Page 18 - TRACTION 130
P. 18

γιατρε μου...                                                              απο τον ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ












































              Κι όμως, δεν είναι Vespa






             Η Lambretta,                  Η ιταλία κατά τα πρώτα χρόνια μετά τη λήξη του Β' παγκοσμίου πολέμου ήταν μια χώρα κατε-
             ένΑ ΣΚΟΥΤέΡ                   στραμμένη, αλλά και ταυτόχρονα γεμάτη ανήσυχους επιχειρηματίες, οι οποίοι προσπαθούσαν
                                           να αναδημιουργήσουν τα εργοστάσιά τους κυριολεκτικά μέσα από τα ερείπια. ο Ferdinando
             πΟΥ ΓέννΗθΗΚέ                 Innocenti ήταν ένας από αυτούς. Η μεγάλη σωληνουργία του στο μιλάνο είχε ισοπεδωθεί από
             ΣΤΗ μέΤΑπΟΛέμΙΚΗ              τους βομβαρδισμούς, εκείνος όμως, αντί οποιασδήποτε άλλης αντίδρασης, συνέλαβε επιτόπου την
             ΙΤΑΛΙΑ, ΥπΗΡξέ                ιδέα της κατασκευής ενός φτηνού μεταφορικού μέσου. Κάτι που θα έμοιαζε με τα σκούτερ που
             ΚΑπωΣ ΑδΙΚΗμένΟ               είχαν φέρει μαζί τους οι αμερικανοί στρατιώτες για να μετακινούνται εύκολα στην περιοχή των
             ΑπΟ ΤΗ μΟΙΡΑ,                 Άλπεων. O Innocenti ανέθεσε τη σχεδίασή του σε έναν σπουδαίο αεροναυπηγό, τον Corradino
             ΚΑθωΣ δέν                     d' Ascanio, έργο του οποίου ήταν το πρώτο ελικόπτερο της Agusta. ο d' Ascanio είχε το μεγάλο
                                           προσόν να σιχαίνεται τις μοτοσυκλέτες, κάτι που ερχόταν σε ευθεία αντίφαση με την αποστολή που
             πΡΟΒΛΗθΗΚέ ΟΣΟ                είχε αναλάβει – δηλαδή να φτιάξει ένα οικονομικό, εύχρηστο και αξιόπιστο δίτροχο για καθημερι-
             Η έμΒΛΗμΑΤΙΚΗ                 νή χρήση από κάθε ιταλό. αλλά και κάθε ιταλίδα – ή, εν πάση περιπτώσει, οποιοδήποτε ανθρώ-
             «έΤέΡΟθΑΛΗΣ                   πινο πλάσμα ενδυόταν φόρεμα ή χιτώνα. ο d' Ascanio οραματίστηκε τη Vespa που δεν έμοιαζε
             ΑδέΛφΗ ΤΗΣ»,                  σε τίποτα με μοτοσυκλέτα, αλλά ο Innocenti ήταν ανένδοτος ως προς το πλαίσιο του δικύκλου:
             Η Vespa                       Δεν ήθελε αυτοφερόμενο σασί, αλλά σωληνωτό. επήλθε ρήξη, ο Corradino d' Ascanio έδωσε το
                                           σχέδιό του στην Piaggio, η οποία και άρχισε να παράγει τη Vespa από το 1946. ο δε Innocenti
                                           συνέχισε το 1947 με την ετεροθαλή αδελφή της, τη Lambretta. Η οποία θεωρήθηκε «κόπια» της
                                           Vespa, επειδή είχε την ατυχία να γεννηθεί ύστερα από διαζύγιο. Και ενώ προηγήθηκε ως ιδέα,
                                           καθυστέρησε να βγει στον δρόμο. αδικία.


              18 TRACTION MAGAZINE08



                                                                                                                                                                            20,7x27 / TRACTION
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23