Page 50 - TRACTION 141
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO





























                                                                                                                 C
                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                               TO ΣΧΗΜΑ ΤΟΥ GURNEY EAGLE ΕΜΟΙΑΖΕ ΜΑΛΛΟΝ ΜΕ ΠΟΥΡΟ.                                M
                                                                                                                 Y
                                 ΩΣΤΟΣΟ, Ο Ι∆ΙΟΚΤΗΤΗΣ ΤΟΥ ΕΙΧΕ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ
                                                                                                                 CM
                                             ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΑΝΑΠΤΗΡΑ
                                                                                                                 MY
                           Τόσο γρήγορος ώστε να πρωταγωνιστεί στις κούρσες της εποχής, µε τόσο ανεπτυγµένη µηχανο-  CY
                           λογική ευφυία ώστε να απαθανατίσει το όνοµά του µε ένα αεροδυναµικό στοιχείο (το περίφηµο
                                                                                                                 CMY
                           «Gurney flap»), τόσο τολµηρός ώστε να ιδρύσει τη δική του φερώνυµη οµάδα – και µάλιστα για
                           να τρέχει ταυτόχρονα σε Ευρώπη και ΗΠΑ –, αλλά και τόσο αρρενωπά γοητευτικός στην όψη   K
                           ώστε θα µπορούσε να έχει κάνει καριέρα στο Χόλιγουντ σαν ζεν πρεµιέ, ο Dan Gurney υπήρξε µια
                           θρυλική µορφή για τον κόσµο των µηχανοκίνητων σπορ.
                           Μαζί µε τον Bruce McLaren και τον Jack Brabham είναι µόλις ο τρίτος ιδιοκτήτης οµάδας/οδηγός
                           που πήρε νίκες στην F1 µε το δικό του αυτοκίνητο, ένα ανδραγάθηµα που µάλλον δεν πρόκειται να
                           επαναληφθεί ποτέ ξανά. Η σταδιοδροµία τού Gurney στη Formula 1 περιλαµβάνει 86 Γκραν Πρι
                           και τέσσερις νίκες, την τελευταία από τις οποίες κατέκτησε το 1967, στο Σπα του Βελγίου, οδηγώ-
                           ντας ένα από τα πιο όµορφα µονοθέσια όλων των εποχών, το Gurney Eagle. Ένα αυτοκίνητο που
                           καταχωρίστηκε σαν αµερικανικής κατασκευής (και έτσι εξασφάλισε για τον ιδιοκτήτη και οδηγό του
                           µια περίοπτη θέση στην ιστορία της Formula 1, καθώς ο Dan Gurney έγινε ο δεύτερος Αµερικανός
                           που κέρδισε σε Γκραν Πρι οδηγώντας ένα αµερικανικό αυτοκίνητο.
                           Η πραγµατικότητα, βέβαια, ήταν ελαφρώς διαφορετική, καθώς το Eagle ήταν σχεδιασµένο από
                           Βρετανό, είχε βρετανικό κινητήρα, ενώ η έδρα της οµάδας του Gurney, η «Anglo-American
                           Racers», βρισκόταν και αυτή στη Βρετανία. Παρ’ όλ’ αυτά, επειδή αρκετοί από τους συνεργάτες
                           του Dan ήταν Αµερικανοί, κυρίως όµως επειδή το Eagle ήταν εξ αρχής προορισµένο να καλύπτει
                           τις προδιαγραφές σε Ευρώπη και ΗΠΑ, θεωρείται αµερικανικό.
                           Πίσω από την πλάτη του Gurney υπήρχε ένας 12κύλινδρος κινητήρας Weslake, τρίλιτρος, µε από-
                           δοση 400-450 ίππων. Επειδή όµως για την κατασκευή του µονοκόκ είχαν χρησιµοποιηθεί εξωτικά
                           (ιδιαίτερα για τα ’60s) υλικά, όπως το τιτάνιο και το µαγνήσιο, το Eagle απέκτησε δύο χαϊδευτικά…
                           Το ένα ήταν «Ti-Mag», από την πρώτη συλλαβή των δύο στοιχείων. Το δεύτερο όµως πάγωνε το
                           αίµα. ∆ιότι, εκτός από ελαφρά, τα εξωτικά υλικά ήταν και εύφλεκτα, οπότε ο Dan Gurney παροµοί-
                           ασε το πνευµατικό του τέκνο µε αναπτήρα Ronson.
   45   46   47   48   49   50   51   52