Page 50 - TRACTION 143
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO





























                                                                                                                 C
                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                              ΤΟ ΟΡΘΙΟ ΑΛΟΓΑΚΙ ΤΟΥ ΜΑΡΑΝΕΛΟ ∆ΕΝ ΣΥΝΗΘΙΖΕ ΝΑ ΚΑΛΠΑΖΕΙ                             M
                                                                                                                 Y
                              ΣΤΙΣ ΕΙ∆ΙΚΕΣ ΤΩΝ ΡΑΛΙ. ΠΑΡ’ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, Η FERRARI 308 GTB ΕΓΡΑΨΕ
                                                                                                                 CM
                                          ΤΗ ∆ΙΚΗ ΤΗΣ, Ι∆ΙΑΙΤΕΡΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
                                                                                                                 MY
                           Το 1983, όταν η ∆ιεθνής Οµοσπονδία Αυτοκινήτου θεσµοθέτησε το διαβόητο Group B στο    CY
                           Παγκόσµιο Πρωτάθληµα Ράλι, η Ferrari ήταν ήδη έτοιµη. Ο αγωνιστικός οίκος Michelotto   CMY
                           είχε περιποιηθεί καταλλήλως καµιά δεκαριά 308 GTB ώστε να συµµετέχουν σε αγώνες, αλλά
                                                                                                                 K
                           βέβαια µε τις τεχνικές προδιαγραφές του Group 4.
                           Το πέρασµα στα υπεραυτοκίνητα του Group B έµοιαζε σαν το λογικό επόµενο βήµα – όσο
                           εξωφρενικά παράλογο και εάν ήταν στην πραγµατικότητα. Αλλά το πόσο επικίνδυνα ήταν τα
                           συγκεκριµένα θηρία θα αποδεικνυόταν αργότερα και, δυστυχώς, µε κόστος σε ανθρώπινες
                           ζωές.
                           Από τα συνεργεία του Michelotto εξήλθαν τέσσερις Ferrari 308 GTB, καθ’ όλα έτοιµες να
                           αποδείξουν ότι, εκτός από φινέτσα, είχαν και όλα τα υπόλοιπα από τα απαιτούµενα προσόντα
                           ώστε να διακριθούν στους αγώνες ράλι. Από τα τέσσερα αυτοκίνητα του Michelotto, τα τρία
                           είχαν εφοδιαστεί µε τον τετραβάλβιδο 3λιτρο V8 της Ferrari, ο οποίος απέδιδε 320 ίππους στις
                           8.000 στροφές, χάρη και στον ψεκασµό καυσίµου Jetronic της Bosch.
                           Οι τρεις Quattrovavole διέθεταν επίσης ένα αγωνιστικού τύπου κιβώτιο ταχυτήτων, ειδικά
                           σχεδιασµένο ώστε να αποσυναρµολογείται πολύ εύκολα, σε περίπτωση που η συντήρησή του
                           υπό συνθήκες πίεσης κατά τη διάρκεια αγώνα θα ήταν επιβεβληµένη. Η τέταρτη 308 GTB ήταν
                           2βάλβιδη και υστερούσε σε ιπποδύναµη κατά 32 άλογα έναντι των Quattrovalvole.
                           Πάντως, µολονότι η «Ferrari rallye» ουδέποτε έδρεψε πολλές και δοξασµένες δάφνες,
                           ενδεχοµένως σε επίπεδο παγκοσµίου πρωταθλήµατος, κατάφερε να αφήσει το στίγµα της σε
                           διάφορους, µικρότερης κατηγορίας αγώνες. Παρ’ όλα αυτά, ανάµεσα στους οδηγούς που
                           κάθισαν στα µπάκετ της ήταν οι αδελφοί Harri και Henri Toivonen, αλλά και (ως συνοδηγός) ο
                           µετέπειτα αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari στη Formula 1 Claudio Berro.
   45   46   47   48   49   50   51   52