Page 41 - TRACTION 119
P. 41

ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΧΟΥΝΤΡΑ, ΦΩΤΟ: WEB, RB contEnt pool

                                                                               Μια ορχήστρα παράγει ήχο επειδή κάθε όργανο
                                                                           Ομάδες ακριβείας!
                                                                               κρύβει  πίσω  του  έναν  βιρτουόζο  του  είδους.  Το
                                                                               αποτέλεσμα  είναι  συνολικό  ενώ  ένας  μαέστρος
                                                                               δίνει τον ρυθμό και την ένταση.
                                                                               Οι ομάδες που συμμετέχουν σε αγώνες όπου συ-
                                                                               μπεριλαμβάνεται η στάση στα pits, εξαρτώνται σε
                                                                               πολύ μεγάλο βαθμό από την αποτελεσματικότητα
                                                                               και, πάνω απ’ όλα, την ταχύτητα με την οποία κι-
                                                                               νούνται,  ώστε  το  αυτοκίνητο  να  επιστρέψει  στην
                                                                               πίστα με τη μικρότερη δυνατή απώλεια χρόνου.
                                                                               Η κρισιμότητα της εργασίας γίνεται αντιληπτή από
                                                                               το γεγονός ότι το αυτοκίνητο θα πρέπει να επιστρέ-
                                                                               ψει  όχι  απλά  με  φρέσκα  ελαστικά  και  καύσιμα,
                                                                               αλλά σε τέτοια κατάσταση ώστε να δέχεται τις εξω-
                                                                               πραγματικές πιέσεις που δημιουργούν οι ταχύτητες
                                                                               των 350+ χ.α.ώ. που θα κινηθούν σε κάθε γύρο.
                                                                               Μια μικρή αστοχία μπορεί να κοστίσει όχι απλά
                                                                               στο  αυτοκίνητο,  την  ομάδα  και  το  αποτέλεσμα,
                                                                               αλλά και στην ακεραιότητα του οδηγού. Και δεν
                                                                               είναι λίγες οι φορές όπου έχουν καταγραφεί ατυχή-
                                                                               ματα, τόσο στη διαδικασία του pit stop, αλλά και
                                                                               στην πορεία του αγώνα, ως απόρροια αστοχίας.
                                                                               Ένα «pit crew» αποτελείται από δύο έως είκοσι μη-
                                                                               χανικούς, ανάλογα το είδος του αγώνα, τις ανάγκες
                                                                               και, φυσικά, τους κανονισμούς. Κάθε τροχός απαιτεί
                                                                               τρεις μηχανικούς, έναν για το κρουστικό εργαλείο,
                                                                               έναν να βγάλει τον τροχό, έναν να τοποθετήσει τον
                                                                               νέο. Δύο μέλη σταθεροποιούν το αυτοκίνητο, δύο
                                                                               άλλοι σηκώνουν με τους γρύλλους.
                                                                               Δύο μηχανικοί είναι εκεί να κάνουν ρυθμίσεις στις
                                                                               αεροτομές αν χρειάζεται, δύο είναι εφεδρικοί για
                                                                               τους γρύλλους, δύο ακόμη λειτουργούν τα φώτα.
                                                                               Η προετοιμασία τους είναι σκληρή με δοκιμές και
                                                                               «προπονήσεις». Ο επικεφαλής, σε ρόλο μαέστρου
                                                                               και προπονητή, μοιράζει τους ρόλους, διακρίνει σε
                                                                               ποιο σημείο θα μπορούσε να βελτιωθεί ο χρόνος
                                                                               και αποφασίζει τη στρατηγική.
                                                                               Σε ένα τυπικό pit stop τα πράγματα είναι λίγο ώς
                                                                               πολύ δομημένα. Οι κινήσεις έχουν αυτοματοποι-
                                                                               ηθεί σε βαθμό όπου δεν χρειάζεται σκέψη, προ-
                                                                               κειμένου η επίσκεψη να είναι όσο το δυνατόν πιο
                                                                               σύντομη.
                                                                               Όμως  στην  περιγραφή  εργασίας  περιλαμβάνο-
                                                                               νται και οι περιπτώσεις που πρέπει να γίνει μια επι-
                                                                               σκευή, να αντικατασταθεί κάποιο εξάρτημα, ώστε
                                                                               να  μπορέσει  να  υπάρξει  συνέχεια  στον  αγώνα.
                                                                               Εδώ τα πράγματα είναι πιο δύσκολα, καθώς δεν
                                                                               είναι συγκεκριμένες οι κινήσεις, ούτε οι θέσεις, ούτε
                                                                               τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν.
                                                                               Οι πιο συχνές επισκευές, όπως η αλλαγή μιας αε-
                                                                               ροτομής,  αποτελούν  επίσης  αντικείμενο  σκληρής
                                                                               προπόνησης,  ενώ  σε  άλλες,  πιο  περίπλοκες,  το
                                                                               πρόβλημα λύνεται επί τόπου κάτω από τις οδηγίες
                                                                               του αρχιμηχανικού. Η προπόνηση για τέτοιες περι-

                                                                                                  TRACTION MAGAZINE 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46