Page 18 - TRACTION 118
P. 18
ΓΙΑΤΡΕ ΜΟΥ... ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
MAJESTIC
Δίτροχο γλυπτό art-deco
Η MAJESTIC ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ εφευρίσκοντας αυτόµατους αργαλειούς για τη βιοµηχανία υφασµά-
εφευρίσκοντας αυτόµατους αργαλειούς για τη βιοµηχανία υφασµά-
των. Ο Georges Roy ήταν όµως, παράλληλα, φανατικός αναβάτης
ΜΕΣΟΠΟΛΕΜΟ, ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ των. Ο Georges Roy ήταν όµως, παράλληλα, φανατικός αναβάτης
µοτοσυκλετών, εξού και αποφάσισε να κατασκευάσει τα δικά του
µοτοσυκλετών, εξού και αποφάσισε να κατασκευάσει τα δικά του
ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ∆ΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1920. ΚΑΙ µηχανοκίνητα δίτροχα – αλλά, βέβαια, µε τον δικό του τρόπο. Για τα
µηχανοκίνητα δίτροχα – αλλά, βέβαια, µε τον δικό του τρόπο. Για τα
ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ δικά του µέτρα, οι περισσότερες µοτοσυκλέτες του καιρού του ήταν
δικά του µέτρα, οι περισσότερες µοτοσυκλέτες του καιρού του ήταν
απαράδεκτες. Στην πραγµατικότητα ήταν ποδήλατα µε κινητήρα, κάτι
ΝΑ ΜΑΓΕΥΕΙ απαράδεκτες. Στην πραγµατικότητα ήταν ποδήλατα µε κινητήρα, κάτι
που ο Georges Roy σιχαινόταν. Όπως σιχαινόταν τα γράσα και τους
που ο Georges Roy σιχαινόταν. Όπως σιχαινόταν τα γράσα και τους
Παραδόξως, στην εποχή της, η Majestic προξενούσε λιγότερες απο-στην εποχή της, η Majestic προξενούσε λιγότερες απο- κάθε είδους λεκέδες στα ρούχα του αναβάτη. Γι’ αυτό, λοιπόν, ο Roy
Παραδόξως,
κάθε είδους λεκέδες στα ρούχα του αναβάτη. Γι’ αυτό, λοιπόν, ο Roy
ρίες και µικρότερη έκπληξη από ό,τι σήµερα. Κι αυτό συµβαίνει διότι, κατασκεύασε τη Majestic, µια µοτοσυκλέτα µακρόστενη σαν ψάρι,
κατασκεύασε τη Majestic, µια µοτοσυκλέτα µακρόστενη σαν ψάρι,
ρίες και µικρότερη έκπληξη από ό,τι σήµερα. Κι αυτό συµβαίνει διότι,
όταν εµφανίστηκε, το 1930, το κοινό δεν εντυπωσιαζόταν π.χ. από µονοκόµµατη, µε πλαίσιο από πρεσσαριστές δοκούς και µε µεταλ-
το σύστηµα διεύθυνσης και τον διαχωρισµό της εµπρός ανάρτησης λικές επιφάνειες να την καλύπτουν εξ ολοκλήρου. Στο διαµέρισµα
από το τιµόνι. Στον τοµέα του hub-steering είχαν προηγηθεί άλλοι του µοτέρ ο Ray στρίµωχνε από τετρακύλινδρους 1000ρηδες έως
και ο Georges Roy, ο κατασκευαστής της Majestic, κινδύνευε να µονοκύλινδρους 350 κ.εκ. κινητήρες. Ο τύπος του κινητήρα όµως,
χαρακτηριστεί έως και οπισθοδροµικός – ή ακόµη και λαθρόχειρας η ιπποδύναµη και τα λοιπά τεχνικά χαρακτηριστικά δεν είχαν καµία
αντιγραφέας. σηµασία. Εκείνο που µετρούσε ήταν η συγκλονιστική εµφάνιση της
Εν πάση περιπτώσει, ο Roy ήταν ένας πρωτοπόρος οραµατιστής. Majestic. Το κίνηµα της art-deco έβρισκε, επιτέλους, το ιδανικό του
Στις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα κατάφερε να πλουτίσει, όχηµα.
44 TRACTION MAGAZINE
Trico_KTX-Yperoxi_3K.indd 12 18/10/2019 17:14