Page 7 - TRACTION 148
P. 7
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
MARKET ENVIRONMENT WRC
Σε έναν αγώνα επίδειξης ικανοτήτων οι Kalle
Rovanpera - Jonne Halttunen µε Toyota GR Yaris
κέρδισαν το Ράλι Πορτογαλίας, τον τέταρτο γύρο
του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι και τον
πρώτο σε χωµάτινες επιφάνειες, κάνοντας ταυτό-
Είτε ως τµήµα της εταιρικής ευθύνης, είτε επειδή χρονα χατ-τρικ φέτος. Στη δεύτερη θέση, µε ίδιο
η ευαισθητοποίηση σε θέµατα περιβάλλοντος αυτοκίνητο, τερµάτισαν οι Evans - Μartin και στην
είναι πλέον κοινή λογική, αρκετές εταιρείες τρίτη θέση του βάθρου ανέβηκαν οι Sordo - Carrera
αυτοκινήτου δραστηριοποιούνται σε θέµατα (Hyundai i20 N), που κέρδισαν στο νήµα τους εξαι-
που σχετίζονται κυρίως µε τον τοµέα της ανα- ρετικούς Katsuta - Johnston µε Toyota GR Yaris.
κύκλωσης. Σε µία από τις πλέον πρόσφατες
συνέργειες, η Kia Corporation και η Ocean WEC
Cleanup ξεκίνησαν επίσηµα µια συνεργασία
για την καταπολέµηση της ρύπανσης από τα πλαστικά που καταλήγουν στους ωκεανούς.
Με βάση τη συνεργασία η Kia θα υποστηρίζει την Ocean Cleanup στην προσπάθειά της
να αποµακρύνει τα υπάρχοντα πλαστικά απόβλητα από τους ωκεανούς και να παρέχει
υλικά για την κατασκευή της συσκευής «Interceptor Original», η οποία συλλέγει τα πλα-
στικά από τα ποτάµια πριν αυτά φτάσουν στους ωκεανούς. Η Kia θα παρέχει οικονοµική Λιγότερο από έναν χρόνο µετά την παρουσί-
υποστήριξη στην Ocean Cleanup προκειµένου να ξεκινήσει έργα καθαρισµού ωκεα- αση που εισήγαγε δηµόσια το concept πίσω
νών και ποταµών και να δηµιουργήσει ένα νέο σύστηµα ανακύκλωσης πόρων, το οποίο από το Peugeot 9X8 και µόλις πέντε µήνες
θα αξιοποιεί µέρος των πλαστικών που συλλέγονται από τους ωκεανούς στη διαδικασία µετά την παρθενική δοκιµή του αυτοκινήτου
παραγωγής και την αλυσίδα αξιών της Kia. στην πίστα, η Team Peugeot TotalEnergies
Η Ocean Cleanup είναι ένας µη κερδοσκοπικός οργανισµός µε έδρα την Ολλανδία, αποκάλυψε τον συναρπαστικό νέο ανταγω-
που αναπτύσσει τεχνολογίες για να απαλλάξει τους ωκεανούς αυτού του κόσµου από τα νιστή αγώνων αντοχής. Το πρωτοποριακό
πλαστικά, εµποδίζοντας την είσοδό τους µέσα από τους ποταµούς καθώς και καθαρί- τετρακίνητο, υβριδικό Hypercar είναι έτοιµο
ζοντας ό,τι έχει ήδη συσσωρευτεί σε αυτούς. Η Kia σχεδιάζει να αυξήσει το ποσοστό να κάνει το ανταγωνιστικό του ντεµπούτο τον
Ιούλιο, στον 4ο γύρο του Παγκόσµιου Πρω-
επαναχρησιµοποίησης πλαστικών στο 20% έως το 2030 και αναµένει να συµβάλει ταθλήµατος Αντοχής FIA 2022 (FIA WEC) στη
περαιτέρω στην προστασία του περιβάλλοντος µε τη δηµιουργία και την ενεργοποίηση Μόντσα της Ιταλίας, ακολουθώντας το «ίχνος»
ενός «Βρόχου Ανακύκλωσης» για την ελαχιστοποίηση των κλιµατικών επιπτώσεων κατά των προκατόχων 905 και 908 που κατέκτησαν
την απόρριψη οχηµάτων. το Le Mans.
TECH Οι προκλήσεις που αφορούν στην κλιµατική αλλαγή, τη διατήρηση των ενεργειακών πόρων και τις
εξελισσόµενες συνήθειες µετακίνησης, αναδιαµορφώνουν ριζικά την αλυσίδα αξιών της αυτοκινητοβιο-
µηχανίας. Μέσω του «Raison d’Etre» («Σκοπός ύπαρξης») και του συνεχιζόµενου στρατηγικού σχεδίου
Renaulution, το Renault Group και οι µάρκες του έχουν ξεκινήσει έναν εκτεταµένο µετασχηµατισµό,
έχοντας στρέψει το βλέµµα τους στην επίτευξη της ουδετερότητας άνθρακα στην Ευρώπη έως το 2040,
αλλά και παγκοσµίως έως το 2050. Για να το πετύχει αυτό, η Renault στοχεύει σε µια εξ ολοκλήρου
ηλεκτρική γκάµα στην Ευρώπη έως το 2030. Ο Όµιλος Renault, ο οποίος ήταν ένας από τους πρώτους
που µπήκε στον χώρο των ηλεκτρικών οχηµάτων πριν από µια δεκαετία, σκοπεύει να κάνει πολλά
περισσότερα για την προώθηση της «απανθρακοποίησης» παρά για τη µείωση των εκποµπών κατά τη
χρήση. Έτσι αποκαλύπτει το πρωτότυπο Renault Scenic Vision, το οποίο ενσωµατώνει τις δεσµεύσεις της
για βιώσιµη ανάπτυξη σε ένα όχηµα. Το πρωτότυπο Scenic Vision χαράζει έναν νέο δρόµο δίνει πνοή
στις πιο φουτουριστικές τεχνολογίες απαλλαγής από τις εκποµπές του άνθρακα σήµερα, ενώ ενσωµατώ-
νει τους τρεις πυλώνες της στρατηγικής για βιώσιµη ανάπτυξη του Group Renault: ουδετερότητα άνθρα-
κα, ασφάλεια και πληρότητα. Το eco-design και οι τεχνολογικές καινοτοµίες στο µέτωπο της κυκλικής
οικονοµίας – το 70% των υλικών του είναι προϊόν ανακύκλωσης, ενώ το 95% αυτών είναι ανακυκλώ-
σιµα – συµβάλλουν καθοριστικά στη διαφύλαξη των πόρων. Πρόκειται για ένα υβριδικό – ηλεκτρικό
και υδρογονοκίνητο – αυτοκίνητο που απαιτεί λιγότερες και µικρότερες στάσεις ανεφοδιασµού.
TRACTION MAGAZINE 07