Page 45 - TRACTION 108
P. 45
KAΘΑΡΟΣ ΑΕΡΑΣ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗ VESPA ANTE PORTAS!
Ήρθε λοιπόν και η στιγµή που κραταιές εταιρείες, οι οποίες εισήγαγαν Τα ηλεκτρικά σκούτερ, όπως και κάθε τι ηλεκτροκίνητο, υπόσχονται
για δεκαετίες εκατοµµύρια ανθρώπους στον κόσµο των δύο τροχών, να περιορίσουν τις αρνητικές πτυχές (θόρυβος και µόλυνση περιβάλ-
όχι απλώς σκέφτονται τη δηµιουργία µιας ηλεκτροκίνητης µοτοσυκλέ- λοντος), προσφέροντας στους κατοίκους της πόλης έναν πιο πράσινο
τας ή σκούτερ, ή γενικότερα οτιδήποτε απευθύνεται στον κόσµο των και πιο ήσυχο τρόπο να κινηθούν σε αυτή. Έχουµε δει αρκετές εται-
αναβατών, αλλά την ετοίµασαν κιόλας! ρείες που δηµοσιοποιούν ήδη τη στροφή προς πιο βιώσιµες αστικές
Βέβαια, τα ερωτήµατα παραµένουν: Γιατί να αντικατασταθεί ένας κι- συγκοινωνίες, συµπεριλαµβανοµένων των σκούτερ κάθε είδους, από
νητήρας εσωτερικής καύσης από ένα πιο βαρύ σύστηµα µε ηλεκτρο- τα κλασικά που έχουµε µάθει µέχρι και αναδιπλούµενα µοτοσακό,
κινητήρα; Προφανώς δεν είναι (µόνο) οι ρύποι που εκλύουν οι θερ- έτσι ώστε να µπορείτε να τα µεταφέρετε απευθείας στο γραφείο.
µικοί κινητήρες στο περιβάλλον, ούτε βέβαια θέµα απόδοσης. Και φυσικά, κατά το πρότυπο των αυτοκινήτων, υπάρχουν
Είναι µια κίνηση εναρµονισµού και συµµετοχής στην εν γένει προγράµµατα scooter-sharing τα οποία πρόσφατα επεκτά-
διάσταση που παίρνει η υπόθεση της «προσπάθειας» του θηκαν από την Ασία στην Ευρώπη.
πλανήτη να αναπνεύσει… Η Vespa Elettrica διατηρεί το εικονικό σχήµα των προ-
Και καταδεικνύει την τάση, όπως και την προσπά- κατόχων της, που κινούνται µε ορυκτά καύσιµα, και θα
θεια προσέλκυσης νέου, ευαισθητοποιηµένου προσφέρεται στη γνώριµη απόχρωση χρώµιο-γκρι
περιβαλλοντικά αγοραστικού κοινού. Ποιοι θα και σε επτά ακόµα χρώµατα. Θα τροφοδοτείται
προµηθευτούν ηλεκτροκίνητες µοτοσυκλέτες; Μα από έναν ηλεκτρικό κινητήρα µε µέγιστη ισχύ 4
οι αντίστοιχοι που θα οδηγούσαν και ηλεκτροκίνη- kW, την οποία η Piaggio θεωρεί αρκετή για να
τα αυτοκίνητα. Για την ώρα βέβαια. Μελλοντικά θα δώσει αξιοπρεπείς επιδόσεις σε σχέση µε ένα
δείξει, µια και οι εταιρείες αυτές θα υποδέχονταν µε παραδοσιακό σκούτερ των 50 cc.
ζέση αγοραστές που προέρχονται από τον κόσµο του Η Piaggio λέει ότι η Vespa Elettrica θα είναι
ποδηλάτου. εντελώς αθόρυβη και εγγυάται αυτονοµία 100 χλµ.,
η οποία µπορεί να διπλασιαστεί µε την προσθήκη µιας
Vespa Elettrica γεννήτριας στην υβριδική έκδοση «X». Το ταµπλό διαθέτει
Πρόσφατα, η Piaggio αποφάσισε την είσοδό της στην µια έγχρωµη οθόνη TFT, που συνεργάζεται πλήρως, µέσω
αγορά ηλεκτρικών σκούτερ και ό,τι έχει παρουσιάσει µέχρι των smartphones, µε την πλατφόρµα πολυµέσων Piaggio για
τώρα, δεν αποτελεί παρά τµήµα µιας µεγάλης στροφής (;) να χρησιµεύσει ως εικονικός πίνακας ελέγχου, να συλλέγει τα
της θρυλικής ιταλικής εταιρείας στον σύγχρονο κόσµο και τις δεδοµένα ταξιδιού, να κρατά τα δεδοµένα για την οδηγική
απαιτήσεις του. συµπεριφορά και να ενηµερώνει για το πού υπάρχουν κοντι-
Μετά την εµφάνιση της ηλεκτροκίνητης έκδοσης της εικονικής νά βενζινάδικα.
Vespa στην έκθεση EICMA πέρυσι, η Piaggio αποκάλυψε µερι- Πολυαναµενόµενη και καλοδεχούµενη, λοιπόν, η Vespa
κές βασικές προδιαγραφές για το µοντέλο που, σύµφωνα µε την Elettrica!
ίδια, εντός του τρέχοντος έτους θα µπει στη γραµµή παραγωγής.
Η αθόρυβη, αλλά παραµένουσα κοµψή Vespa Πριν από µερικά χρόνια,
Elettrica οδηγεί τη µάρκα στο µέλλον και µέσω η αναφορά και µόνο
της ηλεκτροκίνησης προσφέρει µια πρώτη γεύση
από τα χαρακτηριστικά που περιµένουµε να στον όρο «ηλεκτροκίνητη
έχουν τα οχήµατα αυτού του χώρου. Φυσικά µοτοσυκλέτα» θα ήταν
η προσοχή που έχει δοθεί εν προκειµένω αιτία µειδιάµατος ή,
είναι τεράστια, µια και η Vespa δεν έχει
καµία διάθεση να «δοκιµάσει» την στην καλύτερη περίπτωση,
ταυτότητά της στον χώρο των δύο ενός στα όρια
τροχών. Με 70 χρόνια ιστορία και της περιφρόνησης
πάνω από 18 εκατοµµύρια πωλή-
σεις έχεις κάθε λόγο να γίνεις το ίδιο λοξοκοιτάγµατος… Πλέον
τολµηρός όσο και προσεκτικός… όλα έχουν αλλάξει
TRACTION MAGAZIN E 45