Gazoo Racing και ζει
                                                                          στη Φινλανδία µε την οικογένειά του.
                                             Κάρλο Άµπαρθ (Carlo Alberto Abarth)
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20