Page 26 - TRACTION 111
P. 26

ΠΙΣΣΑ & ΧΩΜΑ


              Οι αγώνες του WRC προσέλκυσαν, για δεύτερη συνεχή χρο-  Ο καθοριστικός παράγοντας των ελικοπτέρων
              νιά, και πάλι περισσότερα από τέσσερα εκατοµµύρια άτοµα το   Βέβαια, σηµαντικό ρόλο στην αύξηση της τηλεθέασης έχουν
              2018 στις Ειδικές ∆ιαδροµές, ενώ το πρωτάθληµα καταγράφει   παίξει δύο παράγοντες: η εξέλιξη της τεχνολογίας, που επιτρέπει
              αξιοσηµείωτη αύξηση των θεατών κατά 30% σε έξι χρόνια,   πλέον την πλήρη και απόλυτη κάλυψη ζωντανά όλων των
              αποδεικνύοντας ότι ο θεσµός παραµένει τεράστιος µαγνήτης για   Ειδικών ∆ιαδροµών (κάµερες, µεταβιβαστές, ∆ιαδίκτυο, δορυ-
              τους θεατές. Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από µεµονωµέ-  φορικά σήµατα κ.λπ.), και ο καθοριστικότατος παράγοντας των
              νους αγώνες από τις πωλήσεις των εισιτηρίων και τις πληροφο-  εναέριων καλύψεων. Και αν τα drones είναι ακόµα σε πρώιµο
              ρίες των τοπικών αρχών αποκαλύπτουν συµµετοχή περισσότε-  στάδιο, τα γνωστά µας ελικόπτερα έχουν βοηθήσει δραστικά
              ρων από 4,1 εκατοµµυρίων θεατών στους 13 γύρους, αριθµός   στην αύξηση της τηλεθέασης, µια και όταν έχεις µια κάτοψη µε
              που δίνει έναν αξιόλογο µέσο όρο 315.000 θεατών για κάθε   «το αντικείµενο του πόθου» σου να κινείται στο τοπογραφικό
              Σαββατοκύριακο του WRC. ∆εδοµένου ότι η WRC Promoter (η   ανάγλυφο αφήνοντας ουρές µε σκόνη, είναι προφανές ότι τον
              υπεύθυνη εταιρεία διαχείρισης των εµπορικών δικαιωµάτων   εκστασιασµό ακολουθεί η λατρεία. Και κάπως έτσι φτάσαµε
              του WRC) ανέλαβε την κυριότητα των εµπορικών δικαιωµάτων   στο σήµερα, µε τους χειριστές των ελικοπτέρων να κάνουν
              του πρωταθλήµατος στις αρχές του 2013, οι παρακολουθήσεις   απίστευτα πράγµατα στον ουρανό!
              αγώνων από κοντά αυξήθηκαν από 3,1 εκατοµµύρια στον ίδιο   Αν έχετε δει κάποιον αγώνα τηλεοπτικά, θα έχετε αναρωτηθεί
              αριθµό γύρων σε 4,1 εκατ. θεατές, ήτοι αύξηση άνω του 30%.  για τις επιδεξιότητες των πιλότων, των οποίων τα ελικόπτερα
              Όπως και το 2017, οι αγώνες στην Αργεντινή, την Πορτογαλία   ακουµπούν σχεδόν στις πλαγιές και τα δέντρα, ενώ πετούν µό-
              και το Μεξικό ήταν και πάλι οι καλύτεροι σε παρακολούθηση,   λις µερικά µέτρα πάνω από τα αυτοκίνητα. Σκοπός του πιλότου
              ενώ το παραδοσιακό Rallye Monte-Carlo που ανοίγει τη σεζόν   είναι να φέρει την πλευρά της κάµερας δίπλα στο αγωνιστικό
              έχει υπερδιπλασιάσει το πλήθος του αριθµού των θεατών σε   αυτοκίνητο, προσέχοντας ταυτόχρονα και το οπτικό του πεδίο,
              περίπου 200.000 από το 2013.                   µια και από κάτω βρίσκονται χιλιάδες θεατές ή χωριά κ.ά.
              Και όπως δήλωσε ο διευθύνων σύµβουλος της WRC Promoter   Νιώθεις ότι φρενάρει στις φουρκέτες και µετά επιταχύνει και
              Oliver Ciesla: «Ο αριθµός των θεατών του WRC συγκρίνε-  πάλι όπως και τα αυτοκίνητα. Στο έδαφος αυτά, στον αέρα τα
              ται εξαιρετικά θετικά µε άλλα µηχανοκίνητα αθλήµατα σε   ελικόπτερα!...
