Page 17 - TRACTION 109
P. 17

ΑΠΟ ΤΟΝ  ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ                                                            TO ‘ΖΗΣΑ



                 Τα πάχη µου, τα κάλλη µου




                  Ένας από τους νέους κανονισµούς της Formula 1 για το 2019 αφορά το βάρος των οδηγών,
                             το οποίο φέτος αυξάνεται, καταργώντας το στερεότυπο του «ανορεξικού» πιλότου


                                                                                         Χρειάστηκε να περάσουν σχεδόν 15
                                                                                        χρόνια για να δικαιωθεί ο Juan Pablo
                                                                                      Montoya στη Formula 1. Στην αρχή του
                                                                                        2005, όταν ο Κολοµβιανός σταρ ετοι-
                                                                                        µαζόταν να τρέξει για λογαριασµό της
                                                                                      McLaren, αποκάλυψε γιατί έφυγε κακήν
                                                                                      κακώς από την προηγούµενη οµάδα του,
                                                                                      τη Williams. Μεταξύ άλλων ο Montoya
                                                                                       κατήγγειλε ότι «δεν ήξερα τι παραπάνω
                                                                                    ήθελαν από εµένα. Έπαιρνα νίκες. Και παρ’
                                                                                    όλα αυτά, ο Frank (σ.σ.: Williams) συνέχεια
                                                                                     γκρίνιαζε ότι είµαι υπέρβαρος και απροπό-
                                                                                                             νητος».
                                                                                     Εάν ο µέγας Montoya εξακολουθούσε να
                                                                                      τρέχει στη Formula 1, φέτος θα δάκρυζε
                                                                                       από χαρά. Ένας από τους νέους κανονι-
                                                                                      σµούς ρυθµίζει ειδικά τα του βάρους των
                                                                                        οδηγών. Για το οποίο πλέον εισάγεται,
                                                                                      για πρώτη φορά, ένα ελάχιστο όριο, ενώ
                                                                                     διαχωρίζονται τα κιλά του πιλότου από τα
                                                                                   συνολικά του αυτοκινήτου. Κάθε µονοθέσιο,
                                                                                λοιπόν, από το 2019 και εξής θα πρέπει να ζυγίζει
                                                                                τουλάχιστον 740 κιλά (αντί 733 προηγουµένως).
                                                                               Όµως, τουλάχιστον τα 80 από αυτά τα 740 κιλά θα
                                                                               πρέπει να αντιστοιχούν στον οδηγό, το κάθισµα και
                                                                          οτιδήποτε φέρει επάνω του (κράνος, σύστηµα HANS, πυρί-
                                                                              µαχη στολή και εσώρουχα, γάντια, παπούτσια κ.λπ.).
                                                                        Στην πράξη, η ∆ιεθνής Οµοσπονδία Αυτοκινήτου αγκαλιάζει
                                                                       τους πιο µεγαλόσωµους – και, µοιραία, πιο βαρείς – οδηγούς,
                                                                          θέτοντας τέρµα στο απάνθρωπο αδυνάτισµα εκείνων που,
                                                                        όπως ο Nico Hulkenberg, o Robert Kubica, ο Alex Wurz πα-
                                                                         λαιότερα και αρκετοί άλλοι, είχαν την κακή τύχη να ξεπερά-
                                                                         σουν σε ανάστηµα τον ιδανικό σωµατότυπο του τζόκεϊ. Από
                                                                         εδώ και εµπρός, οι οµάδες δεν θα εκβιάζουν τους πιλότους
                                                                      «ή χάνεις βάρος ή παίρνεις πόδι». Αντιθέτως, οι νέοι κανονισµοί
                                                                      ορίζουν ότι και οι πιο ελαφρείς θα φτάνουν το µίνιµουµ των 80
                                                                     κιλών, εν ανάγκη ακόµη και µε την προσθήκη έρµατος. Όχι όµως
                                                                     οπουδήποτε στο µονοθέσιο, αλλά µόνο στην περιοχή του κόκπιτ.
                                                                      Κάποιος αθεράπευτος νοσταλγός του παρελθόντος θα αναθαρ-
                                                                      ρούσε µε τη σκέψη ότι, µαζί µε τους ψηλούς, τους λίγο τσουπω-
                                                                     τούς, θα επανέλθουν στη Formula 1 και οι αρχέτυποι «χεράδες»,
                                                                     τύπου Alan Jones, Keke Rosberg, Nigel Mansell κ.λπ. Οι οποίοι,
                                                                     εξ ορισµού, δεν ήταν παιδάκια σε όψη αλλά και νοοτροπία. Αυτό
                                                                   όµως είναι απλώς ένας ευσεβής πόθος. Τα Grand Prix ανήκουν στα
                                                                      µειράκια – που απλώς θα βάλουν λίγο περισσότερη µυϊκή µάζα
                                                                                                          πάνω τους.
                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22