Page 50 - TRACTION 136
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO





























                                                                                                                   C
                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ                                                            M
                                                                                                                   Y
                            ΤΟ 1921 ΤΟ ΓΑΛΛΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ BALLOT 3/8 LC ΚΕΡ∆ΙΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ
                                                                                                                  CM
                             GRAND PRIX ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ. ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ, ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΝΑ                         MY
                                        ΑΞΙΟ ΘΑΥΜΑΣΜΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ                                      CY
                           Οι διπλοί επικεφαλής εκκεντροφόροι, οι ηµισφαιρικοί θάλαµοι καύσης, οι τετραβάλβιδες   CMY
                           κεφαλές και, οπωσδήποτε, η τελική των 200 χλµ./ώρα αποτελούσαν συστατικά ενός supercar   K
                           στην αρχή της δεκαετίας του 1920. Και ακριβώς αυτό ήταν το Ballot 3/8 LC, ένα γαλλικό
                           υπεραυτοκίνητο, χειροποίητο και πολύ περιορισµένης παραγωγής – ακόµη και για τα δεδοµένα
                           εκείνης της εποχής. Το «Μπαγιό», όπως είναι η σωστή προφορά του ονόµατός του, ήταν δύο
                           φορές πιο γρήγορο από το µέσο αυτοκίνητο του καιρού του, παρόλο που τότε τα αγωνιστικά
                           είχαν πολύ µικρές διαφορές από τα «πολιτικά» οχήµατα.
                           Όπως και να ‘χει, το Ballot 3/8 LC ήταν πρωτοποριακό και συναρπαστικό από κάθε άποψη,
                           τόσο ως προς τις τεχνολογικές λύσεις που είχε επιλέξει ο ιδιοφυής µηχανολόγος Ernest Henry,
                           όσο και ως προς την οδήγηση. Αλλά και ως προς το σχήµα του ήταν πολύ στενό και κοµψό
                           για τα δεδοµένα της περιόδου, ένα στοιχείο που αποτυπωνόταν στις επιδόσεις του Ballot 3/8
                           LC.
                           Ήταν εφοδιασµένο µε τρίλιτρο κινητήρα, εν σειρά οκτακύλινδρο, ο οποίος απέδιδε περίπου
                           200 ίππους, µια τιµή εξωπραγµατική για τα ‘20s.
                           Ο µεγαλύτερος θρίαµβος στη σταδιοδροµία του Ballot 3/8 LC ήταν το 1921, όταν κέρδισε το
                           ιταλικό Grand Prix, το οποίο διοργανωνόταν γύρω από την πόλη της Μπρέσια. Η µεγάλη νίκη
                           αποδόθηκε κυρίως στα ειδικά ελαστικά τα οποία είχε προµηθεύσει η Pirelli, µε χαρακτηριστικά
                           προσαρµοσµένα ακριβώς στις ανάγκες και τα µεγέθη του Ballot. Ο monsieur Edouard Ballot,
                           ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης αυτής της µικρής αυτοκινητοβιοµηχανίας, είχε κάθε δικαίωµα να νιώ-
                           θει βαθιά υπερήφανος για το φερώνυµο δηµιούργηµά του.
   45   46   47   48   49   50   51   52