Page 27 - TRACTION 114
P. 27

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: WEB, Η-D

              Το σλόγκαν που συνοδεύει την έλευση της πρώτης ηλεκτροκίνητης Harley-  γίνονται βελτιώσεις και επεμβάσεις.
              Davidson είναι: Ο ισχυρότερος ήχος που θα ακούτε θα είναι οι αγωνιστι-  Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα ξεπερνά τους 105 ίππους και η ροπή τα 11,9
              κοί κτύποι της καρδιάς σας.                        kgm για τα 248 κιλά του συνόλου. Σχεδιαστικά, θα μπορούσε να ανήκει
              Harley-Davidson χωρίς τον χαρακτηριστικό ήχο του V2 κινητήρα. Χωρίς   σε οποιαδήποτε εταιρεία και μόνο γνωρίζοντας ότι είναι μια H-D εντοπίζεις
              καν τον V2 κινητήρα, τον οποίο δεν έχει αποχωριστεί για περισσότερο από   κάποια γονίδια στο ρεζερβουάρ, στον προβολέα και το πίσω μέρος της
              έναν αιώνα τώρα – 116 χρόνια για την ακρίβεια. Βρισκόμαστε σε κομβι-  μοτοσυκλέτας.  Λίγο το ανεστραμμένο πλήρως ρυθμιζόμενο πιρούνι της
              κή στιγμή της ιστορίας όχι μόνο των θρυλικών Harley-Davidson αλλά και   Showa, λίγο τα θηριώδη φρένα της Brembo με τις ακτινικές δαγκάνες κι
              της μοτοσυκλέτας γενικότερα. Όταν πέφτουν τέτοια κάστρα στον βωμό της   άλλο τόσο οι γνώριμες διαστάσεις των τροχών με τα supersport ελαστικά,
              ηλεκτροκίνησης, θα πρέπει να ετοιμαζόμαστε για ένα μέλλον διαφορετικό   δεν σε προδιαθέτουν ότι πρόκειται για Harley-Davidson. Η αυτονομία της
              από το παρόν που βιώνουμε. Ή μήπως όχι;            Livewire αρχικά έφτανε τα 180 χιλιόμετρα σε οδήγηση στην πόλη (ήρεμα
              Πρωταρχικό μέλημα ώς τώρα της Harley-Davidson σε κάθε νέο μοντέλο   σημαίνει αυτό). Στην πορεία ανέβηκε στα 235, μαζί με τη χωρητικότητα της
              ή νέα γενιά μοντέλων, αναβάθμιση κινητήρα, αναρτήσεων ή περιφερει-  μπαταρίας. Σε πλήρη αξιοποίηση της δύναμης, στον αυτοκινητόδρομο ή σε
              ακών, ανασχεδιασμό ή δημιουργία νέας σειράς, ήταν η σύνδεση με την   μία πίστα, η αυτονομία μειώνεται στα 110 χιλιόμετρα.
              ιστορία. Με τον μύθο που έχουν χτίσει γύρω από το όνομά της όλα τα   Το ABS και το ευπρόσδεκτο cornering traction control ήταν εκεί από την
              χρόνια της ανελλιπούς παρουσίας της στους δρόμους του κόσμου.   πρώτη στιγμή. Όπως και η έγχρωμη 4,3 ιντσών οθόνη επαφής με ενσω-
              Το γεγονός ότι ένα μοντέλο του 2018 μπορεί άνετα να παρκάρει δίπλα σε   ματωμένο σύστημα πλοήγησης και πλήρη συνδεσιμότητα.
              μια καλοδιατηρημένη αδελφή ψυχή, μοντέλο του 1952 ή ακόμη και του   Η εφαρμογή H-D Connect κρατά μόνιμα τη μοτοσυκλέτα σε επαφή με το
              1930, και να είναι εμφανής η συγγένεια, αποτελεί πραγματικό διαχρονικό   εργοστάσιο, ώστε να υπάρχει διαρκής παρακολούθηση για την κατάστα-
              άθλο. Ένας ομφάλιος λώρος που συνδέει ακόμη και σήμερα, από το   ση των συστημάτων της, τις φορτίσεις της μπαταρίας και τα διαστήματα
              1903, κάθε μοντέλο με την εστία του.               service, στέλνοντας τα κατάλληλα μηνύματα στην οθόνη της μοτοσυκλέ-
              Ο ομφάλιος λώρος στην περίπτωση της ηλεκτροκίνητης Livewire χρειά-  τας. Όλα αυτά με μια ετήσια συνδρομή.
              στηκε να κοπεί, γιατί απλώς δεν γινόταν αλλιώς. Χωρίς αυτό να σημαίνει   Η δυνατότητα φόρτισης της 15,5 kWh μπαταρίας μειώνεται μέχρι και στα
              ότι κόβεται γενικώς, καθώς τα δεκάδες άλλα μοντέλα της εταιρείας συνεχί-  40 λεπτά της ώρας για 80% φόρτιση, αρκεί να χρησιμοποιείται ανάλογη
              ζουν την οπτική και ιστορική ανατροφοδότηση.       πηγή τριφασικού ρεύματος, με τον ειδικό φορτιστή στο επίπεδο φόρτισης
              Ωμή δύναμη, επιδόσεις, μυώδης εμφάνιση, πρωτοποριακή τεχνολογία.   3. Στην απλούστερη φόρτιση στο επίπεδο 1 και στην πρίζα του σπιτιού, θα
              Εκφράσεις όλες που αναμένεις να συνοδεύουν οποιαδήποτε άλλη   χρειαστεί 12 ώρες για πλήρη φόρτιση. Περίπου 20 χιλιόμετρα αυτονομίας
              μοτοσυκλέτα, όχι όμως μια Harley-Davidson. Κι όμως, με αυτές τις λιτές   για κάθε ώρα τέτοιας απλής, βασικής φόρτισης.
              αλλά πληθωρικές λέξεις η αμερικανική εταιρεία βάζει στην αναμονή όχι   Υπάρχει σύστημα φόρτισης και κατά το φρενάρισμα, υγρόψυξη για την
                 μόνο τους θιασώτες της μάρκας, αλλά ολόκληρο το μοτοσυκλετικό   αποφυγή υπερθέρμανσης σε σκληρή χρήση, ενώ μεγάλα είναι τα περιθώ-
                                                                                                 ο
                    στερέωμα.                                    ρια κλίσης της μοτοσυκλέτας, που φτάνουν τις 45 , νούμερο που αποτελεί
                      Τα επίπεδα ενθουσιασμού δεν θα έχουν προηγούμενο,   και ρεκόρ για την εταιρεία!
                        συνεχίζει και θα λέγαμε ότι πρόκειται απλώς για όμορφα   Το Livewire είναι μόνο η αρχή. Η Harley-Davidson ορμά στην πραγμα-
                         λόγια, αν δεν ξέραμε τα νούμερα που τα συνοδεύουν.   τικότητα του μέλλοντος με στόχο να λάβει θέση ανάλογη της Tesla στον
                          Οι πληροφορίες απελευθερώνονται στον Τύπο με το   χώρο των μοτοσυκλετών. Να γίνει ηγέτης της ηλεκτροκίνησης δίνοντας
                           σταγονόμετρο, όμως τα βασικά στοιχεία υπάρχουν.  την υπόσχεση για μια πλήρη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων για κάθε
                            Το πρώτο που έγινε γνωστό ήταν η επιτάχυνση   τύπο οδηγού και χρήσης.  Το όραμα More Roads στόχο έχει να χαράξει
                             0-100 χ.α.ώ. Η οποία μάλιστα βελτιώθηκε από   δρόμους εκεί που σήμερα δεν υπάρχουν ως προς τον σχεδιασμό και τα
                             τα αρχικά 3,5’’ στα 3,0’’. Δείγμα ότι, παρότι η   χαρακτηριστικά των δίτροχων του μέλλοντος. Που θα φέρουν όμως τη
                              μοτοσυκλέτα βαδίζει προς την παραγωγή, ακόμη   βαριά υπογραφή της Harley-Davidson...


