Page 50 - TRACTION 148
P. 50

RACING




                                                                                     RETRO





























                             ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ                                                          C
                             Η ALPINE RENAULT A210 ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΑ ΕΛΑΦΡΥ ΚΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ                        M
                                                                                                                 Y
                             ΕΞΕΙ∆ΙΚΕΥΜΕΝΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΟΧΗΜΑ. ΠΑΡΑ ΤΗ ΜΙΚΡΗ ΚΑΡΙΕΡΑ ΤΟΥ,
                                                                                                                 CM
                              ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΗΣ ΤΟΛΜΗΣ ΘΑ ΕΜΕΝΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΕΥ∆ΙΑΚΡΙΤΟ
                                                                                                                 MY
                                Τα νήµατα που συνδέουν την ιστορία των αγώνων µε το σήµερα διαθέτουν µια εκ-
                                πληκτική ιδιότητα: Να είναι µπερδεµένα σαν κουβάρι αλλά και ξεκάθαρα ταυτόχρο-   CY
                                 να, σαν µια απρόσκοπτη ευθεία, από τη µία άκρη έως την άλλη. Το µοναδικό αυτό   CMY
                                στοιχείο επιβεβαιώνεται µε εντυπωσιακό τρόπο στην περίπτωση της Alpine Renault   K
                                A210. To 1966, ένας οδηγός ονόµατι Mauro Bianchi, Ιταλός ο οποίος µεταπολεµικά
                                 πολιτογραφήθηκε ως Γάλλος, κατέκτησε τη νίκη στο Grand Prix του Μακάου το
                                1966, στην κατηγορία των αυτοκινήτων τουρισµού. Ο Bianchi ήταν ο παππούς του
                                 Jules Bianchi, του τόσο πρόωρα και άδικα χαµένου – πλην εξαιρετικά φερέλπιδος
                                 πιλότου Formula 1. Ο οποίος Jules Bianchi είχε βαφτίσει τον Charles Leclerc, τον
                                                   νυν αστέρα της Scuderia Ferrari.
                                 Το όχηµα που οδηγούσε ο Mauro Bianchi το 1966 ήταν µια Alpine Renault A210,
                                 ένα µικρό και πανάλαφρο αγωνιστικό αυτοκίνητο, αλλά µε πολύ µεγάλες δυνατό-
                                 τητες. Η Alpine το είχε κατασκευάσει σε ελάχιστες µονάδες (λιγότερες από 10) για
                                 λογαριασµό της Renault. Το συνολικό βάρος του ήταν µόλις 670 κιλά, καθώς το
                                  πλαίσιο ήταν ένα σωληνωτό χωροδικτύωµα, ενώ το αµάξωµα ήταν κατασκευα-
                                σµένο από φάιµπεργκλας. Τον κινητήρα είχε περιποιηθεί µε προσωπική φροντίδα ο
                                µετρ των βελτιωµένων αλλά µικρού κυβισµού µοτέρ, ο θρυλικός Amedee Gordini.
                                Από µόλις 1.300 κ.εκ. η απόδοση εκτοξευόταν σε µια τιµή ασύλληπτη για την εποχή,
                                                           125 ίππων.
                                 Η Alpine A210 ήταν ευέλικτη αλλά και πολύ σταθερή στις υψηλές ταχύτητες, κυρί-
                                 ως λόγω της κορυφαίας αεροδυναµικής της, την οποία ενίσχυαν δραστικά τα δύο
                                «πτερύγια καρχαρία» στην ουρά. Το αυτοκίνητο ήταν φτιαγµένο για να νικήσει στις
                                24 Ώρες του Λε Μαν, κάτι που η Renault δεν πέτυχε µε τους δικούς της, απόλυτους
                                κανόνες. Κι έτσι, παρά τις λαµπρές περγαµηνές της η Alpine A210 αποσύρθηκε από
                                      τους αγώνες υπερβολικά γρήγορα – αλλά και πολύ άδοξα, εν τέλει.
   45   46   47   48   49   50   51   52