Page 42 - TRACTION 114
P. 42
TOP MODEL
Το Mitsubishi Outlander PHEV είναι ένα µοντέλο που πρωταγωνιστεί στην
ευρωπαϊκή αγορά και αποκαλείται από τη Mitsubishi ως η «τεχνολογική
ναυαρχίδα» της! Τα τελευταία πέντε χρόνια οι πωλήσεις του έχουν ξεπερά-
σει τις 120.000 µονάδες, καθιστώντας το νούµερο ένα σε πωλήσεις plug-in
Hybrid SUV στην Ευρώπη, ενώ σε ολόκληρο τον κόσµο έχουν πουληθεί
περισσότερα από 200.000 Outlander PHEV.
Αντίθετα µε τη γενικότερη τάση που επικρατεί στη βιοµηχανία, η Mitsubishi
Motors αποφάσισε να αποφύγει τον γενικό εξηλεκτρισµό των οχηµάτων
µε κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και να αναπτύξει τα δικά της, plug-
in υβριδικά οχήµατα. Βασισµένοι έτσι σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) 50
χρόνων στον τοµέα της ηλεκτροκίνησης, οι µηχανικοί της MMC αποφάσι-
σαν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχηµα που αντλεί ισχύ κυρίως από
δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν µπροστά και έναν πίσω), µε τη συµβολή ενός
µεγάλου βενζινοκινητήρα και µιας ισχυρής γεννήτριας που ενεργοποιού-
νται αυτόµατα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το
απαιτούν.
Η λειτουργία του είναι απλή, µε γνώµονα πάντα την οικονοµία. Εφόσον
υπάρχει διαθέσιµη µπαταρία ξεκινά πάντα σαν ηλεκτρικό, µε ταχύτητες
που δεν ξεπερνούν τα 135 χλµ./ώρα και για απόσταση µέχρι 57 χιλιόµε-
τρα. Μόνο όταν ο οδηγός πατήσει έντονα το γκάζι ενεργοποιείται και ο
βενζινοκινητήρας. Το σύστηµα τετρακίνησης λειτουργεί αποκλειστικά σε
συνεργασία µε τους δύο ηλεκτροκινητήρες και έχει τέσσερις διαφορετικές
λειτουργίες (Normal, Snow, Sport και Lock).
Η µέση εργοστασιακή κατανάλωση φτάνει µόλις τα 2 λίτρα/100 χλµ. και
οι εκποµπές CO2 τα 46 γρ./χλµ. Συνδυαστικά οι δύο ηλεκτροκινητήρες
και ο ατµοσφαιρικός κινητήρας των 2,4 λίτρων αποδίδουν 224 ίππους. Οι
µπαταρίες είναι τοποθετηµένες στο πάτωµα του αυτοκινήτου διατηρώντας
χαµηλά το κέντρο βάρους και εξασφαλίζοντας τους µέγιστους δυνα-
τούς χώρους για την καµπίνα των επιβατών. Παράλληλα, ο χώρος των
αποσκευών φτάνει τα 473 λίτρα καθώς δεν επηρεάζεται σηµαντικά από
τον όγκο των µπαταριών. Για την πλήρη φόρτιση τους σε κανονική πρίζα
απαιτούνται περίπου 3,5 ώρες, ενώ σε ταχυφορτιστή αρκούν 30 λεπτά για
το 80%.
Το Outlander PHEV είναι βέβαια – τόσο σε εµφάνιση όσο και σε πρακτι-
κότητα – ένα «κανονικό» αυτοκίνητο όπως όλα που βλέπουµε στους δρό-
µους, χωρίς κάποια υπερβατική σχεδιαστική πρόταση, µε οµαλή, πολιτισµέ-
νη οδική συµπεριφορά συµπεριλαµβανοµένης της αυτόµατης µετάβασης
µεταξύ των driving modes, µε χαµηλό κόστος ιδιοκτησίας, µε σηµαντική
µείωση της κατανάλωσης και µε εκτεταµένη ασφάλεια.
Η ευρυχωρία, η χωροταξία και η ευελιξία χαρακτηρίζονται από τη µόνιµη
ικανότητα 4WD, την ικανότητα ρυµούλκησης 1.500 κιλών, την καταλ-
ληλότητα για ταξίδια µεγάλων αποστάσεων, την εργονοµία του χώρου
φόρτωσης, ενώ η χωρητικότητα του διαµερίσµατος των αποσκευών είναι
473 λίτρα, στοιχεία που το καθιστούν ικανό για ιδιωτική και επαγγελµατι-
κή χρήση.
∆υστυχώς οι περιορισµοί και οι ιδιαιτερότητες που υπάρχουν στη χώρα
µας δυσκόλευαν την παρουσία του στην ελληνική αγορά. Πλέον µε την
τιµή του να ξεκινά από τα 45.900 ευρώ, µε πλούσιο εξοπλισµό, διεκδικεί
το δικό του µερίδιο προσφέροντας µοναδική τεχνολογία και οικονοµικές
καθηµερινές µετακινήσεις.
42 TRACTION MAGAZINE