Page 50 - TRACTION 130
P. 50

RACING                                      nrg_2020_HLEKTROKINISI_kx_207x270cm final out.pdf




                                                                                        RETRO




























                                                                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                              Η MERCEDES-BENZ 220 SE ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ,
                                ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΟΜΩΣ ΑΠΟ∆ΕΧΟΤΑΝ ΠΡΟΘΥΜΑ ΚΑΘΕ ΠΡΟΚΛΗΣΗ                                    C
                                     ΓΙΑ ΣΚΛΗΡΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ∆ΟΚΙΜΑΣΙΕΣ. ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ,                           M
                                       ΕΦΟΣΟΝ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΝΑ∆ΕΙΚΝΥΟΤΑΝ ΝΙΚΗΤΡΙΑ                                      Y
                          Στις 4 Νοεµβρίου του 1962, στην Αργεντινή, ύστερα από έναν πολυήµερο µαραθώνιο 4.626 χιλιοµέ-  CM
                          τρων στους επικίνδυνους επαρχιακούς δρόµους της χώρας, µια γερµανική λιµουζίνα έφτανε πρώτη στη   MY
                          γραµµή του τερµατισµού.                                                                CY
                          Και προς έκπληξη, όχι µόνο των παρισταµένων, αλλά ολόκληρης της υφηλίου, από την καµπίνα της   CMY
                          Mercedes-Benz 220 SE δεν εξήλθαν δύο ταλαιπωρηµένοι και αξύριστοι άντρες, αλλά δύο αιθέριες,
                          πανευτυχείς και ολόφρεσκες Σουηδέζες. Οι κυρίες Ewy Rosqvist ως οδηγός και η Ursula Wirth ως συ-  K
                          νοδηγός είχαν κατορθώσει το αδιανόητο: Να νικήσουν στο 6ο Γκραν Πρι Τουρισµού της Αργεντινής (το
                          διαβόητο «VI Gran Premio Internacional Standard Supermovil YPF»), αφήνοντας πίσω – κυριολεκτικά
                          στη σκόνη τους – δεκάδες ανδρικά πληρώµατα.
                          Για όσους, δε, θα έτειναν να αµφισβητήσουν τον άθλο των Rosqvist και Wirth ως αποτέλεσµα εύνοιας
                          της τύχης ή κάποιων άλλων παραγόντων, η εξέλιξη του αγώνα θα τους αποστόµωνε. ∆ιότι για πρώτη
                          φορά στην ιστορία της διοργάνωσης ένα αυτοκίνητο επιτύγχανε νίκη και στα έξι σκέλη.
                          Όπως ήταν φυσικό, οι δύο Σουηδέζες αγωνιζόµενες έγιναν διάσηµες σε όλο τον κόσµο και συνέχισαν
                          να δρέπουν δάφνες στην αρένα των ράλι εκείνης της ηρωικής εποχής. Βεβαίως, σε πολύ µεγάλο βαθµό
                          οι επιτυχίες τους οφείλονταν στην αξιοπιστία και την απόδοση της τεράστιας, αλλά εκπληκτικά ευέλικτης
                          W111, της Mercedes 220 SE.
                          Εφοδιασµένη µε έναν άθραυστο εξακύλινδρο κινητήρα 2,2 λίτρων, µε ισχύ η οποία έφτανε έως και τους
                          120 ίππους, η 220 SE ξεχώριζε µε κάθε της χαρακτηριστικό. Όπως τα πτερύγια του καρχαρία τα οποία
                          προεξείχαν σε κάθε πλευρά της ουράς της, σύµφωνα µε τη µόδα που είχαν λανσάρει οι αµερικανικές
                          αυτοκινητοβιοµηχανίες ήδη από τη δεκαετία του ’50 µε πλείστα όσα εξωφρενικά, διαστηµικής έµπνευσης,
                          µοντέλα.
                          Ωστόσο, παρά τις αισθητικές ιδιαιτερότητες και το επιβλητικό της µέγεθος, η Mercedes 220 SE κληροδό-
                          τησε στους λάτρεις των µηχανοκίνητων έναν θρύλο, ο οποίος δεν έχασε ποτέ τη λάµψη του.
                          Η φωτογραφία είναι από το 11ο Ράλλυ Ακρόπολις του 1963. Στο κέντρο οι νικητές  Eugen Bö hringer/
                          Rolf Knoll (Νο41) µε Mercedes-Benz 300 SE. Στα αριστερά το γυναικείο πλήρωµα Ewy Rosqvist και
                          Ursula Wirth, και στα δεξιά οι Dieter Glemser/Klaus Kaiser, αµφότεροι µε Mercedes-Benz 220 SE.
   45   46   47   48   49   50   51   52