Page 50 - TRACTION 128
P. 50
RACING NRG ktx_Generic 207x270mm out.pdf 1 29/05/2020 12:48
RETRO
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
C
H 928 ∆ΕΝ ΕΙΝΑΙ 911. ΚΑΙ ΟΠΟΙΑ∆ΗΠΟΤΕ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΤΗΣ ΝΑ ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΕΙ M
ΤΗ ΦΗΜΗ ΚΑΙ ΤΗ ∆ΟΞΑ ΤΗΣ «ΑΥΘΕΝΤΙΚΗΣ» PORSCHE ΕΙΧΕ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ Y
ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ. ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ, ΠΑΡΑ∆ΟΞΩΣ, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕ CM
H Porsche είχε πολύ µεγάλες φιλοδοξίες για την 928. Ποντάροντας στο σύγχρονο σχήµα της, MY
τον πολυτελώς GT χαρακτήρα και, κυρίως, στη χωροθέτηση του κινητήρα εµπρός, οι µεγάλες κε- CY
φαλές του Τσουφενχάουζεν ήλπιζαν ότι η 928 θα κέρδιζε το κοινό. Με 4.500 κ.εκ. και τους 240 CMY
ίππους από το οκτακύλινδρο µοτέρ της, θα εκθρόνιζε ακόµη και την εµβληµατική 911. Βεβαίως, K
ως γνωστόν αυτό δεν συνέβη ποτέ, όµως η 928 παρέµεινε ένα από τα πιο σηµαντικά µοντέλα
στην ιστορία της Porsche. Και παρότι ουδέποτε έδρεψε µεγαλειώδεις δάφνες στις πίστες, η αγω-
νιστική της σταδιοδροµία είχε ορισµένες αξιοσηµείωτες ιδιαιτερότητες. Αρχίζοντας µε αντίστροφη
χρονολογική σειρά, στην επέτειο των 40 χρόνων από την παρουσίασή της, το 2017, ο θρυλικός
Βρετανός οδηγός Richard Attwood, στα 77 του χρόνια, κατάφερε να θριαµβεύσει µε την 928
σε κούρσα ιστορικών αυτοκινήτων στο σιρκουί του Silverstone, στην κλάση κυβισµού άνω των
τριών λίτρων.
Ο ίδιος ο Attwood, το 1984, µε το ίδιο αυτοκίνητο και µαζί µε άλλους τρεις πιλότους, είχε τερµατί-
σει 15ος στις 24 ώρες της Daytona, στην Αµερική, κάτι που θεωρήθηκε άθλος.
Στην αγωνιστική της εκδοχή η Porsche 928 παρέµεινε βαριά και ιδιότροπη, για κάποιο λόγο
όµως που έχει να κάνει µε τη µαγεία της µάρκας, ο Richard Attwood (µεταξύ πολλών άλλων) την
έβρισκε θαυµάσια στην οδήγηση.
Η ίδια η Porsche δεν θέλησε ποτέ να δηµιουργήσει µια εργοστασιακή οµάδα ειδικά για την 928.
Παρ’ όλα αυτά, το 1994 προκάλεσε έναν µικρό, κρυφό εµφύλιο ανάµεσα σε µια σπέσιαλ «ηµι-
εργοστασιακή» 928 GTR, η οποία, ως συµµετοχή της οµάδας Max Moritz, θα µονοµαχούσε µε
την 911 στο γερµανικό πρωτάθληµα GT εκείνης της χρονιάς. Χωρίς καµία τύχη όσον αφορά στα
αποτελέσµατα, αλλά προς µεγάλη τέρψιν κάθε φίλου της Porsche.