Page 50 - TRACTION 131
P. 50
RACING
RETRO
C
M
Y
CM
MY
CY
CMY
K
ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ PORSCHE WSC-95 ΗΤΑΝ ΣΥΝΤΟΜΗ, ΠΑΡΑΞΕΝΗ ΑΛΛΑ
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ. ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΤΗΣ PORSCHE
Σαν ένα παιδί που η µητέρα του το αποδιώχνει και εκείνο επιµένει να της δείχνει την αξία του – κάπως έτσι
εξελίχθηκε η σχέση της Porsche µε την WSC-95. Επρόκειτο, φυσικά, για ένα πρωτότυπο, προορισµένο για
πρωταθλητισµό σε αγώνες αντοχής. Αρχικά κατασκευάστηκε βάσει των προδιαγραφών του αµερικανικού
πρωταθλήµατος IMSA, όµως µια αλλαγή κανονισµών της τελευταίας στιγµής ώθησε την Porsche να µαταιώ-
σει τη συµµετοχή της. Τότε ο γνωστός Reinhold Joest, επιτυχηµένος ιδιοκτήτης ανεξάρτητων οµάδων, ζήτησε
από την εταιρεία να του παραχωρήσει το πρωτότυπο, αποσκοπώντας στο να λάβει µέρος στις 24 Ώρες του
Le Mans το 1996. Η Porsche συγκατατέθηκε, οπότε η WSC-95, µε τον γερµανικό εξακύλινδρο, υδρόψυκτο
Boxer των τριών λίτρων και των περίπου 540 ίππων, βιδωµένο πάνω σε ένα βρετανικό σασί (από την Jaguar
XJR-14 της Tom Walkinshaw Racing) βρέθηκε στο Le Mans. Βαµµένη στα χρώµατα της Joest Racing, η
WSC-95 αποδείχθηκε αµέσως ταχύτερη και καλύτερα προσαρµοσµένη στις απαιτήσεις του 24ωρου αγώνα
από τις εργοστασιακές 911 GT1. Και, πράγµατι, στην κούρσα του 1996, το ένα αυτοκίνητο του Joest πήρε
την pole position µε οδηγό τον Pierluigi Martini και το άλλο, ενώ κατετάγη έβδοµο στις δοκιµές, κατάφερε
να τερµατίσει πρώτο στο τέλος της 24ωρης δοκιµασίας. Έστω και εάν το αυτοκίνητο του Martini εγκατέλειψε
λόγω σπασµένου άξονα, η οµάδα του Joest κατήγαγε θρίαµβο. Τον οποίον επανέλαβε την επόµενη χρονιά,
συµµετέχοντας µε ένα µόνο αυτοκίνητο και δίνοντας την ευκαιρία στον Tom Kristensen να σηµειώσει την
πρώτη από τις εννέα νίκες του στο Le Mans. Όµως, όταν η Porsche θέλησε να πάρει ξανά υπό την αιγίδα
της την αποδιωγµένη WSC-95 για το 1998, ήταν πια αργά. Η εργοστασιακή υποστήριξη δεν της πήγαινε και
αµφότερα τα αυτοκίνητα, τα οποία είχαν εν τω µεταξύ αναβαπτιστεί σε LMP1-98, εγκατέλειψαν.