Page 7 - TRACTION 117
P. 7
ENVIROMENTAL ACROPOLIS
Οι εξελίξεις στον τοµέα των
εναλλακτικών µορφών
ενέργειας στα αυτοκίνητα, όχι
µόνο του απώτερου µέλλο-
ντος αλλά και των αµέσως
επόµενων χρόνων, αναµένο-
νται ραγδαίες. Και οι ενέργειες Το Ράλλυ Ακρόπολις, ο ιστορικός όσο και εµβλη-
προς αυτή την κατεύθυνση µατικός αγώνας του παγκοσµίου πρωταθλήµατος,
δεν αφορούν πλέον µόνο τον δεν θα είναι το 2020 σε κανένα από τα διεθνή
περιορισµό των ρύπων των αγωνιστικά ηµερολόγια, ούτε βέβαια και στο
αυτοκινήτων αυτών καθαυτών, αλλά και γενικότερα όλης της αλυσίδας παραγωγής. Πρό- ευρωπαϊκό, όπως ανακοίνωσε η ΟΜΑΕ. Σε µία
σφατα, η Volvo, που ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δεσµεύτηκε στην εποχή ανακατατάξεων και επιστροφής του rotation
καθολική εφαρµογή της ηλεκτροκίνησης και στη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων στο WRC, όπου πραγµατικά θα είχαµε µία καλή
που χρησιµοποιούν µόνο κινητήρα εσωτερικής καύσης, ανακοίνωσε νέα σειρά ενεργει- ευκαιρία να µπούµε στο WRC, δυστυχώς εµείς
ών. Από φέτος, λοιπόν, κάθε νέο Volvo περιλαµβάνει ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα αποµακρυνόµαστε…
η εταιρεία παρουσιάζει το πρώτο της αµιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το XC40 Recharge.
Με αρχή το XC40 Recharge, η Volvo Cars θα γνωστοποιεί το µέσο αποτύπωµα άνθρακα WRC
στον κύκλο ζωής κάθε νέου της µοντέλου. Το όνοµα Recharge θα προσδιορίζει όλα τα
Volvo που φορτίζονται, διαθέτουν δηλαδή αµιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστηµα
κίνησης. Συνολικά, η Volvo Cars ανακοίνωσε συγκεκριµένες και µεγαλόπνοες δράσεις για
την κλιµατική αλλαγή, οι οποίες περιλαµβάνουν τα εξής: έως το 2025 µείωση κατά 40%
του αποτυπώµατος CO 2 ανά αυτοκίνητο, ενώ έως το 2040 η VolvoCars θα είναι µία κλιµα-
τικά ουδέτερη εταιρεία. Το σχέδιο εµπεριέχει συγκεκριµένες δράσεις και εναρµονίζεται µε
την παγκόσµια Συµφωνία του Παρισιού για το κλίµα, το 2015, που επιδιώκει να συγκρα- Οι Tanak - Jarveoja µε Toyota Yaris WRC
τηθεί η αύξηση της θερµοκρασίας του πλανήτη σε 1,5° C πάνω από τα προβιοµηχανικά (Φωτ.: Reporter images) κέρδισαν το Ράλι
επίπεδα. Ως πρώτο βήµα προς τις φιλοδοξίες της για το 2040, η Volvo Cars εφαρµόζει µία Ουαλίας, τον βρετανικό γύρο του WRC, και
σειρά από µεγαλόπνοα, άµεσα µέτρα, στην προσπάθειά της να ελαττώσει το αποτύπωµα απέκτησαν σοβαρό προβάδισµα για τον τίτλο
διοξειδίου του άνθρακα στον κύκλο ζωής κάθε αυτοκινήτου της κατά 40% µεταξύ 2018 των οδηγών, αφήνοντας πίσω τον Ogier και
και 2025. Σε αυτό το χρονικό σηµείο η εταιρεία στοχεύει επίσης όλες της οι εγκαταστάσεις τρίτον τον Neuville. Στους κατασκευαστές, η
παραγωγής σε παγκόσµιο επίπεδο να είναι κλιµατικά ουδέτερες. Hyundai προηγείται µε βραχεία κεφαλή από
την Toyota και όλα είναι ανοιχτά στους επόµε-
ANNIVERSARY νους αγώνες.
Στο κατώφλι ριζοσπαστικών αλλαγών ETCR
στον τοµέα της αυτοκίνησης, κάθε
επέτειος που αφορά αυτοκίνητα που κα-
τέγραψαν τεράστια πορεία στις αγορές
όλου του κόσµου, είναι σηµαντική όσο
και ενδιαφέρουσα. Φέτος, το δηµοφι-
λές, κλασικό όχηµα cross-country, το Mercedes-Benz G-Class, γιορτάζει τα 40ά γενέθλιά
του και, µε αφορµή αυτό το γεγονός, το µουσείο της Mercedes-Benz φιλοξενεί µια Η Hyundai Motorsport παρουσίασε το Veloster
µεγάλη έκθεση «G-Schichten» (G-ιστορίες). Από την παγκόσµια πρεµιέρα του το 1979 Ν ETCR, το πρώτο ηλεκτρικό αγωνιστικό αυτο-
το G-Class έχει γράψει αµέτρητες ιστορίες µέσα σε 40 χρόνια µε µια ασύγκριτη καριέρα, κίνητό της, στο πλαίσιο της ∆ιεθνούς Έκθεσης
µια και από την αρχή είχε ως στόχο ποικίλες διαφορετικές οµάδες χρηστών. Είναι, επίσης, Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Βασισµένο
ένα παγκόσµιο αυτοκίνητο που διαχρονικά κινούνταν µε άνεση στους υπερσύγχρονους στο µοντέλο Veloster N, το νέο αυτοκίνητο έχει
αυτοκινητοδρόµους του κόσµου, αλλά και σε κακοτράχαλα εδάφη από την άλλη! Οι σχεδιαστεί ειδικά για το νέο πρωτάθληµα ETCR,
πρωταγωνιστές της έκθεσης είναι οχήµατα από το 1979 µέχρι σήµερα. Μεταξύ αυτών το οποίο θα κάνει το ντεµπούτο του το 2020. Το
είναι το «flying» 240 GD του 1979, ο πρωταγωνιστής µιας φωτογράφησης για τον Τύπο, Veloster N ETCR σηµατοδοτεί µία συναρπαστική
που δείχνει το G να κάνει άλµατα πάνω από έναν αµµόλοφο, το αυτοκίνητο του Πάπα νέα εποχή για τη Hyundai Motorsport, όπου οι
«Popemobile» του 1980, η πιστή ανακατασκευή του νικητήριου αυτοκινήτου του «Παρι- αγώνες ηλεκτροκίνητων οχηµάτων θα αποτελέ-
σιού-Ντακάρ» του 1983 και του τελευταίου cabriolet από το 2013.
σουν έναν από τους πυλώνες της εταιρείας.
TRACTION MAGAZINE 07