Page 43 - TRACTION 141
P. 43
Εκεί που η στατιστική συμβαδίζει με τη λογική είναι στους sherpas, τελευταίοι, παρότι περισσότερο εκτεθειμένοι, έχουν δεχτεί κάποια
τους οδηγούς βουνού των Ιμαλαΐων. σχετική εκπαίδευση και έχουν και τον εξοπλισμό να αντιμετωπίσουν
Μετρούν περισσότερα από 6.000 θύματα την τελευταία δεκαετία, επιθέσεις.
κατ’ αναλογία 10 φορές περισσότερα από τους υλοτόμους και τους Το πιο παράδοξο στο θέμα είναι ίσως πως οι τραυματισμοί είναι
ψαράδες. σχετικά συνηθισμένοι στον τομέα των επαγγελματικών αθλημάτων.
Διαφορετικά επαγγέλματα διατρέχουν διαφορετικά είδη κινδύνων. Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις των επαναλαμβανόμενων εγκεφα-
Τα ατυχήματα κατά τις μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 40% όλων λικών επεισοδίων, για παράδειγμα, είναι σοβαρές και μοιραίες.
των θυμάτων κατά τη διάρκεια της εργασίας. Ο μέσος όρος καριέρας των επαγγελματιών αθλητών στα περισσό-
Άλλες κύριες αιτίες είναι οι πτώσεις (13%), το χτύπημα από αντικεί- τερα δημοφιλή αθλήματα κυμαίνεται από τρία έως έξι χρόνια και
μενο ή εξοπλισμό (11%) και οι ανθρωποκτονίες (9%). Οι άνθρωποι ένας λόγος για αυτό είναι τα μεγάλα αθλήματα με υψηλές απαιτή-
των οποίων η εργασία περιλαμβάνει την αλληλεπίδραση με το σεις από το σώμα.
κοινό είναι πιο πιθανό να πέσουν θύματα άλλου ατόμου ενώ εργά- Οι αθλητές πρέπει να ταξιδεύουν συχνά για εργασία, και ενώ οι
ζονται. τραυματισμοί στο γήπεδο και στην προπόνηση είναι συνηθισμένοι,
Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι εργάζονται περίεργες ώρες, είναι τα ατυχήματα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού που συνήθως
ιδίως εφόσον εργάζονται μόνοι ή χειρίζονται μετρητά, είναι ιδιαίτε- οδηγούν σε απώλειες.
ρα πιθανόν να δεχθούν επίθεση και να σκοτωθούν στη δουλειά. Το συμπέρασμα από το θέμα είναι σαφές. Ούτε ο τίτλος ούτε το
Ακόμη περισσότερο αν η δουλειά τους τους μεταφέρει σε γειτονιές περιεχόμενο μιας εργασίας μπορεί να την κατατάξει στις επικίνδυνες
όπου η εγκληματικότητα είναι υψηλή. ή μη. Είναι το κατά πόσο τα αναπόσπαστα περιφερειακά στοιχεία
Για τους λόγους αυτούς οι εργαζόμενοι σε εστιατόρια, οι οδηγοί μιας εργασίας αποτελούν μέρος της επικινδυνότητάς της και πώς τα
ταξί και οι αστυνομικοί κινδυνεύουν ιδιαίτερα. Από αυτούς μόνο οι διαχειρίζεται ο κάθε επαγγελματίας...
TRACTION MAGAZINE 43