Page 18 - TRACTION 142
P. 18
ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ... ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Η Αµερικάνα
Η ΑΡΙΣΤΟΚΡΑΤΙΚΗ Αποτίνοντας φόρο τιµής στις θρυλικές, νικηφόρες εµφανίσεις της εταιρείας στον αγώνα των 500 µιλίων
ΚΑΙ ΦΙΝΕΤΣΑΤΗ INDY της Ινδιανάπολης το 1939 και το 1940, η ηγεσία της Maserati – υπό το ιδιοκτησιακό καθεστώς της
Citröen εκείνη την περίοδο – στο τέλος της δεκαετίας του ’60 δηµιούργησε ένα ιδιαίτερο, επετειακό
ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΑΠΟΠΕΙΡΑ µοντέλο. Για εντελώς προφανείς λόγους το βάφτισε «Indy».
Η Maserati Indy, λοιπόν, ήταν ένα δίθυρο, αλλά τετραθέσιο κουπέ, µε τη χαρακτηριστική φινέτσα και
ΤΗΣ MASERATI ΝΑ πολυτέλεια της ιταλικής εταιρείας αλλά και έντονα σπορτίφ χαρακτήρα. Τα φωτιστικά σώµατα εµπρός
∆ΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ήταν αναδυόµενα, καθώς ο σχεδιαστικός οίκος Vignale επέλεξε ένα σφηνοειδές αεροδυναµικό σχή-
µα, µε κατά το δυνατόν χυτές και αδιατάρακτες γραµµές που διέτρεχαν ολόκληρο το αµάξωµα κατά
ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ µήκος.
ΑΙΓΛΗ. ΚΑΙ ΜΑΛΛΟΝ Ο κινητήρας της Indy βρισκόταν στο εµπρός µέρος, όµως η κίνηση µεταδιδόταν στους πίσω τροχούς.
Αν και όχι αµέσως µε την παρουσίασή της το 1969, αλλά σταδιακά και προϊόντος του χρόνου, οι εκλε-
ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕ… κτικοί υποψήφιοι αγοραστές της είχαν να επιλέξουν µεταξύ τριών εκδόσεων. Η διάταξη του κινητήρα
παρέµενε δοµικά απαράλλαχτη – V8 µε περιεχόµενη γωνία κυλίνδρων 90 µοιρών, µε δύο επικεφαλής
εκκεντροφόρους – και στον κυβισµό υπήρχαν τρεις εκδόσεις, 4,2 λίτρων, 4,7 και 4,9.
Αντίστοιχα, η ισχύς της Maserati Indy ήταν 260, 290 και 320 ίπποι, καθόλου άσχηµα δηλαδή για τα
δεδοµένα της εποχής. Ως αληθινή αριστοκράτισσα, η Indy δεν καταδέχτηκε να τεθεί ποτέ σε µαζική
παραγωγή. Από το εργοστάσιο βγήκαν περίπου 1.100 µονάδες, πέρασαν απευθείας στη µυθολογία
της ιταλικής αυτοκίνησης και, φυσικά, στο πάνθεον της Maserati.
18 TRACTION MAGAZINE