                              Concepts για το μέλλον                  αυτόνομη κίνηση. Μοιάζει αρκετά με παιχνίδι, ωστόσο μπορεί να

                              Πέρα από την πληθωρική και καθ’ όλα εντυπωσιακή   συνεισφέρει στην πραγματικότητα ως ουσιαστική λύση μετακίνη-
                                                                      σης, οικονομική και οικολογική...
                             Livewire, στη λίστα με τα μελλοντικά μοντέλα της η H-D
                             παρουσιάζει δυο ακόμη ηλεκτροκίνητα δίτροχα. Που   Για κάθε έδαφος
                            ουδεμία σχέση και συγγένεια έχουν όχι φυσικά με άλλη   Πρόκειται για ένα ποδήλατο σε σχήμα και όψη, αλλά χωρίς
                           πρότερη Harley-Davidson, αλλά ούτε και με την Livewire...
                                                                      πετάλια – άρα μιλάμε για ελαφριά μοτοσυκλέτα τύπου mountain
                                                                      bike. Ένα ελαφρύ δίτροχο προσανατολισμένο για χρήση offroad,
                         Για την πόλη                                 φορά ελαστικά που συνήθως φορούν τα fat bikes, ενώ έχει έναν
                       Ένα ρετρο - φουτουριστικό δίτροχο με στόχο την αστική μετα-  κινητήρα στο κέντρο, εκεί που θα ήταν τα πετάλια – αν είχε...
                       κίνηση με στιλ. Λίγο από scooter, κάτι από Ζετάκι, ψήγματα από   Η μετάδοση γίνεται με ιμάντα, το πλαίσιο είναι πρωτότυπο, με
                       skateboard με επίπεδη σέλα και ένα λιτό διπλό πλαίσιο με τον   ανάρτηση στα δύο άκρα και την μπαταρία των 2 kWh στο κέντρο.
                       ηλεκτροκινητήρα και την μπαταρία στο «πάτωμα».  Ένα σύνολο   Η απόδοση ανέρχεται στα 6 kW (8 ίππους), που είναι λίγοι για
                       που διεκδικεί τον τίτλο του οικείου εισαγωγικού δίτροχου με
                                                                      μοτοσυκλέτα, αλλά άκρως εντυπωσιακή για ποδήλατο.
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32