              παγκόσµιο επίπεδο. Πράγµατι, σε ορισµένες χώρες, τα ράλι   Φυσικά θα έχετε αναρωτηθεί και εσείς πώς και δεν ζαλίζεται
              µας αποδείχτηκαν το µεγαλύτερο ετήσιο γεγονός ψυχαγωγίας,   ο εικονολήπτης που είναι προσηλωµένος στην κάµερα. Είναι
              µεγαλύτερο από άλλους αθλητικούς αγώνες και αξιοθέατα,   ένα ερώτηµα αυτό… Πάντως σε αµφότερα τα πληρώµατα των
              όπως µουσικά φεστιβάλ και βιοµηχανικές εκθέσεις. Η επέκταση   ελικοπτέρων που καλύπτουν σήµερα από αέρος το WRC µόνο
              δε του WRC σε 14 αγώνες από φέτος και η εισαγωγή της Χιλής   εύσηµα πρέπει να αποδώσουµε.
              στο πρωτάθληµα του 2019 προσφέρει περαιτέρω περιθώρια
              ανάπτυξης χάρη στο µεγάλο πάθος για τον µηχανοκίνητο αθλη-  Η ελληνική πρωτιά
              τισµό που βλέπουµε από τους θεατές της Λατινικής Αµερικής.  Ρίχνοντας µια µατιά στο παρελθόν, τη δεκαετία του ’70 τα
              Αυτός ο αυξανόµενος αριθµός επισκεπτών φέρνει µεγάλα οφέ-  πράγµατα στο WRC σοβαρεύουν ακόµα περισσότερο. Το 1973
              λη για τις πόλεις και τις χώρες υποδοχής των αγώνων WRC.   θεσπίζεται ο θεσµός του Παγκοσµίου Πρωταθλήµατος Ράλι, το
              Το άµεσο εισόδηµα που παρέχεται στην τοπική οικονοµία από   αργότερα γνωστό µέχρι τις µέρες µας WRC. Το Ράλλυ Ακρό-
              εθνικούς και διεθνείς επισκέπτες είναι ιδιαίτερα σηµαντικό».  πολις γίνεται πεδίο µαχών. Μέσα από την πραγµατική άµιλλα
                                                             αλλά και τις δηλώσεις των πληρωµάτων αρχίζει να αποκτά
              Η τηλεθέαση                                    αίγλη και να εµφανίζει την προσωπικότητά του ολοένα και πιο
              Τα στοιχεία που αναφέρθηκαν πιο πάνω, ακολουθούν τα   έντονα. Οι περιγραφές των πληρωµάτων όταν επέστρεφαν
              δεδοµένα που δηµοσίευσε ο ανεξάρτητος αναλυτής Nielsen   στις χώρες τους από την Ελλάδα δηµιούργησαν ένα µεγάλο
              Sports, ο οποίος παρουσίασε τον παγκόσµιο χρόνο εκποµπής   θρύλο γύρω από το όνοµά του. Μάλιστα είχε φτάσει σε σηµείο
              των αγώνων του WRC και τα σχετικά οφέλη, όπως οι τιµές των   να γραφτεί ότι ένας τερµατισµός σε υψηλή θέση στο Ράλλυ
              µέσων ενηµέρωσης για τους προορισµούς WRC, κατασκευα-  Ακρόπολις ισοδυναµούσε για την εποχή του µε ένα Ολυµπιακό
              στές αυτοκινήτων και χορηγούς, που αυξήθηκαν σε σχέση µε   µετάλλιο!…
              πέρυσι.Τεράστια σηµασία είχε το γεγονός ότι η µονοµαχία για   Στην αίγλη του συνέβαλε τα µέγιστα και µια ελληνική πρωτο-
              τον τίτλο βοήθησε δραστικά στην άνοδο του χρόνου εκποµπής   πορία, αφού το Ακρόπολις αποκτά την πρώτη του παγκόσµια
              σε µια πρωτοφανή τιµή 14.208 ωρών τηλεθέασης και ένα   αποκλειστικότητα, όταν ο οπερατέρ της ΕΙΡΤ Νίκος Γραµµα-
              µέσο τηλεοπτικό κοινό µεγαλύτερο των 63 εκατοµµυρίων ανά   τικόπουλος ανέβαινε κάθε χρόνο στο ελικόπτερο Bell UH-1
              αγώνα WRC!                                     Iroquois (γνωστό µε το ψευδώνυµο «Huey») της Πολεµικής
              Παρά τις δυσµενείς επιπτώσεις των χειµερινών Ολυµπιακών   Αεροπορίας, ή σε ένα της Ολυµπιακής µε πιλότο τον Νίκο Σαρ-
              Αγώνων του Φεβρουαρίου και του Παγκοσµίου Κυπέλλου Πο-  ρή και κάλυπτε τις προσπάθειες των αγωνιζοµένων από ψηλά.
              δοσφαίρου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, το 2018 ήταν το δεύτερο   Ήταν τότε που Έλληνες έγραψαν ιστορία, όντας οι πρώτοι που
              συνεχόµενο έτος κατά το οποίο το παγκόσµιο τηλεοπτικό κοινό   κάλυψαν αγώνα του WRC από αέρος!
              του WRC ξεπέρασε τα 800 εκατοµµύρια.
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31