Page 23 - TRACTION 114
P. 23
Σήμερα
Η ιδέα της αναβίωσης της Alpine με τη νέα A110 σίγουρα
ξεκίνησε πριν δέκα χρόνια, για να δούμε το πραγματικό
μοντέλο στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης μόλις πριν
δύο χρόνια, με ονομασία A110 Premiere Edition. Η από-
φαση ήταν να κατασκευαστούν μόλις 1.955 κομμάτια,
τα οποία είχαν ήδη προπωληθεί προτού καν αρχίσει η
παραγωγή. Αποτέλεσμα; Αρκετοί από όσους είχαν τη τύχη
να αποκτήσουν το αυτοκίνητο, μόλις δέκα ημέρες μετά την
παραλαβή του το μεταπώλησαν με κέρδος 10.000 ευρώ!
Σαφώς και ήταν ένα εγχείρημα αρκετά τολμηρό για τη
Renault τη στιγμή που η παγκόσμια αγορά του αυτοκινή-
του έχει στραφεί σχεδόν καθολικά στα SUV.
Το ευτύχημα για τους λίγους τυχερούς ήταν πως η Renault,
με την τεράστια τεχνογνωσία που διαθέτει από τη δαφνο-
στεφανωμένη παρουσία της στη Formula 1, τήρησε στο
ακέραιο την κατασκευαστική φιλοσοφία της προκατόχου
A110. Για το αμάξωμα χρησιμοποίησε αλουμίνιο και σε κά-
ποια σημεία ανθρακονήματα και πλαστικό. Στο εσωτερικό
τα πάντα είναι λιτά χωρίς να απουσιάζει τίποτε απαραίτητο,
και φυσικά ούτε λόγος για αποθηκευτικούς χώρους, ενώ
μόλις και μετά βίας, στην οπτικά αιωρούμενη κονσόλα,
υπάρχει μια μικρή θήκη για το τηλέφωνο! Κάτω από το
εμπρός καπό μπορούν να φιλοξενηθούν δυο βαλίτσες
μεγέθους σαν αυτές που επιτρέπονται στην καμπίνα των
αεροπλάνων και στο πίσω μέρος ένας ακόμη ιδιόμορφος
χώρος, που οριακά χώρεσε το τριπόδι της κάμερας και
τα υλικά καθαρισμού! Αυστηρά 2θέσια, πανάλαφρη με
απόβαρο που σε ταξιδεύει στα μακρινά χρόνια του ‘60 και
του ‘70 αφού μόλις και μετά βίας ξεπερνά τα 1.000 κιλά.
Παράλληλα, ένας 1.800ρης τουρμπάτος κινητήρας, τοπο-
θετημένος στην πλάτη των επιβατών, απόδοσης 252 ίππων,
φροντίζει για εντυπωσιακές επιδόσεις στη μικρή Berlinette.
Συνδυάζεται με αυτόματο, διπλόδισκο κιβώτιο ταχυτήτων
επτά σχέσεων, με την επιλογή της πρώτης ταχύτητας ή της
όπισθεν να γίνεται ηλεκτρονικά με τα κουμπιά που είναι
τοποθετημένα στην κονσόλα, ενώ οι αλλαγές γίνονται με
τα αλουμινένια puddles πίσω από το τιμόνι. Υπάρχουν
τρία προφίλ οδήγησης που επιλέγονται από το κόκκινο
κουμπί που βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και
είναι νορμάλ, σπορ και πίστα και διαφοροποιούν τον ήχο
της εξάτμισης, τις αλλαγές των σχέσεων, την απόκριση του
γκαζιού, τον έλεγχο πρόσφυσης και την υποβοήθηση του
τιμονιού. Φυσικά υπάρχει και Launch Control για γρήγορες
εκκινήσεις. Οι αναρτήσεις είναι διπλά ψαλίδια εμπρός και
πίσω σε συνδυασμό με αντιστρεπτικές ράβδους. Οι τροχοί
είναι 18 ιντσών και τα λάστιχα 205/40/18 εμπρός και
235/40/18 πίσω. Το σύνολο ακινητοποιείται εντυπωσιακά
με αεριζόμενους δίσκους της Brembo εμπρός και πίσω,
ίδιας διαμέτρου. Οι επιδόσεις είναι άκρως ενδιαφέρουσες,
με τη διαδικασία επιτάχυνσης 0-100 χλμ. να επιτυγχάνεται
σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική σταματά ηλεκτρο-
νικά στα 250 χιλιόμετρα.
TRACTION MAGAZINE 23