Page 16 - TRACTION 113
P. 16
∆ΙΑΠΡΕΠΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: ΝΩΝΤΑΣ ∆ΟΥΖΙΝΑΣ
Η συνάντηση µε συµπατριώτες µας που βρίσκονται στην κορυφογραµµή
της τεχνολογίας δεν αποτελεί πλέον είδηση. Ο Σταύρος Πατηνιώτης συνι-
στά ακόµη ένα παράδειγµα νεαρού, που ολοκληρώνοντας τις σπουδές
του κατά την περίοδο της κρίσης αναζήτησε µια πρόκληση στο εξωτερι-
κό. Έχοντας σπουδάσει Μηχανολογία στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο,
µετακόµισε αρχικά στην Αγγλία για την Jaguar και σήµερα βρίσκεται στη
Rimac, µάρκα παραγωγής hypercars που ειδικεύεται στις µπαταρίες και τα
ηλεκτρικά οχήµατα. Αναµφίβολα, η ιστορία του έχει µεγάλο ενδιαφέρον...
Στόχευσα στις σπουδές Μηχανολογίας στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτε-
χνείο, γιατί γνώριζα πως στην Ελλάδα µόνο αυτή η σχολή δίνει προοπτική
για εργασία στον τοµέα. Ήταν µια απόλυτα συνειδητή επιλογή για εµένα.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών µου ασχολήθηκα µε τη Formula Student.
Ουσιαστικά, στήσαµε την οµάδα του Πολυτεχνείου ξανά από την αρχή, το
2015. Αυτή η ενασχόληση µου προσέφερε σηµαντικές εµπειρίες για τη συ-
νέχεια.
Στην Jaguar εργάστηκα ως battery system designer. Εργαζόµουν στον
σχεδιασµό των διαφορετικών εξαρτηµάτων που απαρτίζουν µια HV µπα-
ταρία αυτοκινήτου. Πήρα µέρος σε δύο διαφορετικά προγράµµατα, ένα
πλήρως ηλεκτρικό και ένα plug in hybrid, όπου οι µπαταρίες διαφέρουν
µεταξύ τους σε µέγεθος.
Η συγκεκριµένη εξειδίκευση προέκυψε κατά τη συνεργασία µου µε την
Jaguar. Όταν αποφάσισα να φύγω από την Ελλάδα, είχα προσανατολιστεί
Σταύρος στους τοµείς των αναρτήσεων και των σασί. Ωστόσο η Jaguar ήθελε να
αναπτύξει τον τοµέα των µπαταριών. Το έκανα µε ευχαρίστηση, καθώς οι
µπαταρίες είναι το µέλλον και εντέλει είχε ενδιαφέρον.
Πατηνιώτης Σήµερα εργάζοµαι στη Rimac, η οποία είναι µια µικρή εταιρεία παραγωγής
hypercars, που θεωρείται κορυφαία στον τοµέα των µπαταριών παγκοσµί-
ως. Προµηθεύει τις Porsche, Koennigseng και Aston Martin Red Bull στην
Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα και µεγάλωσε F1. Χαίρει µεγάλης εµπιστοσύνης από την αυτοκινητοβιοµηχανία και στον
στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε Μηχανολόγος τοµέα των µπαταριών έχει µεγαλύτερη τεχνογνωσία από την Jaguar.
Μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ). Στη Rimac, όπως και στην Jaguar, ασχολούµαι µε τον σχεδιασµό µπατα-
Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές του µετακόµισε στην ριών για ηλεκτρικά hypercars. Η καθηµερινότητά µου περιλαµβάνει ξανά
Αγγλία. Από τον Ιανουάριο του 2018 εργάστηκε ως τον σχεδιασµό εξαρτηµάτων µιας HV µπαταρίας, µε ενισχυµένες αυτή τη
battery system designer στην Jaguar. Από τον Ιούνιο φορά αρµοδιότητες, καθώς συµµετέχω παραπάνω στη δηµιουργία του
του 2019, έχει µεταπηδήσει στη Rimac, εταιρεία concept. Βέβαια, καθώς στη Rimac εργαζόµαστε πάνω σε αυτοκίνητα πολύ
κατασκευής hypercars, έχοντας τον ίδιο ρόλο. υψηλών επιδόσεων (hypercars), οι απαιτήσεις ως προς τα χαρακτηριστικά
που πρέπει να έχει το τελικό προϊόν είναι διαφορετικές.
Η επιστήµη είναι το µέσο που διαχειρίζεται ένας µηχανικός για να παράγει
νέα τεχνολογία. Για εµένα, είναι περισσότερο τρόπος σκέψης, παρά έννοια.
Είναι η ανάγκη να βασίσεις τις επιλογές πάνω σε µια στερεή, καθολικά απο-
δεκτή για το παρόν, γνώση.
Η τεχνολογία είναι νοµίζω για όλους το σύνολο τον προϊόντων που κά-
νουν τη ζωή πιο εύκολη και ειδικά στην εποχή µας, την εποχή της πληροφο-
ρίας, βρίσκεται σε µεγάλη έξαψη.
Το όνειρό µου για το µέλλον έχει να κάνει µε τη χώρα που µεγάλωσα.
Θα ήθελα τη γνώση που αποκτώ σε έναν τοµέα που τώρα αναπτύσσε-
ται να την επιστρέψω στην Ελλάδα. Είτε συµµετέχοντας σε µια υπάρχουσα
προσπάθεια είτε ξεκινώντας µια νέα. Εργάζοµαι έτσι κι αλλιώς σε ένα περι-
βάλλον που µου απέδειξε ότι είναι εφικτό, µια χώρα που µπορεί να µην έχει
παρελθόν στην αυτοκινητοβιοµηχανία, αρπάζοντας την ευκαιρία µιας νέας
αναπτυσσόµενης τεχνολογίας, να δηµιουργήσει σπουδαία πράγµατα.
16 TRACTION MAGAZINE