Page 50 - TRACTION 108
P. 50

RACING




                                                                                        RETRO

































                  ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
                  Η MERCEDES TYPE S ΤΟΥ 1927 ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΚΕ
                        ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ. ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΚΑΝΕ, ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΝΤΑΣ ΡΕΚΟΡ
                                                ΑΚΑΤΑΡΡΙΠΤΑ ΕΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ

                  Ο πλήρης κατάλογος των αγώνων στους οποίους συµ-  κούρσα στο ορεινό Πέρασµα του Κλάουζεν (Klausenpass),
                  µετείχε – και κέρδιζε στην πλειονότητα των περιπτώσεων   στις Ελβετικές Άλπεις. Παρά τη µεγάλη δυσκολία της στενής
                  – είναι εξαιρετικά δύσκολο να συµπληρωθεί. Εξάλλου,   και φιδογυριστής διαδροµής, την ασύλληπτη καταπόνηση της
                  από την εποχή της ενεργού δράσης και της κυριαρχίας   µετάδοσης, τις παρενέργειες των υψοµετρικών µεταβολών
                  της Mercedes S έχει περάσει σχεδόν ένας αιώνας, ενώ η   στη διάρκεια του αγώνα κ.λπ., ο Caracciola κέρδισε δια
                  σταδιοδροµία της έληξε πολύ γρήγορα. Αντικαταστάθηκε   περιπάτου. Μάλιστα, το ρεκόρ που πέτυχε στους τροµακτικούς
                  από ένα νέο, βελτιωµένο σπορ µοντέλο ύστερα από µόλις   ορεινούς όγκους της Ελβετίας παραµένει ακατάρριπτο έως
                  έναν χρόνο. Παρόλα αυτά το σοκ που είχε προκαλέσει   σήµερα – αφού βεβαίως κανείς δεν πέτυχε καλύτερο χρόνο
                  το 1927 στις τότε κούρσες της Ευρώπης ήταν µεγέθους   ενόσω διοργανωνόταν η κούρσα στο Klausenpass, δηλαδή
                  τεκτονικού σεισµού: Με 53 νίκες και 17 ρεκόρ ταχύτητας,   έως το 1934.
                  η Type S («Typ» στα γερµανικά) είναι ένα από τα πιο επι-  Η ανίκητη Type S στην εποχή της ήταν µια χειροποίητη, πολύ
                  τυχηµένα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, ένας   εξειδικευµένη (και πανάκριβη) κατασκευή. Το αρχικό σχέδιό
                  αληθινός θρύλος. Περίοπτη θέση µεταξύ των θριάµβων   της έφερε την υπογραφή του Ferdinand Porsche και βασίστη-
                  που επέτυχε η S κατέχει βεβαίως ο πρώτος αγώνας που   κε στο προηγούµενο µοντέλο, την Κ. Όµως, µε τις απαραίτητες
                  διοργανώθηκε ποτέ στο Νίρµπουργκρινγκ, τον Ιούνιο του   δυναµωτικές παρεµβάσεις, τα διογκωτικά κ.λπ. ο κυβισµός
                  1927. Η Mercedes S, µε τον µέγιστο Rudolf Caracciola στο   του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα ανέβηκε στα 6,8 λίτρα.
                  τιµόνι, διέλυσε τον συναγωνισµό δαµάζοντας την ατελείωτη   Η ιπποδύναµη, µε τη χρήση του υπερτροφοδότη, έφτανε τα
                  διαδροµή των 29 χιλιοµέτρων.                    180 άλογα, για συνολικό βάρος 1.300 κιλών. Καθόλου, µα
                  Εξίσου σπουδαία ήταν όµως και η νίκη στην περιβόητη   καθόλου άσχηµες αναλογίες.
   45   46   47   48   49   50   51   52