Page 43 - TRACTION 131
P. 43

Δεν υπάρχει ανταγωνισμός ή κόντρα.
                                                           Στο αγώνισμά μας ο αθλητής πρέπει να βλέπει ανταγωνι-
                                                          στικά μόνο τον χρόνο ή την απόσταση. Αν τα βάλεις με τον
                                                           συναθλητή σου, έχεις χάσει δύο φορές. Σε ένα 24ωρο ή
                                                           48ωρο θα πεθάνεις. Ξέρεις γιατί; Γιατί δεν μπορείς να ζεις
                                                              τόση ώρα έχοντας τον ανταγωνισμό στον νου σου!

              Ο ίδιος έχει περιγράψει υπερβατικές εμπειρίες, να βλέπει από ψηλά   διανύοντας 284,85 χλμ., πέντε μήνες αργότερα επανέλαβε τον ίδιο
              τον εαυτό του να τρέχει, κατά τη διάρκεια κάποιας προσπάθειας.   άθλο σε στάδιο, διανύοντας όμως 1,2 χιλιόμετρα λιγότερα. Θεω-
              «Όταν οι άλλοι κουράζονται, σταματούν. Εγώ όχι. Επιβάλλομαι   ρώντας ότι ο στίβος είναι πιο εύκολος, δεν είχε τις αντιξοότητες του
              στο σώμα μου με τη σκέψη. Του λέω ότι δεν είναι κουρασμένο και   δρόμου να τον πεισμώνουν.
              με ακούει». «Ο δρομέας που είναι σε θέση να συνεχίσει, είναι αυ-  Αυτό δεν του συνέβη ποτέ ξανά. Να έχει καλύτερη επίδοση στον
              τός που έχει καταφέρει να κάνει την υπέρβαση σε ένα μεταφυσικό   δρόμο κι όχι στον στίβο. Επανέλαβε τον 24ωρο αγώνα άλλες επτά
              επίπεδο».                                           φορές, μέχρι να σπάσει το όριο των 300 χλμ., στις 4 Οκτωβρίου
              Το 1983 κέρδισε το Σπάρταθλον, αγώνα 250 χλμ. από τη Σπάρτη   του 1997, στο στάδιο της Αδελαΐδας. Έπειτα από επτά μήνες έσπα-
              στην Αθήνα, για πρώτη φορά. Τερμάτισε σε 21 ώρες, 53 λεπτά, 40   σε και το δικό του προηγούμενο ρεκόρ στον δρόμο, διανύοντας
              δεύτερα με ρεκόρ αγώνα. Ύστερα από 3 ώρες και 15 λεπτά τερμά-  290,2 χλμ. Και τα δύο παραμένουν ώς σήμερα.
              τισε ο δεύτερος δρομέας, ο οποίος την ώρα του τερματισμού του   Ακολούθησαν ρεκόρ στις αποστάσεις 100 μιλίων, 1.000 μιλίων
              Κούρου βρισκόταν 20 χιλιόμετρα πίσω.                σε πίστα και δρόμο και 1.000 μιλίων σε δρόμο. Απόσταση που
              Το 2005, σε ηλικία 49 ετών, κέρδισε τον ίδιο αγώνα αλλά μετ’   κάλυψε σε 10 ημέρες, 10 ώρες, 30 λεπτά και 36 δεύτερα. Με μια
              επιστροφής αυτή τη φορά! Τερμάτισε τον Φειδιππείδιο Άθλο (Αθή-  μέση ταχύτητα 6,42 χ.α.ώ. Επί 24 ώρες, επί 10 ημέρες, συνεχόμε-
              να-Σπάρτη-Αθήνα) των 500 χιλιομέτρων με νέο ρεκόρ αγώνα.   να.
              Είχε αρχίσει να καταγράφει νέα ρεκόρ και για τη νέα του ηλικιακή   Συνέχισε με στόχο την απόσταση σε συγκεκριμένο χρόνο. Σε 12
              κατηγορία...                                        ώρες, 24 ώρες, 48 ώρες... Έπειτα από κάθε τερματισμό ανέβαζε
              Σε αγώνα χρόνου για την απόσταση των 1.000 χιλιομέτρων κοιμή-  τον πήχη, φτάνοντας στις έξι ημέρες. Σε στίβο και σε δημόσιο δρό-
              θηκε για πρώτη φορά το πέμπτο βράδυ για μόλις 10 λεπτά. Μέχρι   μο κάθε φορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2005 κατέρριψε το δικό
              τότε έτρεχε αδιάκοπα και συνέχισε να το κάνει μετά, καλύπτοντας   του παγκόσμιο ρεκόρ των έξι ημερών που είχε κάνει 21 χρόνια
              τελικά την απόσταση σε 5 ημέρες, 16 ώρες και 17 λεπτά.  πριν!
              Τα ρεκόρ που έχει πετύχει αποτελούσαν συνήθως στόχους που   «Ο σωστός δρόμος είναι ο ανήφορος». Τα λόγια του Νίκου Καζα-
              μόνος του έθετε. Απλά γιατί δεν πήγαινε ανθρώπου νους να ορίσει   ντζάκη αποτελούν σημαία για τον Γιάννη Κούρο, καθώς περιγρά-
              σαν στόχο την απόσταση που θα διανύσει ένας δρομέας ύστερα   φουν όλη την κοσμοθεωρία του. Μεγαλωμένος ο ίδιος με πολλά
              από 24 ώρες ή να θέσει σαν στόχο την απόσταση των 1.000 μιλί-  προβλήματα στην παιδική του ηλικία, ακόμη και επιβίωσης, σκλη-
              ων (1.600 χλμ.).                                    ραγωγήθηκε στα δύσκολα, έμαθε να επιμένει και να προχωρά
              Αφού έθετε ένα ρεκόρ, πήγαινε για το επόμενο. Αρχικά σε δημόσιο   μπροστά, παρά τις αντιξοότητες.
              δρόμο, όμως μετά το επαναλάμβανε και σε κλειστό στίβο, ώστε να   Διαπιστώνει ότι οι σημερινές γενιές δεν «απολαμβάνουν» αντιξοό-
              σφραγίσει τις μοναδικές του επιτυχίες και να διατηρήσει τη μοναδι-  τητες, ώστε να δυναμώσουν τον ψυχικό τους κόσμο και τις αντοχές
              κότητά τους.                                        τους στις δυσκολίες της ζωής. «Η ‘‘κατηφόρα’’ είναι παγίδα, στην
              Αφού έτρεξε επί 24 ώρες στους δρόμους της Νέας Υόρκης το 1984,   κορυφή της ανηφόρας σε περιμένει πάντα μια επιβράβευση».

                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48