Page 47 - TRACTION 114
P. 47
ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΩΜΑ Κ. ΕΥΘΥΜΙΟΥ
Τι θα αλλάξει;
Η τρέχουσα φάση έρευνας για τον έβδοµο γύρο της Startup
Autobahn έχει δείξει ότι η Daimler διεξάγει µια προκαταρκτική εξέτα-
ση ιδεών από 500 νεοσύστατες επιχειρήσεις παγκοσµίως στους τοµείς
της προστασίας του κλίµατος, της ποιότητας του ατµοσφαιρικού αέρα
και της διατήρησης των πόρων των πόλεων. Περίπου 30 από αυτές
έχουν υποβληθεί σε λεπτοµερή εξέταση από πολυάριθµους εµπειρο-
γνώµονες και η πραγµατική περαιτέρω συνεργασία συµφωνήθηκε
µόνο µε λίγες επιλεγµένες. Το εύρος του αντικειµένου ποικίλλει, παρέ-
χοντας µια ένδειξη για τον πλούτο των ιδεών που ξεπερνούν τη σκηνή
δράσης των startups, για παράδειγµα στους τοµείς της αποτελεσµατι-
Η κλιµατική αλλαγή και η επίδρασή της κότητας των πόρων και της προστασίας του κλίµατος.
στη ζωή µας δεν αφορά πλέον µόνο Μια startup, για παράδειγµα, εξάγει το C0 από τον αέρα και το
2
κατασταλτικά νοµοθετικά πλαίσια, χρησιµοποιεί για να παράγει πολυµερή τα οποία στη συνέχεια µπο-
αλλά και ενεργές πρωτοβουλίες από ρούν να χρησιµοποιηθούν ως µαλακά ή σκληρά αφρώδη υλικά
start-up πρωτοβουλίες. Η Daimler στηρίζει σε καθίσµατα αυτοκινήτων. Μια άλλη startup παράγει ντίζελ από
ανανεώσιµες πρώτες ύλες, το οποίο η Daimler θα µπορούσε να
µία από αυτές και αναζητούµε γνώση χρησιµοποιήσει για να κινεί τους στόλους των οχηµάτων της στα
από τις δράσεις στο µέλλον εργοστάσιά της σε όλο τον κόσµο.
Άλλες ιδέες προϊόντων περιλαµβάνουν: ένα υποκατάστατο
δέρµατος που βασίζεται σε φυτικές ίνες και χρησιµοποιείται σε
εσωτερικούς χώρους οχηµάτων, ένα υλικό κατασκευασµένο από
λινάρι και ξύλο που αντικαθιστά συµβατικό πλαστικό και µπορεί
να χρησιµοποιηθεί για τη δηµιουργία πλαισίων των οργάνων των
οχηµάτων, ενώ ένα υλικό που ονοµάζεται «biomix» και προέρχεται
από συνδυασµό φυτικού υλικού και µανιταριών, µπορεί να χυθεί
σε καλούπια για να σχηµατίσουν οι κατασκευαστές αφρώδη στοι-
χεία µε δυνατότητα χρήσης σε ένα ευρύ φάσµα διαδικασιών στην
κατασκευή οχηµάτων. Μια άλλη startup εξετάζει ποια µέρη ενός
αυτοκινήτου θα µπορούσαν να αφαιρεθούν και ενδεχοµένως να
χρησιµοποιηθούν ως έπιπλα πριν το αυτοκίνητο διαλυθεί.
Η επόµενη εικοσαετία
Το «Ambition 2039», ως επίσηµη έκφραση της στρατηγικής της
Mercedes-Benz Cars σε σχέση µε την προστασία του κλίµατος,
είναι η συνοπτική απόδοση κάποιων φιλόδοξων στόχων: κατά
τη διάρκεια των επόµενων 20 ετών, προβλέπεται ότι ο στόλος
των νέων οχηµάτων της Mercedes-Benz θα πρέπει να καταστούν
ουδέτερα σε σχέση µε το CO , οπότε ο στόχος είναι ότι πάνω
2
από το 50% των πωληθέντων επιβατικών αυτοκινήτων θα πρέπει
να είναι plug-in υβριδικά ή ηλεκτροκίνητα µοντέλα ήδη από το
2030. Ένας άλλος στόχος είναι ότι, µέχρι το 2022, η παραγωγή
στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της εταιρείας θα πρέπει να έχει µηδε-
νικό αποτύπωµα ρύπων CO , ενώ η ενέργεια από ανανεώσιµες
2
πηγές θα διαδραµατίσει σηµαντικό ρόλο από την άποψη αυτή. Η
αποτελεσµατική χρήση των πόρων, για παράδειγµα, είναι επίσης
ένα βασικό ζήτηµα για τα αυτοκίνητα που θα βγαίνουν από τη
γραµµή παραγωγής.
TRACTION MAGAZIN E 47